Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalenderdata från html-fil tillbaka till kalendern?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Råkade förra året av misstag radera en av mina kalendrar i Apples kalender. Har nu lyckats återskapa just den kalendern från en tidigare iCloudbackup via Mac Fonelab. Har nu alla data i html-format. Trodde att man kunde importera tillbaka dessa data till kalendern men html-filen är tyvärr gråmarkerad och kan inte väljas. Någon som lyckats med vad jag försöker uppnå? Använder senaste versionen av OSX Yosemite på en MacBook Pro.

Senast redigerat 2015-05-02 14:54
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-02 14:37

Konstigt, jag använder också Kalendern med Yosemite och alternativet importera under menyn Arkiv fungerar.

Ursprungligen av Gnulia:

Konstigt, jag använder också Kalendern med Yosemite och alternativet importera under menyn Arkiv fungerar.

Ser att jag skrev fel i första inlägget. (Ska redigera). Alternativet importera fungerar, men den html-fil jag försöker importera är "grå" och kan inte väljas. Kan du importera en html-fil eller.....?
Tack för att du gjorde mig varse min felskrivning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-02 16:18

Jag förstår, har testat och jag kan inte heller importera en html-fil.
Skulle tro att formatet behöver vara en ics-fil, som är det man får när man exporterar.

Ursprungligen av Gnulia:

Jag förstår, har testat och jag kan inte heller importera en html-fil.
Skulle tro att formatet behöver vara en ics-fil, som är det man får när man exporterar.

Måste se om Fonelab kan klara av att exportera i det formatet. Tack!

1
Bevaka tråden