Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Man måste inte alltid älska Apple

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kanske är konstig.

Jag använder flera av Apples produkter. Jag gillar att använda dem, lära mig mer om den, dela med mig av kunskap. Det är därför som jag är här. Men jag håller inte av företaget. Om de gör något som jag jag tycker är dåligt eller påverkar mig negativt så vänder jag mig till någon annan.

I en tidigare diskussion kritiserade jag som hastigast Apple i samband med att jag svarade på en annan sak. Det skulle jag inte ha gjort. Inom bara ett par minuter kom det flera svar som direkt hakade på min lilla antydning om att jag inte alltid tycker att Apple är det bästa som har hänt mänskligheten sedan skivat bröd. Minsta lilla negativa åsikt om Apple och genast kom det stora artilleriet fram.

Vad är det som har gjort Apple till ett så känsligt ämne?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-02 23:34

Fast skivat bröd är fortfarande det största.

Nej klart att man inte måste älska Apple. Man kan också vara skvatt galen.

Skämt åsido. Vet inte varför det är känsligt. Personligen anser jag Apple vara världens absolut bästa företag och jag hade köpt bajs på påse om det stått  på den. Men det är ju jag det. Du får tycka precis vad du vill. Så länge ingen kastar ur sig icke underbyggda påhitt som fakta så gör det faktiskt mig till eller från vad folk tycker.

Ursprungligen av McDarwin:

J
Vad är det som har gjort Apple till ett så känsligt ämne?

Enkelt, fanatiker.

Senast redigerat 2015-05-03 09:00
  • Medlem
  • 2015-05-03 20:41
Ursprungligen av McDarwin:

Jag kanske är konstig.

Vad är det som har gjort Apple till ett så känsligt ämne?

Du är inte konstig det är sunt förnuft

Jag tror det är att Apple har lyckats fånga sina kunder på samma sätt som supportrar till sporten eller idoler på annat sätt. Dvs om någon kritiserar så känner de sig personligt påhoppade. De allra flesta bryr sig inte ett skvatt om någon gjorde ett uttalande om de teknik prylar man äger men Apples fans är hängivna

Ursprungligen av PaO:

Du är inte konstig det är sunt förnuft

Jag tror det är att Apple har lyckats fånga sina kunder på samma sätt som supportrar till sporten eller idoler på annat sätt. Dvs om någon kritiserar så känner de sig personligt påhoppade. De allra flesta bryr sig inte ett skvatt om någon gjorde ett uttalande om de teknik prylar man äger men Apples fans är hängivna

Jag skulle nog påstå att det där är en seglivad myt. Det är samma sak som att titta på vad som skapa reaktioner på Twitter och tro att det speglar vad flertalet människor tycker och tänker.

Det finns en liten kärna av högljudda personer inom bägge kretsarna som hörs. Det stora flertalet köpare av såväl Apple, samsung, lg, Sony eller någon annan androidbaserad telefon bryr sig inte ett dugg om vad vi diskuterar eller påstår.

De flesta argument som visslar runt här är totalt irrelevanta för det stora flertalet användare. Vi kan snacka oss harmynta om huruvida androidbaserade system erbjuder mer anpassningsbarhet eller inte när jag är övertygad om att över 80% av alla användare inte ändrar någonting alls - vare sig de använder android eller iOS.

Att Apples framgångar beror på "Apple fan boy kultur" är en myt som är populär bland teknikfreaks men som inte går att bevisa med fakta

Ursprungligen av PaO:

Du är inte konstig det är sunt förnuft

Jag tror det är att Apple har lyckats fånga sina kunder på samma sätt som supportrar till sporten eller idoler på annat sätt. Dvs om någon kritiserar så känner de sig personligt påhoppade. De allra flesta bryr sig inte ett skvatt om någon gjorde ett uttalande om de teknik prylar man äger men Apples fans är hängivna

Precis som du för varför annars kommenterar du tvångsmässigt när någon kritiserar android eller ifrågasätter dess förträfflighet.

Det är tydligt att du inte läser på andra forum eller så gör du dig dum med flit.
Läs forum om kameror så ser du att det är ett "krig" mellan Canon och Nokia.

  • Medlem
  • 2015-05-03 21:26
Ursprungligen av Megolon:

Precis som du för varför annars kommenterar du tvångsmässigt när någon kritiserar android eller ifrågasätter dess förträfflighet.

Det är tydligt att du inte läser på andra forum eller så gör du dig dum med flit.
Läs forum om kameror så ser du att det är ett "krig" mellan Canon och Nokia.

Kände du dig personligt påhoppad av mitt inlägg

Ursprungligen av PaO:

Kände du dig personligt påhoppad av mitt inlägg

Eftersom jag inte älskar Apple så nej jag tar inte dina inlägg personligt.
Du däremot måste ha någon sorts känslomässig anknytning till android som tvångsmässigt måste berätta om dess förträfflighet.
Samt i vart och vartannat inlägg berätta hur ditt liv har blivit bättre sen du bytta plattform.
Jag vet inte hur du fungerar men mitt liv hänger inte på vilka tekniska prylar jag använder.
Inte med sagt att det är trevligt att använda tekniska prylar men dom är inte hela världen för mig.

  • Medlem
  • 2015-05-03 22:22
Ursprungligen av Megolon:

Eftersom jag inte älskar Apple så nej jag tar inte dina inlägg personligt.
Du däremot måste ha någon sorts känslomässig anknytning till android som tvångsmässigt måste berätta om dess förträfflighet.
Samt i vart och vartannat inlägg berätta hur ditt liv har blivit bättre sen du bytta plattform.
Jag vet inte hur du fungerar men mitt liv hänger inte på vilka tekniska prylar jag använder.
Inte med sagt att det är trevligt att använda tekniska prylar men dom är inte hela världen för mig.

Du har rätt

I was on a mission to civilize
It was going slow but I was in it for the long haul

Men nu räcker det

Såg att man inte kunde avregistrera sig själv

Så sista gången s-Pen används på detta forum

Ovet and out

1
Bevaka tråden