Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro 2011 seg efter byte av logikkort

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Grafikkortet på min MacBook Pro 2011 gick sönder i vintras. Jag fick då logikkortet utbytt av apple-auktoriserad reparatör. Någon månad senare gick det sönder igen och jag fick återigen logikkortet utbytt. Någon gång vid den senare reparationen så blev min MacBook rätt seg. T.ex vid högerklick så kan det ibland ta ca 5 sekunder innan menyn öppnas, ibland fungerar det som vanligt. När jag streamar fotboll eller kollar på YouTube så kan bilden lagga / frysa men ljudet fungerar precis som vanligt.

Jag är ganska säker på att reparationen och att datorn blev seg hänger ihop. Jag har hittills installerat om OSX för att testa om det var ett mjukvarufel, men det verkar inte så. När jag googlar lite så verkar det som att SATA-kabeln kan vara trasig, någon som hört talas om det?

Tyvärr så gick jag inte tillbaka med datorn direkt eftersom att jag inte använder den dagligen och nu har det gått 3,5 månader sedan jag fick den reparerad.

Några idéer kring vad felet kan vara? Det är fortfarande mindre än tre år sedan jag köpten datorn (juni 2012).

Reklamera reparationen.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Reklamera reparationen.

Jo, problemet är bara att det gått mer än tre månader sedan reparationen. Det skulle vara bra om det var något man enkelt kunde fixa.

Ursprungligen av filipnils:

Jo, problemet är bara att det gått mer än tre månader sedan reparationen. Det skulle vara bra om det var något man enkelt kunde fixa.

Varför skulle det vara ett problem?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Varför skulle det vara ett problem?

Man bör väl komma in omgående om man upptäcker att allt inte står rätt till, men jag gör nog ett försök ändå, tack.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Varför skulle det vara ett problem?

3 års reklamation på en vara.

En service har man 90 dagar att reklamera.

Har det gått 3 år och 90 dagar har man inte rätten. Men man kan alltid hoppas på goodwill.

Ursprungligen av Borttaget:

3 års reklamation på en vara.

En service har man 90 dagar att reklamera.

Har det gått 3 år och 90 dagar har man inte rätten. Men man kan alltid hoppas på goodwill.

Exakt, och tre år har inte passerat för TS.

Senast redigerat 2018-07-23 13:17
Ursprungligen av barbapappa_86:

Exakt, och tre år har inte passerat för TS.

Det har du iofs rätt i.

1
Bevaka tråden