Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Viaplay finns nu på Apple TV

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-12 19:42

Huh?

Ursprungligen av zinned:

Huh?

Viaplay finns numera direkt i ATV.

Se på fan

Lagom till CL-matchen i kväll! Härligt.

Har väntat länge på den nyheten. Appen till Ps3 är riktigt seg och svårnavigerad.

Kom igen nu HBO Nordic! ☺️

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-13 07:30

Funkar bra, men jag får inte upp några svenska tv- program/shower- det fick jag på datorn?

*edit* det skulle jag inte sagt. Nu snurrar bara "laddar Viaplay"... tur det är en gratismånad...

Senast redigerat 2015-05-13 10:05
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-13 12:20

ÄNTLIGEN!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-13 19:16

någon som får det att fungera? Har fortfarande bara "laddar viaplay", kom in i går kväll?

Ursprungligen av spaceas:

någon som får det att fungera? Har fortfarande bara "laddar viaplay", kom in i går kväll?

Funkar för mig men usel utbud justnu
Går att söka men inte att blädra/scrolla runt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-13 19:55

Ja, såg såg gränssnittet ut för mig i går med, magert. Då fick jag stereo, inte surroundljud ut.
Kanske så det skall vara.

fast just nu....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-13 19:58

Funkar utmärkt här, till skillnad mot hur Viaplay ofta funkar annars.

Måste säga att sättet att logga in var verkligen enkelt och smidigt.
Skönt att man slapp hålla på att skriva in inloggningen med fjärrkontrollen.

Efter lite testande kan man dra slutsatsen att dom har lite att förbättra.
1:Det går inte att se hur långt man kommit en film/avsnitt.
2:Stannar man i en film/avsnitt och sen vill återuppta så börjar det från början.
3:Man måste ställa in vilket språk på undertexterna man vill ha för varje film/avsnitt.
4:Gränssnittet kan bara förbättras.
5:Utbudet är sämre än på webbversionen.

  • Medlem
  • 2015-05-14 22:48

Viaplay har väl aldrig varit vassa med streamad media? Varför skulle deras app i ATV vara ett undantag?
Jag har en Samsung "Smart-tv" och deras app där har sällan fungerat bra. Tror det var förra året som de (Viaplay) hade strul med någon DNS och appen fungerade inte alls under ett par veckors tid.

Problemet med ApTv, är att det streamat i olika format. Tex använder SVT 50hz och Netfilx 60hz
det går inte att ställa in att det skall skickas ut i original och därför kan det bli vilket skit som helst i rutan

Ursprungligen av MalcomX:

Problemet med ApTv, är att det streamat i olika format. Tex använder SVT 50hz och Netfilx 60hz
det går inte att ställa in att det skall skickas ut i original och därför kan det bli vilket skit som helst i rutan

Men vad har det med denna typ av problem att göra? Ingenting. Det skulle snarare ge upphov till hackiga panoreringar och liknande.

Jag är otroligt känslig för sådant men på något sätt så ger min ATV alltid en, ur detta perspektiv, perfekt bild. Allt ifrån iTunes till torrents till SVT till hemvideos ser klockrent ut trots att ATV är inställd på och faktiskt, enligt TV/projektor, de facto alltid ger 60 Hz.

Ursprungligen av Dalle:

Viaplay har väl aldrig varit vassa med streamad media? Varför skulle deras app i ATV vara ett undantag?
Jag har en Samsung "Smart-tv" och deras app där har sällan fungerat bra. Tror det var förra året som de (Viaplay) hade strul med någon DNS och appen fungerade inte alls under ett par veckors tid.

Jag har aldrig påstått att den skulle vara ett undantag och jag har ingen tidigare erfarenhet av Viaplay.
Man kan tycka att släpper man en "app" så tittar man på konkurenterna hur dom har gjort.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-15 13:17

Jag får inte upp något mer än rubrikerna. Går jag till Inställningar och väljer Skaffa ViaPlay, så snurrar den bara. Kan inte gå bakåt heller. Endast hålla nere Menu, då går den till Hemmaskärmen.
Ger inget trovärdigt intryck.

Ursprungligen av kenjon:

Jag får inte upp något mer än rubrikerna. Går jag till Inställningar och väljer Skaffa ViaPlay, så snurrar den bara. Kan inte gå bakåt heller. Endast hålla nere Menu, då går den till Hemmaskärmen.
Ger inget trovärdigt intryck.

Jag skapade konto med datorn.
Nej det ger inget trovärdigt intryck

Ursprungligen av Sperious:

Men vad har det med denna typ av problem att göra? Ingenting. Det skulle snarare ge upphov till hackiga panoreringar och liknande.

Jag är otroligt känslig för sådant men på något sätt så ger min ATV alltid en, ur detta perspektiv, perfekt bild. Allt ifrån iTunes till torrents till SVT till hemvideos ser klockrent ut trots att ATV är inställd på och faktiskt, enligt TV/projektor, de facto alltid ger 60 Hz.

Ser du SVT i 60 Hz kan du ju inte vara så känslig

Men du har rätt, det har inget med detta att göra. Glömde skriva, att chromecastxnx är både bättre och billigare än ApTv

Ursprungligen av MalcomX:

Ser du SVT i 60 Hz kan du ju inte vara så känslig

Men du har rätt, det har inget med detta att göra. Glömde skriva, att chromecastxnx är både bättre och billigare än ApTv

Nej, haha, det är det som är så skumt. Men jag har aldrig problem med hackiga panoreringar eller sluttexter på SVT med Apple TV.

Förr i tiden när jag kollade play-kanaler och torrents via dator kopplad till TVn så fick jag det aldrig att funka helt och hållet. Alltid små ryck eller hack. Minns att jag trixade med mjukvara som ReClock och liknande med blandad framgång. Dessa problem har jag fortfarande de få gånger jag ser något på datorn. Via Apple TV, helt utan problem.

Ursprungligen av MalcomX:

Ser du SVT i 60 Hz kan du ju inte vara så känslig

Men du har rätt, det har inget med detta att göra. Glömde skriva, att chromecastxnx är både bättre och billigare än ApTv

Billigare absolut men bättre inte en chans. Köpte en Chromecast men lämnade tillbaks den illa kvickt.

Ursprungligen av Megolon:

Efter lite testande kan man dra slutsatsen att dom har lite att förbättra.
1:Det går inte att se hur långt man kommit en film/avsnitt.
2:Stannar man i en film/avsnitt och sen vill återuppta så börjar det från början.
3:Man måste ställa in vilket språk på undertexterna man vill ha för varje film/avsnitt.
4:Gränssnittet kan bara förbättras.
5:Utbudet är sämre än på webbversionen.

Jag håller med dig fast vissa av de här sakerna stämmer inte eller har åtgärdats efter ditt testande. Man kan se hur långt man kommit i en film samt att utbudet är knappt sämre än webversionen det är bara erotik som inte finns med men det gäller min app på ipad också och alla appar tror jag. Däremot finns ju inte möjligheten att hyra..men det saknar i varje fall inte jag.

Sen tittade jag på deras hemsida och det verkar som det skall komma ut med en uppdatering som ordnar punkt 2..detta är det mest störiga tycker jag. Sen hoppas jag att punkt 4 förbättras avsevärt någongång, man borde kunna söka på ett annat sätt och i kategorier. Som det är nu måste man ibland använda plattan för att leta upp en film och sedan skriva upp namnet på sök i appenpå appletv.

Ursprungligen av Råsta:

Jag håller med dig fast vissa av de här sakerna stämmer inte eller har åtgärdats efter ditt testande. Man kan se hur långt man kommit i en film samt att utbudet är knappt sämre än webversionen det är bara erotik som inte finns med men det gäller min app på ipad också och alla appar tror jag. Däremot finns ju inte möjligheten att hyra..men det saknar i varje fall inte jag.

Sen tittade jag på deras hemsida och det verkar som det skall komma ut med en uppdatering som ordnar punkt 2..detta är det mest störiga tycker jag. Sen hoppas jag att punkt 4 förbättras avsevärt någongång, man borde kunna söka på ett annat sätt och i kategorier. Som det är nu måste man ibland använda plattan för att leta upp en film och sedan skriva upp namnet på sök i appenpå appletv.

Hur ser du hur långt du kommit i en film eller avsnitt när du stängt av?

Ursprungligen av Råsta:

Jag håller med dig fast vissa av de här sakerna stämmer inte eller har åtgärdats efter ditt testande. Man kan se hur långt man kommit i en film samt att utbudet är knappt sämre än webversionen det är bara erotik som inte finns med men det gäller min app på ipad också och alla appar tror jag. Däremot finns ju inte möjligheten att hyra..men det saknar i varje fall inte jag.

Sen tittade jag på deras hemsida och det verkar som det skall komma ut med en uppdatering som ordnar punkt 2..detta är det mest störiga tycker jag. Sen hoppas jag att punkt 4 förbättras avsevärt någongång, man borde kunna söka på ett annat sätt och i kategorier. Som det är nu måste man ibland använda plattan för att leta upp en film och sedan skriva upp namnet på sök i appenpå appletv.

Ursprungligen av Megolon:

Hur ser du hur långt du kommit i en film eller avsnitt när du stängt av?

Du läste nog inte andra stycket Megalon.

Saknar också att den håller reda på vilken säsong/avsnitt som står på tur att se på, appen vill gärna starta från början, så man får leta sig fram och gissa var man var.

Senast redigerat 2015-05-16 17:02
Ursprungligen av CekariYH:

Du läste nog inte andra stycket Megafon.

Saknar också att den håller reda på vilken säsong/avsnitt som står på tur att se på, appen vill gärna starta från början, så man får leta sig fram och gissa var man var.

Han säger att mina iakttagelser inte är korrekta och att man kan ser hur långt man kommit i en film och avsnitt.
Därav min fråga...hur?

Att det ska komma en uppdatering i framtiden förändrar inte beteendet på appen nu.

Ursprungligen av Megolon:

Han säger att mina iakttagelser inte är korrekta och att man kan ser hur långt man kommit i en film och avsnitt.
Därav min fråga...hur?

Att det ska komma en uppdatering i framtiden förändrar inte beteendet på appen nu.

Jaha ok jag missförstod dig. Jag kopplade det du säger till när filmen var igång, vilket kanske låter absurt men i början hade jag problem att bara spela upp filmer på appen och behövde logga in med en kod ett antal ggr vilket givetvis bara skall göras en gång..detta problem har jag inte haft längre (men det kanske återkommer ) Men jag antar att om appen skulle komma ihåg var man slutade filmen så borde den kunna spela upp från där man slutade också. Som det är nu agerar appen som att man aldrig har varit inne på den, det finns inget minne över ens aktiviteter. Vad jag förstått så är det de som skall fixas. Tyvärr sägs inget om sökfunktiornerna som verkligen behöver förbättras.

Ursprungligen av Råsta:

Jaha ok jag missförstod dig. Jag kopplade det du säger till när filmen var igång, vilket kanske låter absurt men i början hade jag problem att bara spela upp filmer på appen och behövde logga in med en kod ett antal ggr vilket givetvis bara skall göras en gång..detta problem har jag inte haft längre (men det kanske återkommer ) Men jag antar att om appen skulle komma ihåg var man slutade filmen så borde den kunna spela upp från där man slutade också. Som det är nu agerar appen som att man aldrig har varit inne på den, det finns inget minne över ens aktiviteter. Vad jag förstått så är det de som skall fixas. Tyvärr sägs inget om sökfunktiornerna som verkligen behöver förbättras.

Ok då förstår jag vad du menar och det är indikatorn som visas medan man tittar.
Jag menade denna "progress bar" (hittar ingen bra namn på svenska)

Bevaka tråden