Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft utmanar Ipad med Surface 3

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsoft lanserar en ny, tunnare modell av sin surfplatta Surface, tänkt att tilltala studenter och föräldrar.

Läs hela artikeln här

Hur många modeller ska dom pumpa ut egentligen som alla lanseras som iPad dödare

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-03-31 23:39
Ursprungligen av Redaktionen:

Microsoft lanserar en ny, tunnare modell av sin surfplatta Surface, tänkt att tilltala studenter och föräldrar.

Läs hela artikeln här

Varför tilltalar denna föräldrar just? ?

Ursprungligen av EnDumEn:

Varför tilltalar denna föräldrar just? ?

Bra fråga. Enligt Microsoft är den bra för att "titta på film, hantera din budget eller hjälpa ditt barn att leka och utvecklas".

Ursprungligen av jakobnilsson:

Bra fråga. Enligt Microsoft är den bra för att "titta på film, hantera din budget eller hjälpa ditt barn att leka och utvecklas".

=iPad

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-04-18 13:27
Ursprungligen av Megolon:

Hur många modeller ska dom pumpa ut egentligen som alla lanseras som iPad dödare

Ingen.

Bara i din fantasi (eller media som du läser).

Surface och Surface Pro är ett koncept som varken är en motsvarighet till iPad eller till MacBook, utan ett riktigt intressant och trevligt mellanting.

Har en grymt massa prylar ifrån Apple, inklusive två iPads (mini + stora), och MacBook Pro, men av alla mina saker (har även ThinkPad och ett gäng andra datorer - är extrem prylnörd) så är nog min Surface Pro min allra största favorit.

Ursprungligen av omartint:

Ingen.

Bara i din fantasi (eller media som du läser).

Surface och Surface Pro är ett koncept som varken är en motsvarighet till iPad eller till MacBook, utan ett riktigt intressant och trevligt mellanting.

Har en grymt massa prylar ifrån Apple, inklusive två iPads (mini + stora), och MacBook Pro, men av alla mina saker (har även ThinkPad och ett gäng andra datorer - är extrem prylnörd) så är nog min Surface Pro min allra största favorit.

Min fantasi? Du skojar va?
Är det i någons fantasi så är det Microsoft för det är dom som likställer iPad med Surface.

https://www.youtube.com/watch?v=GROiBtyoRf4

https://www.youtube.com/watch?v=ZdRbYM4e7Ko

Sen vad du är nöjd med har inte med saken att göra.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-05-01 00:51
Ursprungligen av Megolon:

Min fantasi? Du skojar va?

Nej.

Ursprungligen av Megolon:

Är det i någons fantasi så är det Microsoft för det är dom som likställer iPad med Surface.

https://www.youtube.com/watch?v=GROiBtyoRf4

https://www.youtube.com/watch?v=ZdRbYM4e7Ko

Visst gör Microsoft reklam för Windows och fördelen med det i surfplattor jämfört med iOS och iPad, men ingenstans så påstår de att det är iPad-dödare som du hävdade.

Det var helt taget ifrån ditt egna huvud och fantasi. Eller kanske något du läst i media av kreativa rubriksättare (alltså inte Microsoft själva).

Viss typ av media brukar precis som du också gilla saker som "iPad-dödadare", och för fem år sedan var det precis lika tröttsamt med alla rubriker som innehöll "iPhone-dödare".

Dock inget som har med verkligheten att göra hur Microsoft benämner det.

Ursprungligen av Megolon:

Sen vad du är nöjd med har inte med saken att göra.

Det kan jag iofs ge dig helt rätt i.

Ursprungligen av omartint:

Nej.

Visst gör Microsoft reklam för Windows och fördelen med det i surfplattor jämfört med iOS och iPad, men ingenstans så påstår de att det är iPad-dödare som du hävdade.

Det var helt taget ifrån ditt egna huvud och fantasi. Eller kanske något du läst i media av kreativa rubriksättare (alltså inte Microsoft själva).

Viss typ av media brukar precis som du också gilla saker som "iPad-dödadare", och för fem år sedan var det precis lika tröttsamt med alla rubriker som innehöll "iPhone-dödare".

Dock inget som har med verkligheten att göra hur Microsoft benämner det.

Det kan jag iofs ge dig helt rätt i.

Det är EXAKT vad dom gör men lev i villfarelse du.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-05-01 11:56
Ursprungligen av Megolon:

Det är EXAKT vad dom gör men lev i villfarelse du.

Jag tror ett par länkar till uttalanden av detta slag gjorda av Microsoft skull stärka din ståndpunkt avsevärt.

Ursprungligen av mattiL:

Jag tror ett par länkar till uttalanden av detta slag gjorda av Microsoft skull stärka din ståndpunkt avsevärt.

Jag anser att youtube filmerna talar sitt tydliga språk.
Dom lanserar Surface med anti-ipad reklam något som är bevis nog att dom anser den vara en ipad-killer.
http://www.cultofmac.com/237379/steve-ballmer...

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-05-05 16:57
Ursprungligen av Megolon:

Jag anser att youtube filmerna talar sitt tydliga språk.
Dom lanserar Surface med anti-ipad reklam något som är bevis nog att dom anser den vara en ipad-killer.
http://www.cultofmac.com/237379/steve-ballmer...

Megolon; Återigen så är det inte något som dom lanserar som en iPad-dödare.

Det är något som du, eller annan media/websidor (tex cultofmac som du länkar till själv ovan), beskriver det som.

Jag tycke förresten att de första länkarna till YouTube var väldigt bra. Tyckte de tydligt visade på just *skillnaderna* emellan en enhet som iPad och en enhet som Surface - som faktiskt är rätt stora.

Däremot, eftersom det är just reklam som du länkat till, så tar de ju inte upp nackdelarna med deras egna produkter (som självklart finns massor av).

Nu till den springande punkten; Inte heller ett enda ord om iPad-dödare (eller någon liknande engelsk motsvarighet i reklamen).

Det är som sagt i din fantasi, eller det som du läst i media, forum eller på andra sidor än Microsofts. Det blir ju nästan rätt självevident när det enda "bevis" du har inte är en enda länk till någon sida hos Microsoft, utan en länk som går till en extern sajt med namnet "Cult of Mac".

Som Lebowski säger.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-08-20 18:45
Ursprungligen av mattiL:

Jag tror ett par länkar till uttalanden av detta slag gjorda av Microsoft skull stärka din ståndpunkt avsevärt.

Problemet är att han har bestämt sig. Tolkar filmer som han själv vill för att passa sina egna åsikter.

1
Bevaka tråden