Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Utvecklingsverktyg för Apple TV

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Allt mer pekar mot att Apple lanserar en ny generation Apple TV under utvecklarkonferensen WWDC i juni.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-19 22:04

Med möjlighet att installera appar!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-05-20 09:09

App Store till AppleTV vore fantastiskt, jag har väntat på det i flera år. Fast nu blir det ännu mer bråttom att komma på en bra idé till app att utveckla.

Klart AppStore kommer i ATV'n - att det dröjt är dock konstigt...men det beror nog på personresurser helt enkelt. Jag tror också en klurig nöt att knäcka för denna nya iPad utan bildskärm är att hålla priset nere; man kan inte ta 4-5000 spänn för en TV-topbox (deras 8-900 kr är rätt läge). Hur får man in en CPU/GPU som fixar bra användarupplevelse med apparna som finns i AppStore - spelen t.ex. - i en ATV utan att priset skjuter i höjden?
Jag tror nya ATV dock kommer att kosta drygt det dubbla mot idag...typ 1995 kr i Sverige. Eller så blir det en för 4-5000 spänn och en för samma pris som idag som klarar det vi har idag - filmhyra, IPTV etc. Apple vill inte förlora kunder i sin biotop för att deras topbox är för dyr...så det blir kanske två modeller: en som är som dagens men dock med 4K och en som är som en iPad turbo utan bildskärm - som kan allt som en iPad kan - en iOS-dator m.a.o.

Ursprungligen av Demiurgen:

Klart AppStore kommer i ATV'n - att det dröjt är dock konstigt...men det beror nog på personresurser helt enkelt. Jag tror också en klurig nöt att knäcka för denna nya iPad utan bildskärm är att hålla priset nere; man kan inte ta 4-5000 spänn för en TV-topbox (deras 8-900 kr är rätt läge). Hur får man in en CPU/GPU som fixar bra användarupplevelse med apparna som finns i AppStore - spelen t.ex. - i en ATV utan att priset skjuter i höjden?

Det tror jag är ett icke-problem, kan andra så bör Apple kunna det också.

A5 som sitter i ATV3 är ett chip från 2011, A5 satt också i iPhone 4S.
Det är uråldrig hårdvara i ATV3 om man ser till hur utvecklingen i branschen sett ut sen 2011 åren.

Tiden går fort när man har kul.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-20 10:18
Ursprungligen av Demiurgen:

Klart AppStore kommer i ATV'n - att det dröjt är dock konstigt...men det beror nog på personresurser helt enkelt. Jag tror också en klurig nöt att knäcka för denna nya iPad utan bildskärm är att hålla priset nere; man kan inte ta 4-5000 spänn för en TV-topbox (deras 8-900 kr är rätt läge). Hur får man in en CPU/GPU som fixar bra användarupplevelse med apparna som finns i AppStore - spelen t.ex. - i en ATV utan att priset skjuter i höjden?
Jag tror nya ATV dock kommer att kosta drygt det dubbla mot idag...typ 1995 kr i Sverige. Eller så blir det en för 4-5000 spänn och en för samma pris som idag som klarar det vi har idag - filmhyra, IPTV etc. Apple vill inte förlora kunder i sin biotop för att deras topbox är för dyr...så det blir kanske två modeller: en som är som dagens men dock med 4K och en som är som en iPad turbo utan bildskärm - som kan allt som en iPad kan - en iOS-dator m.a.o.

Långt ifrån säkert att Apples prio vad det gäller nya ATV är att ha så mycket vinst på produktkostnaden för konsumenten. Kan likväl vara så att den inte alls blir stor men de får ut den till många då priser är riktigt konkurrenskraftigt och istället drar de in pengarna på ännu en AppStore för ännu en produkt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-20 11:25

Och att de har dröjt tror jag kan bero på att de funderar på hur fjärrkontrollen ska se ut. Att spela spel med den nuvarande är nog ingen höjdare....

  • Medlem
  • International user
  • 2015-05-20 12:59
Ursprungligen av Demiurgen:

Klart AppStore kommer i ATV'n - att det dröjt är dock konstigt...men det beror nog på personresurser helt enkelt. Jag tror också en klurig nöt att knäcka för denna nya iPad utan bildskärm är att hålla priset nere; man kan inte ta 4-5000 spänn för en TV-topbox (deras 8-900 kr är rätt läge). Hur får man in en CPU/GPU som fixar bra användarupplevelse med apparna som finns i AppStore - spelen t.ex. - i en ATV utan att priset skjuter i höjden?
Jag tror nya ATV dock kommer att kosta drygt det dubbla mot idag...typ 1995 kr i Sverige. Eller så blir det en för 4-5000 spänn och en för samma pris som idag som klarar det vi har idag - filmhyra, IPTV etc. Apple vill inte förlora kunder i sin biotop för att deras topbox är för dyr...så det blir kanske två modeller: en som är som dagens men dock med 4K och en som är som en iPad turbo utan bildskärm - som kan allt som en iPad kan - en iOS-dator m.a.o.

Eller att Apple har funderat länge på vad de ska göra med TV marknaden. Men som någon skrev nyligen, de har laggt ner sina tidigare planer.

Denna nyhet passar det påståendet som hand i hanske.

Jag tror att i princip samma remote består (en sådan behöver ju dom som fortsättningsvis bara vill titta på film/IPTV med en ATV), allt annat man vill göra - även spela - gör man med en iPhone. Nå - vi får se...men spännande är det ju

Ursprungligen av kenjon:

Och att de har dröjt tror jag kan bero på att de funderar på hur fjärrkontrollen ska se ut. Att spela spel med den nuvarande är nog ingen höjdare....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-21 22:56

Eller kanske en separat spelkontroll som tillbehör.

1
Bevaka tråden