Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kommer nog aldrig att få min, de har ju inte ens lyckats ta sig förbi de ordrar som las innan 09:07 och min beställning las som tidigast 09:12.

Ursprungligen av simulacra:

Jag kommer nog aldrig att få min, de har ju inte ens lyckats ta sig förbi de ordrar som las innan 09:07 och min beställning las som tidigast 09:12.

Men vi är ju på väg in i vårt fönster nu! Mitt mejl kom 09.13 så vi ligger ungefär i samma båt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 12:54

...och mitt mail, för den ena 42AWSSBSB, kom 09:14.

Dock är det ordern som jag la den 30 april, 42AWSWSB, som pengar har reserverats för.

Ursprungligen av BlackSmp:

Men vi är ju på väg in i vårt fönster nu! Mitt mejl kom 09.13 så vi ligger ungefär i samma båt

Jag är skeptisk, vilka ordrar var det som gick ut under förra veckan? Typ 30 sekunder av dem, på en vecka liksom. Om den här trenden fortsätter så kommer vi att få våra om c:a 15 veckor.

Jag beställde min den 12 april och min skickades förra veckan :). Så tror inte de går efter sekundrar. Tänk på att alla beställer inte samma modell.

Ursprungligen av zinned:

...och mitt mail, för den ena 42AWSSBSB, kom 09:14.

Dock är det ordern som jag la den 30 april, 42AWSWSB, som pengar har reserverats för.

SA JU DET! WEEEOOO min är på väg från Borderlinx så jag får den imorgon hoppas jag. Om DHL Express kan ta ett paket från Asien till Sverige på 2 arbetsdagar vore det väl f-n om inte ett paket från Storbritannien kan komma fram efter 1 1/2 dag.

  • Medlem
  • 2015-05-05 14:20

Finns det någon som är mer sugen 38 men som har 42mm? Byter min SG 38 mot SG 42 / Alu 42 +1000:-

Ursprungligen av nollnoll:

Jag beställde min den 12 april och min skickades förra veckan :). Så tror inte de går efter sekundrar. Tänk på att alla beställer inte samma modell.

Jag pratar om just den modellen jag beställt, de beställningarna går sjukt långsamt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 14:46
Ursprungligen av grenhall:

SA JU DET! WEEEOOO min är på väg från Borderlinx så jag får den imorgon hoppas jag. Om DHL Express kan ta ett paket från Asien till Sverige på 2 arbetsdagar vore det väl f-n om inte ett paket från Storbritannien kan komma fram efter 1 1/2 dag.

Nu vill inte jag vara den som är den men det är ett välkänt faktum att britterna är ett rakt av U-land när det kommer till att hantera brev och paket. Hoppas dock på bra hantering i våra fall, så klart

Ursprungligen av zinned:

Nu vill inte jag vara den som är den men det är ett välkänt faktum att britterna är ett rakt av U-land när det kommer till att hantera brev och paket. Hoppas dock på bra hantering i våra fall, så klart

Britter eller ej det är ju DHL som tar hand om det. Hade det varit Royal Mail så hade jag varit extremt orolig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 15:00
Ursprungligen av grenhall:

Britter eller ej det är ju DHL som tar hand om det. Hade det varit Royal Mail så hade jag varit extremt orolig.

Ah, så klart. Jag tänkte på leveransen TILL borderlinx.

Btw, vem skötte din leverans till borderlinx? Vad jag förstår så är det lite blandat mellan UKMail och DHL.

Ursprungligen av zinned:

...och mitt mail, för den ena 42AWSSBSB, kom 09:14.

Dock är det ordern som jag la den 30 april, 42AWSWSB, som pengar har reserverats för.

Nu har jag virrat bort mig bland alla förkortningar...

Apple Watch, Stainless Steel, Black Sport Band?

Och är det Apple Watch Stainless (med Steel borttappat) White Sport Band?

Är det verkligen så att de har leveransproblem med svarta sportband? I sådana fall är det oroväckande

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 15:22

AW = Apple Watch
AWS = Apple Watch Sport
SS = Stainless Steel
SG = Space Grey
WSB = White Sports Band
BSB = Black Sports Band

Alltså, 42AWSWSB är 42mm Apple Watch Sport med vitt sportband. 42AWSSBSB är 42mm Apple Watch i rostfritt stål med svart sportband.

Och nej, jag har aldrig beställt en milanes-loop. Beställde först en 42AWSSBSB som blev cancellerad, beställde därefter en till likadan. När den blev cancellerad beställde jag en 42SGBSB från tyskland istället och någonstans i samma veva en 42AWSBSB. Sedan ringde Apple från Irland vid tre tillfällen och under den tiden så avbröt jag själv alla andra ordrar så jag endast sparade mina 42AWSSBSB.
Dock la jag ytterligare en order den 30:e april, på en 42AWSWSB, och denna ordern har jag nu fått pengar reserverade för. Dock står mina tre ordrar fortfarande som "Processing".

Ursprungligen av zinned:

Ah, så klart. Jag tänkte på leveransen TILL borderlinx.

Btw, vem skötte din leverans till borderlinx? Vad jag förstår så är det lite blandat mellan UKMail och DHL.

UPS skötte leveransen. Hämtade den 30/4 kl. 17:45 och levererade den 1/5 10:22 lokal tid..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 16:32
Ursprungligen av grenhall:

UPS skötte leveransen. Hämtade den 30/4 kl. 17:45 och levererade den 1/5 10:22 lokal tid..

Ok

Mina ordrar har än så länge inte rör sig iaf, håller tummarna för att det förändras inom det snaraste.

Ursprungligen av zinned:

Ok

Mina ordrar har än så länge inte rör sig iaf, håller tummarna för att det förändras inom det snaraste.

Har du inte precis fått preparing for dispatch?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 17:38
Ursprungligen av grenhall:

Har du inte precis fått preparing for dispatch?

Nix, ingenting än.

Ursprungligen av zinned:

Nix, ingenting än.

Men typ 4300:- är reserverade? I så fall kommer den nog gå ut idag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 18:26
Ursprungligen av grenhall:

Men typ 4300:- är reserverade? I så fall kommer den nog gå ut idag.

4395 kr är reserverat.

Processing, processing, processing..... Suck.

Ursprungligen av pmarriott:

Processing, processing, processing..... Suck.

Gör som jag, byt "store" att titta i. Då får jag lite hjärtklappning innan jag inser att det bara är samma besked på ett annat språk

Ursprungligen av zinned:

4395 kr är reserverat.

Ingen statusuppdatering?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 20:33
Ursprungligen av grenhall:

Ingen statusuppdatering?

Nix.

Ursprungligen av zinned:

Nix.

Märkligt. Enligt MacRumors forum så verkar fredagens "reserveringar" gå iväg för leverans idag. så då borde det betyda att din går iväg imorgon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 21:08
Ursprungligen av grenhall:

Märkligt. Enligt MacRumors forum så verkar fredagens "reserveringar" gå iväg för leverans idag. så då borde det betyda att din går iväg imorgon.

Först tycker du det är märkligt och sedan förklarar du motsatsen

Jag tycker inte det är så märkligt, de flesta jag har läst om har fått sina levererade dagen efter reserveringen. Så det bör bli som du säger

Ursprungligen av zinned:

Först tycker du det är märkligt och sedan förklarar du motsatsen

Jag tycker inte det är så märkligt, de flesta jag har läst om har fått sina levererade dagen efter reserveringen. Så det bör bli som du säger

Jag vet iofs inte hur länge pengarna var reserverade på mitt företagskonto då jag inte kollar det varje dag. Men däremot uppdaterade jag order-sidan hos Apple varannan timme typ. Därav märkligt. Men strunt samma. Håller tummarna!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-05-05 23:04

Hoppas ingen av er är nickelallergiker, tydligen har redan ett antal personer klagat på hudirritation:
https://support.apple.com/en-gb/HT204665

  • Medlem
  • 2015-05-06 01:23

Kanske en dum fråga
Men när en beställer via borderlinx, ska en ange sin egna faktureringsadress? Eller borderlinx?

Tacksam för svar

Ursprungligen av Oge:

Kanske en dum fråga
Men när en beställer via borderlinx, ska en ange sin egna faktureringsadress? Eller borderlinx?

Tacksam för svar

Din egna adress

Så då har min 42AWSWSB kommit till mig. Första reflektionen. Den är liten. Seriöst. Men trevlig. Välbyggd och sitter bra.

Bevaka tråden