Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #94: Jake the Snake

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här veckan pratar Ida och Jakob om gamla spel i ny förpackning, ett program som tar hand om din hårddisk och den hårda tonen mellan Apple och Spotify.

Läs hela artikeln här

Sitter precis nu och lyssnar på dagens avsnitt. Tackar för det. Alltid lika trevligt.

Tips till de som inte vet: Snake (samt en drös andra klassiska spel) finns som påskägg i OSX sedan många år tillbaka.

Starta terminalen, skriv emacs och tryck enter. Tryck Esc och sedan x-tangenten. Skriv snake och tryck enter. Styr med piltangenterna. Även mina personliga favoriter Tetris och Pong finns att tillgå (notera att spelnamnen skrivs med gemener när de skall startas i emacs).

Ha så kul och glöm inte bort att sova lite innan måndag.

Ursprungligen av Per Haglund:

Sitter precis nu och lyssnar på dagens avsnitt. Tackar för det. Alltid lika trevligt.

Tips till de som inte vet: Snake (samt en drös andra klassiska spel) finns som påskägg i OSX sedan många år tillbaka.

Starta terminalen, skriv emacs och tryck enter. Tryck Esc och sedan x-tangenten. Skriv snake och tryck enter. Styr med piltangenterna. Även mina personliga favoriter Tetris och Pong finns att tillgå (notera att spelnamnen skrivs med gemener när de skall startas i emacs).

Ha så kul och glöm inte bort att sova lite innan måndag.

Fint tips, tack för det!

Jakob och Ida, nu måste ni förtydliga varför hajpen inför denna version av Snake är så stor? App Store kryllar ju av Snake-kloner? Till exempel denna som är mycket autentisk på ett finurligt sätt.

Snake '97: retro telefonklassiker av dsd 164
https://appsto.re/se/jEchA.i

Ursprungligen av Sperious:

Jakob och Ida, nu måste ni förtydliga varför hajpen inför denna version av Snake är så stor? App Store kryllar ju av Snake-kloner? Till exempel denna som är mycket autentisk på ett finurligt sätt.

Snake '97: retro telefonklassiker av dsd 164
https://appsto.re/se/jEchA.i

Tja, det handlar väl mest om att denna nya version är designad av Taneli Armanto, som utvecklade den första Nokia-versionen på Nokia 6110. Om det finns skäl att glädjas vad gäller spelbarhet återstår att se

Ursprungligen av jakobnilsson:

Tja, det handlar väl mest om att denna nya version är designad av Taneli Armanto, som utvecklade den första Nokia-versionen på Nokia 6110. Om det finns skäl att glädjas vad gäller spelbarhet återstår att se

Jag förstår, ?. Blir onekligen spännande att se hur konceptet ska kunna vidareutvecklas. För mig handlar det isåfall uteslutande om nostalgi och då blir det svårt att klå Snake '97. ?

1
Bevaka tråden