Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya MacBook och flyttassistent

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-11 10:29

Hej!
Sitter och installerar en ny MacBook 2015. Har aldrig använt mig av flyttassistenten innan men gör det nu i uppstarten av datorn. Har läst tidigare att det kan ta väldigt lång tid, men vad uppskattar man som rimligt?

Nya datorn kopierar via WiFi (hade inte hunnit hem några USB C-adaptrar ännu) och den hämtar från en Time Capsule (platta modellen). Dom står i samma rum bara några meter isär, så teckningen är så bra den kan bli.

Datorn är inte min utan jag installerar den åt en kund, så sitta här och glo på "Förbereder överföring av användardokument" i 8 timmar blir nog inte så uppskattat.

Vad tror ni, kan jag åka vidare och komma tillbaka eller är det en relativt effektiv process efter att den förberett klart?

Ca 270GB som ska kopieras och som ni förstår är Ethernet, USB-disk etc uteslutet.. :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-11 11:10

När flytten väl var påbörjad gav den mig en återstående tid på ungefär ett dygn..

Men du kan ju inte ha en MacBook! De kommer ju inte levereras förrän om 12 veckor!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-11 13:15
Ursprungligen av grenhall:

Men du kan ju inte ha en MacBook! De kommer ju inte levereras förrän om 12 veckor!!!

Tyvärr har jag ingen, men min kund fick sin idag... Kom t.om i fredags.

Maxad i guld. Jag är sanslöst imponerad måste jag säga. Var ganska motstridig innan, mycket med tanke på portarna. Men en enormt imponerade hårdvara!

1
Bevaka tråden