Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hantera befintlig iPhone 3Gs utan original sync-Mac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-21 13:32

Jag har plockat fram en iPhone 3Gs jag använde back in the day åt min yngsta dotter.

iPhonen fungerar fantastiskt bra (väntat) med massor av passande apps som min äldsta dotter en gång installerat/använt, appar som inte längre finns tillgängliga och skulle jag göra en reset skulle jag aldrig kunna installera passande appar för äldre iOS.

Problemet är att den Mac (vilken det nu var) som telefonen startades med finns inte kvar.

Jag har alltid varit kritisk mot Apples design av denna idiotiska lösning av iOS!!

Problemet jag har nu är att jag inte ens kan plocka bort sånger som ligger inne i iPhonen. Det går inte att ta bort dem i listan. Kopplar jag in den på en annan Mac ser jag allt, men kan inte göra någonting.

Eftersom det inte är ursprungs-datorn så kan jag inte göra en back-up (vågar inte riskera att iTunes raderar allt på telefonen).

Någon som har förslag till lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-03 11:51

Kan du inte nollställa telefonen och ladda ner apparna på nytt i App store på iOS (jo, det går - den frågar om du vill ladda ner senast kompatibla version med din version av iOS). https://support.apple.com/sv-se/HT201377

Edit: varför kom den här tråden upp på "Nytt i forumet"??? Jaja, mitt tips kanske hjälper någon iaf, även om trådskaparen säkert löst problemet eller slängt mobilen vid det här laget

Man väljer att föra över inköpta appar till iTunes så är problemet löst.

1
Bevaka tråden