Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slänga macbook alu 2008

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en macbook 13 från 2008 där hårddisken pajade (samt dåligt batteri) för ett tag sedan så det fick bli macbook pro retina istället

Nu till min fråga. Finns det nått vettigt att göra med min gamla dator annat än slänga den i elektronikskrot eller liknande. Tar apple emot gamla datorer så som de gör med smartphones? Känns tråkigt att slänga den, men jag har ju själv ingen användning av den och kan inte tänka mig att den är speciellt eftertraktad på andrahandsmarknaden. Hur gör ni med era gamla datorer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-06 12:53

Prova med mtorget.se
Där kan du sälja din dator, om de vill ha den förstås.
Annars är det elektronikskrot på återvinningen som gäller.

Om skicket på den inte allt för illa så kanske du kan få några kronor för den.

Ursprungligen av Henke_1234:

Hej,

Jag har en macbook 13 från 2008 där hårddisken pajade (samt dåligt batteri) för ett tag sedan så det fick bli macbook pro retina istället

Nu till min fråga. Finns det nått vettigt att göra med min gamla dator annat än slänga den i elektronikskrot eller liknande. Tar apple emot gamla datorer så som de gör med smartphones? Känns tråkigt att slänga den, men jag har ju själv ingen användning av den och kan inte tänka mig att den är speciellt eftertraktad på andrahandsmarknaden. Hur gör ni med era gamla datorer?

Jag skulle absolut sätta in en ny hårddisk och slänga upp den på tradera. Även med dåligt batteri så får du nog igen så det täcker både den nya disken lite till. Hade dock varit bra om Apple försökte vara miljövänliga på riktigt och ha återvinning mot inbyte på agendan.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-05-06 16:13

Min son har en sådan. Jag satte i nytt batteri och SSD i den. Funkar hur bra som helst. Varför skulle man kassera en sådan bra maskin? Ta vara på den i stället och glädj dig över att du faktiskt kan hotta upp den vilket du aldrig kommer ske med din nya maskin. Själv har jag 15" varianten med SSD + HDD. Klarar allt jag behöver göra på den Logic Pro tex funkar kanon. Enda programmet som segar sig på den är Pixelmator. Å andra sidan gör jag den mesta bildredigeringen på iMac.

Höftning av värde kan du få här: http://www.mac2sell.net/

Tack så mycket för alla förslag!

Jag fick faktiskt ett erbjudande via forumet att sälja datorn så nu är den ivägskickad och pengarna är på kontot. Jag är nöjd, imorse hade jag tankarna på att slänga den innan jag vände mig hit, så det är ju kul om den kommer till användning.
Ha en fortsatt trevlig kväll ni som engagerade er i mitt inlägg.

1
Bevaka tråden