Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag föra över mina kontakter från Outlook for Mac till Mail?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-05-18 14:22

Hej!

Jag har outlook kontakter på min bärbara MacBook som jag vill föra över till Mail på min stationära iMac. Går det? Hur gör jag?

Oftast så lagras kontakterna på ett mailkonto. Vilket mailkonto har du inställt på din bärbara macbook?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-18 14:47

Har för mig att man kan exportera som csv-fil. När man gjort det, borde man sedan kunna importera i Kontakter på iMac.

  • Medlem
  • 2015-05-18 14:55
Ursprungligen av barbapappa_86:

Oftast så lagras kontakterna på ett mailkonto. Vilket mailkonto har du inställt på din bärbara macbook?

Mitt mailkonto ligger hos one.com, men det jag lägger in på outlook kommer inte in på mailkontot. Jag vet inte varför.

  • Medlem
  • 2015-05-18 14:57
Ursprungligen av Gnulia:

Har för mig att man kan exportera som csv-fil. När man gjort det, borde man sedan kunna importera i Kontakter på iMac.

Kan bara exportera som tabbavgränsande text eller som .olm. Detta kan jag sedan inte lägga in på kontakter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-18 15:23
Ursprungligen av Dabec:

Kan bara exportera som tabbavgränsande text eller som .olm. Detta kan jag sedan inte lägga in på kontakter.

Konstigt, kan du inte välja Exportera till en fil? I nästa steg borde du kunna välja Comma separated values (Windows)
I Kontakter på Mac väljer man Arkiv - importera

  • Medlem
  • 2015-05-18 15:25
Ursprungligen av Gnulia:

Konstigt, kan du inte välja Exportera till en fil? I nästa steg borde du kunna välja Comma separated values (Windows)
I Kontakter på Mac väljer man Arkiv - importera

Tyvärr är det så att när jag vill exportera den så kommer svaret direkt upp att jag kan välja tabbavgränsande eller .olm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-18 15:28
Ursprungligen av Dabec:

Tyvärr är det så att när jag vill exportera den så kommer svaret direkt upp att jag kan välja tabbavgränsande eller .olm.

Det var underligt. Vilken version av Outlook har du? Svensk eller engelsk?

  • Medlem
  • 2015-05-18 15:30
Ursprungligen av Gnulia:

Det var underligt. Vilken version av Outlook har du? Svensk eller engelsk?

Svensk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-18 15:39
Ursprungligen av Dabec:

Svensk.

och vilken version?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-18 16:08

I Outlook för Mac 2011 kan du exportera som lista i txt-format.
Öppna sedan filen i Excel och spara om den i csv-format.
Sedan borde det funka att importera.

  • Medlem
  • 2015-06-11 14:51

Jag testar det. Tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-11 16:09
Ursprungligen av Dabec:

Mitt mailkonto ligger hos one.com, men det jag lägger in på outlook kommer inte in på mailkontot. Jag vet inte varför.

Antagligen för att du använder en local databas för kontakter i outlook. Mail har inget motsvarande utan du använder programmet kontakter för det.

Har du dina kontakter på en exchange server eller motsvarande kan du synca dessa kontakter.

1
Bevaka tråden