Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som har lyckat uppdatera firmware på samsung ssd

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har lyckat att uppdatera firmware på sin samsung ssd i mac os. har provat alla möjliga tips och varianter från nätet utan framgång?

Har ingen Samsung, utan en OCZ.

Den kan inte uppgraderas från OS X och det verkar inte gå att göra med din heller. I OCZs fall fanns ett program för linux så jag bootade från en enkel sådan på USB-sticka och uppgraderade firmware den vägen. Samsung verkar tillhandahålla ISO-filer som du ska bränna på optisk skiva, och som du sedan bootar nån slags DOS ifrån och uppgraderar firmware.

Detta borde väl funka tycker man, men det kanske är något som skiljer på din maskin. Om du slängt in det på USB på fel sätt så kan det hänga på partitionstabell och filsystemet du använt. Jag tror inte DOS rockar på GUID och HFS+ direkt.

Men du kan väl berätta lite om vad du har prövat och vad som hände?

http://www.samsung.com/global/business/semico...

Finns ju guide på sidan också...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-05-11 04:51

Jag har en 840 Pro som kan vara ca två år och är startskiva i min gamla MB Pro 2008. Någon som har ett hum om vad som sker vid Firmware update? Ökar prestandan, livslängden på SSDn eller kommer jag ens märka någon skillnad? Sedan kan man ju undra varför i helvete idioterna skall tvinga en att använda CD-skiva för att uppdatera. Som tur är har jag en gammal PowerBook med CD-brännare kvar.

  • Medlem
  • 2015-05-11 08:38
Ursprungligen av onnyt:

Jag har en 840 Pro som kan vara ca två år och är startskiva i min gamla MB Pro 2008. Någon som har ett hum om vad som sker vid Firmware update? Ökar prestandan, livslängden på SSDn eller kommer jag ens märka någon skillnad? Sedan kan man ju undra varför i helvete idioterna skall tvinga en att använda CD-skiva för att uppdatera. Som tur är har jag en gammal PowerBook med CD-brännare kvar.

Oftast handlar det om rena buggar som fixas. En SSD är i princip en liten dator. Den har programvara som den kör och även den innehåller fel. Ibland väldigt mycket fel.

http://slashdot.org/story/266981
Samsung 840 Evo i det fallet.

Jag har provat enligt instruktionerna på samsungs sida. Men efter att bootat från cd eller USB så står det efter ett tag InitDisk. Sen händer inget mer.

1
Bevaka tråden