Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS vs Android-anhängare?

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av cdecl:

Nej, däremot gav du det intrycket. Jag ber om ursäkt om jag missförstod dig.

Ursäkten är godtagen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-03 11:50
Ursprungligen av oskard:

Om Android är 'bäst' för att flest använder det så antar jag att Windows är det 'bästa' operativsystemet också?

Jo, det funkar i teorin. I praktiken är de flesta inlåsta till vad telefontillverkaren erbjuder. Eller när det gäller uppdateringar - inte alltid erbjuder.

Alltid kul när Android-användare gnäller om att en app behöver rättigheter till ALLT och jag frågar varför de inte ställer in rättigheterna själva när det har ett OS där de skall kunna göra som de vill.

Precis, argumentet att man kan göra vad som helst på Android håller bara i teorin. I praktiken kan du bara välja på färdigskapade lösningar. Visst att det finns fler färdigskapade lösningar än på iOS, men ingenting säger att någon av de lösningarna är bättre än Apples lösning...

  • Medlem
  • 2015-05-03 14:35
Ursprungligen av tooobe:

Precis, argumentet att man kan göra vad som helst på Android håller bara i teorin. I praktiken kan du bara välja på färdigskapade lösningar. Visst att det finns fler färdigskapade lösningar än på iOS, men ingenting säger att någon av de lösningarna är bättre än Apples lösning...

Generellt är IOS och Android två fantastiska operativsystem. Vilket som passar bäst är högst individuellt och vad man önskar. Det finns inte en mall för alla. IOS gör Android bättre och Android gör IOS bättre det ser vi om inte annat på lollipop och IOS8. För mig personligen passar numera Android bättre för många andra är det tvärtom men inget av systemen är bäst för alla

  • Medlem
  • 2015-05-03 14:37
Ursprungligen av pazzo:

Hur ska ja fixa de (luncher)

Får svara på va som fattas snart..

Prova Nova Prime

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-03 15:23
Ursprungligen av PaO:

Prova Nova Prime

Var hittar jag den?

  • Medlem
  • 2015-05-03 16:14
Ursprungligen av pazzo:

Var hittar jag den?

Sök på Nova i Google Play

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-03 16:49
Ursprungligen av PaO:

Generellt är IOS och Android två fantastiska operativsystem. Vilket som passar bäst är högst individuellt och vad man önskar. Det finns inte en mall för alla. IOS gör Android bättre och Android gör IOS bättre det ser vi om inte annat på lollipop och IOS8. För mig personligen passar numera Android bättre för många andra är det tvärtom men inget av systemen är bäst för alla

Instämmer, har själv kört Android till och från under längre perioder. Tyvärr är min erfarenhet att större andel av iOS-användarna har den inställningen än vad Androidanvändarna har.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-05-05 17:27
Ursprungligen av TureB:

Det stora problemet med Apple/iTunes/iOS är sättet man låser en enhet tillen specifik dator!

Precis som du och andra här, så är detta beroende av det dåliga iTunes det jag mest ogillar med mina iOS-prylar (4 st för mig personligen, för att inte räkna resten av famijlens). Detta är betydligt smidigare och enklare att hantera filer i mina prylar som kör OS X, Windows eller Android.

Rent generellt så tycker jag dock att iOS är, för mig personligen, ett klart bättre system än Android (även om det finns andra fördelar med det också utöver enklare filöverföring).

Ursprungligen av reboot81:

Kanske för att är man lanserade iOS (lågt efter win/Mac OS) så vill man inte hamna i samma filträsk, här hade man chansen att göra något annorlunda och det gjorde man.

Jag håller med Apple på filsystemspunkten - det är en gammal kvarleva som vi inte ska låsa fast oss vid. Vi behöver data strukturerad mha metadata, inte mappar. Sen att iTunes.app är såpass illa utformat och kommunicerat till användare gör det hela till en dålig lösning.

Håller med dig till en stor del rent filosofiskt/utopiskt. Men i verkligheten med iTunes, där genomförandet och begränsningarna är så tydliga, så faller det platt rent praktiskt för mig.

Även problematiskt när man vill har appar som måste kopiera ochh dubbellagra foton, musik, och annan media för att de skall kunna redigera den. Skapar både problem med att systemet fylls upp snabbare, men även för mig som användare rent logistiskt när det gäller att hantera alla kopior/varianter av media på enheterna.

Bevaka tråden