Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Flash och 10.6 installation

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hörby
  • 2015-05-18 10:30

Hej!
Har en MacBook med 10.5.8, 2,2 GHZ Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM. Har precis raderat hårddisken och installerat från originalskivorna 10.5 som jag sedan uppdaterat till 10.5.8. Problemen började när jag skulle installera Flash, det går inte installeraren avslutas direkt. När jag sedan installerade Adobe CS4 fick jag felmeddelande på att Flash inte gick att installera. Nu har jag försökt installera 10.6 på datorn men då den håller på att läsa in skivan kommer helt plötsligt den runda symbolen upp med ett snedstreck över! Vad är det som händer? Någon som kan hjälpa mig? Blir tokig på detta...

Ursprungligen av 2mac:

...skulle installera Flash, det går inte installeraren avslutas direkt...

Senaste versionen av Flash funkar inte i 10.5. Du måste ladda ner och installera en äldre version.

https://helpx.adobe.com/se/flash-player/kb/ar...

Enligt den sidan så verkar det vara Flash 10.3.183.90 som är den högsta versionen som funkar i 10.5.

Ursprungligen av 2mac:

...Nu har jag försökt installera 10.6 på datorn...

Vilken typ av skiva använder du när du försöker installera 10.6?
- En köpt 10.6-skiva?
- Installations-/återställningsskiva från en annan dator?
- Något annat?

  • Medlem
  • Hörby
  • 2015-05-18 11:05

Har testat äldre version av Flash också, samma sak... Har precis lyckats få igång installationen av 10.6, jag startade upp från skivan och det gick alltså inte. Klickade helt enkelt igång installationen på skivan då jag startat som vanligt med datorns OS, och det verkar funka.

  • Medlem
  • Hörby
  • 2015-05-18 11:11

Trodde jag... Installationen höll på för fullt och rätt som skulle datorn starta om och då kom förbudsskylten upp igen!

  • Medlem
  • Hörby
  • 2015-05-18 11:20

Ingenting blev tydligen installerat trots en halvtimmes installation... Laddade ner Flash för 10.5 när jag klickar igång den öppnas Adobe Flash från CS4...

  • Medlem
  • Hörby
  • 2015-05-18 11:24

Skivan med 10.6 är en kopia av min originalskiva som jag använt många gånger innan.

  • Medlem
  • Hörby
  • 2015-05-18 12:58

Har lyckats få in Flash nu Avinstallera och installera... Puh! Men 10.6 funkar inte att installera så det får vara som det är. Tack Jesper för hjälpen!

1
Bevaka tråden