Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yosemite 10.10.3+Scriptmapp.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
När jag tidigare i Maverick ville lägga in ett script i criptmappen lade jag pekaren på huset och tryckte ner Alt så dök biblioteket upp där jag öppnade upp programmet och dess scriptmapp.

Nu har jag uppgraderat till Yosemite 10.10.3 och då händer ingenting när jag lägger pekaren på huset och trycker ner Alt. Det finns inget bibliotek att klicka på som i Maverick.
Någon som vet.
Tack.

Senast redigerat 2015-05-10 17:21

Jag känner inte igen den genväg du beskriver. Jag trodde att enklaste vägen till Library-mappen är att hålla nere Alt och välja "Gå" i Finders meny.

Ursprungligen av ÅsaNisse:

Hej.
När jag tidigare i Maverick ville lägga in ett script i criptmappen lade jag pekaren på huset och tryckte ner Alt så dök biblioteket upp där jag öppnade upp programmet och dess scriptmapp.

Nu har jag uppgraderat till Yosemite 10.10.3 och då händer ingenting när jag lägger pekaren på huset och trycker ner Alt. Det finns inget bibliotek att klicka på som i Maverick.
Någon som vet.
Tack.

OK. Tack.

Jag glömde nämna Gå som jag självklart gick in på i menyraden.
Nu kom jag på hur man gör i Yosemite. Tidigare lade man pekaren på huset (Hem) och tryckte ner Alt, då dök biblioteket upp under huset. Men det går inte längre, utan man måste scrolla vidare ner till Dator och där trycka ner Alt och då öppna Biblioteket som tar mig till Applikations Support och vidare till programmets scriptfolder.

Vad bra då vet jag det..
Tack.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-10 15:10

Du behöver inte gå någonstans. Bara klicka på Gå i Findermenyn, sedan hålla nere Alt, då dyker Bibliotek upp direkt i listan.

Ursprungligen av kenjon:

Du behöver inte gå någonstans. Bara klicka på Gå i Findermenyn, sedan hålla nere Alt, då dyker Bibliotek upp direkt i listan.

Märkligt.
Kan det vara så att min nyköpta Razer mus med kabel som funkar på Mac enligt försäljaren på Webbhallen utan att först hämta drivrutiner spelar mig ett spratt på min iMac mid 2011.
Att gå in på Finder-Gå-Alt har man ju gjort några hundra gånger vid det här laget utan att misslyckas. Därför trodde jag att funktionen ändrats till Yosemite. Mysko?

Ursprungligen av ÅsaNisse:

...Kan det vara så att min nyköpta Razer mus med kabel som funkar på Mac enligt försäljaren på Webbhallen utan att först hämta drivrutiner spelar mig ett spratt på min iMac mid 2011...

På bilden du visar har du inte tryckt på Alt.

Musen kan ju knappast påverka förmågan att trycka ner Alt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

På bilden du visar har du inte tryckt på Alt.

Musen kan ju knappast påverka förmågan att trycka ner Alt.

Det går inte att ha Alt tangenten nertryckt när man samtidigt tar en skärmdump med Shift+Cmd+4

Ursprungligen av ÅsaNisse:

Det går inte att ha Alt tangenten nertryckt när man samtidigt tar en skärmdump med Shift+Cmd+4

Ja, det är möjligt. Men den andra delen av mitt inlägg stämmer ändå - dvs att din nyinköpta mus inte påverkar förmågan att kunna trycka ner Alt.

Ursprungligen av ÅsaNisse:

.,,utan man måste scrolla vidare ner till Dator och där trycka ner Alt och då öppna Biblioteket som tar mig till Applikations Support och vidare till programmets scriptfolder...

Nej, det måste man inte. Om man trycker Alt i Gå-menyn så visas Bibliotek. Spelar ingen roll om du trycker ner Alt före eller efter du klickar på Gå-menyn. Och du ska inte behöva scrolla till någon speciell plats i menyn. Bibliotek syns i menyn ändå.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-10 23:57

I Finder: Tryck ⌘⇧G och skriv in /Users/ditt_konto_namn/Library/Scripts/ (tryck enter) Tada!

  • Medlem
  • International user
  • 2015-05-11 10:17
Ursprungligen av reboot81:

I Finder: Tryck ⌘⇧G och skriv in /Users/ditt_konto_namn/Library/Scripts/ (tryck enter) Tada!

Till nästa gång sätt biblioteks mappen till vänster om finder fönstret där du har dina andra snabba shortcuts. Vad nu platsen än må heta.

Undrar om Apple håller på och utfasar användandet av denna map helt, det verkar så i.a.f.

1
Bevaka tråden