Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HBO Nordic lipsync

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad jag än ser genom HBO Nordics app, lokalt på iPad/iPhone eller via Airplay till Apple TV, så är det ett litet problem med synk mellan ljud och bild. Det är inte alls mycket, men tillräckligt mycket för att jag ska störa mig på det. Jag får känslan av att titta på dubbad film.

Jag tror att jag förmodligen är känsligare för fenomenet än gemene man men jag har inga som helst problem med detta i andra appar. Netflix, Youtube, SVT Play och så vidare, alla fungerar perfekt. Det är bara HBO Nordic som har detta problem. Enligt deras kundtjänst så funkar det bra hos dom. Jag har alla enheter uppdaterade med senaste iOS och appversion.

Nån annan som upplever detta?

Nu blev jag nyfiken, har knappt använt tjänsten sedan jag skaffade den där gratismånaden. Men kikade lite nu på min Iphone och upptäcker inget alls. Läppar och ljud tycks röra sig okej. Kanske borde börja kika mer på det nu när jag ändå betalar för det

Ida, tack för kollen! Kommer du ihåg vilken titel du kollade in? Jag har ju av naturliga skäl inte kunnat kontrollera alla titlar på tjänsten. ? Skulle gärna jämföra direkt. Jag vill återigen betona att lagget är minimalt men precis tillräckligt för att bli ett bekymmer. Det är förmodligen min fördömda hjärna som spökar. Men det märkliga är som sagt att jag aldrig har upplevt sådana här problem med någon annan tjänst. ?

Ursprungligen av Sperious:

Ida, tack för kollen! Kommer du ihåg vilken titel du kollade in? Jag har ju av naturliga skäl inte kunnat kontrollera alla titlar på tjänsten. ? Skulle gärna jämföra direkt. Jag vill återigen betona att lagget är minimalt men precis tillräckligt för att bli ett bekymmer. Det är förmodligen min fördömda hjärna som spökar. Men det märkliga är som sagt att jag aldrig har upplevt sådana här problem med någon annan tjänst. ?

Kollade in första avsnittet av Black Sails.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Kollade in första avsnittet av Black Sails.

Så märkligt alltså... Tycker den fungerar helt okej. Kanske bara är vissa titlar som är dåliga? En som funkar rent uselt är filmen "The Jerk". Kolla gärna nån minut av den om du har tid, ork och lust. Om du inte ser något problem alls där så måste det på något vis vara fel i min ände. ?

Ursprungligen av Sperious:

Så märkligt alltså... Tycker den fungerar helt okej. Kanske bara är vissa titlar som är dåliga? En som funkar rent uselt är filmen "The Jerk". Kolla gärna nån minut av den om du har tid, ork och lust. Om du inte ser något problem alls där så måste det på något vis vara fel i min ände. ?

Hm, la först inte märke till nått alls, men så ibland såg det lite fel ut. Kankse den där Steve Martin som ställer till det med sina grimaser.

Haha, nja...nåt fel är det allt. ?

Ursprungligen av Sperious:

Haha, nja...nåt fel är det allt. ?

Öronen på fel sida om ögonen?

När jag hade HBO Nordic så märkte jag inget sån't alls. iPad till TV .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-05 17:30

Märk att ibland blir det osync, allmänt, speciellt om man har pausat.
Startar man då om filmen, fixar det sig ibland.

Tror att filmen "The Jerk" är efterljudlaggd, (minder bra gjort)...
Helt enkelt, man tar upp ljud under inspelningen, sen gör man om repliker och allt i studio, som klassisk italiensk film, med en bildskådis och röstskådis.

Per Göran Allan Hallberg, som fått några Oscar har jag för mig kör den tekniken.
Det kan i vissa fall vara nästan omöjligt att använda det ljud man tar upp under inspelningen, t.ex., en filming New York i rustningstrafik, helt plötsligt tutar någon, även om ljudbomsmänniskan är duktig kan tutet tyst leta sig in och störa dialogen och göra det omöjligt att klippa med platsljudet.
Alltså gör man om ljudet i studio, med platsljudets dialog som grund för att få en bra synkning.
The Jerk, verka mindre bra gjord (kan vara tekniskt också).

Det kan mycket väl vara som du skriver om just, The Jerk. Dock har jag haft problem med så gott som allt jag försökt se. Av någon anledning verkar det bättre just nu och isåfall är väl allt frid och fröjd. ?

1
Bevaka tråden