Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera till SSD på en Mac Mini server (Late 2012)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Någon som vet ett företag i Skåne (Malmö eller Lund helst) som kan hjälpa till att uppgrader min gamla Mac mini Server (Late 2012) till en eller två SSD lagringsenheter. Vet att det finns iFixit och massa videos men vågar mig inte på det.

Digital Inn butikerna i Sthlm erbjuder den typen av tjänst. Kolla om de finns i Malmö.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-15 01:02
Ursprungligen av yumyum:

Hej,

Någon som vet ett företag i Skåne (Malmö eller Lund helst) som kan hjälpa till att uppgrader min gamla Mac mini Server (Late 2012) till en eller två SSD lagringsenheter. Vet att det finns iFixit och massa videos men vågar mig inte på det.

Jag har en Mac Mini server 2012 Fick tag i en av dom sista med I7 processor . Jag har 2 SSD HD i den 16Gb ram.Och det var som man hade tryckt i en till processor nästan.Också har jag ett grafikkort som man kopplar mellan skärm o dator.Så HDMI utgången är fri så man kan koppla TV där.
Jag brukar handla på NET2WORLD på Nobelvägen i Malmö. Dom har rea på Samsung 840 SSD HD 256GB ligger på 1095:-
Dom har bra priser o service på det mesta.
Tar någon timme att byta. Man kan lirka upp HD som sitter i om man är jävligt försiktig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-15 08:49

Vad behövde du för att sätta i en hårddisk till? Kabel, varifrån?

Ursprungligen av kenjon:

Vad behövde du för att sätta i en hårddisk till? Kabel, varifrån?

Man behöver ett s k "Mac Mini Dual hard drive kit". Dessa finns på förhand i Server-varianten men kan köpas från eBay eller iFixit om man har en icke-server-variant (har en av varje hemma).

Man behöver också ett "Mac Mini Logic board removal tool". iFixit är din vän här.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-15 09:27

Tack! Jag hade ett sådant kit i garaget
Så nu ska jag skaffa en SSD, och en massa mod för att börja riva...

1
Bevaka tråden