Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel Skylake lovar bättre batteritid

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter Broadwell kommer Skylake, och med sin nya arkitektur utlovar Intel passivt kylda processorer med betydligt längre batteritid.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-11 17:23

Undrar om den får heta Skylake (med tanke på Skype-historien)...

Ursprungligen av kenjon:

Undrar om den får heta Skylake (med tanke på Skype-historien)...

Jag tror att det inte är ett större problem. Broadwell och Skylake är inte officiella namn utan mer som inofficiella publika utvecklingsnamn för en samling processorer ur en viss generation. Processorerna har dock rena individuella utvecklingsnamn, kodnamn t.ex. i Skylake serien: SKL-Y1, SKL-Y2 osv.

Deras officiella individuella namn är mer kryptiska namn t.ex. 5650U, 5600U och gruppnamnen såsom Core i3, Core i5 och Core i7 samt Xeon osv. Jag tror att dessa gruppnamn är registrerade varumärken.

Jag har aldrig sett Intel registrera Haswell, Broadwell, Skylake som varumärke. Då blir det svårt för andra företag att stämma Intel för namnkonflikt osv. Broadwell hette tidigare Rockwell, så det tyder på mer att de är ett arbetsnamn som på sikt blir ett inofficiellt publikt utvecklingsnamn.

1
Bevaka tråden