Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-04-28 10:01
Ursprungligen av Megolon:

Frågan är om den klarar av den högre strömstyrkan. Nu är det bara iPhone 6 som klarar av Ipad laddare vad jag vet.

Edit: Alldeles för långsam

https://support.apple.com/sv-se/HT202032

iPad laddare stöder ALLA varianter av iPhone.

Ursprungligen av zinned:

Jag är enig, jag tvivlar på att de kommer kunna klara av juni för fler länder.

Det finns en tråd på Macrumors forum, gällande leverans av stainless steel-modellen, och de går verkligen in på detaljer där och förlitar sig på att deras köplats är i enlighet med vilken minut och sekund som de mottog sitt bekräftelsemail på beställningen från Apple. Om det kan anses vara en godkänd variabel, just nu så tror jag de som fick sitt mail kring xx:05:00 börjar få rörelse på sina beställningar, alltså fem minuter efter släppet, och då har det ändå gått fyra dagar sedan de skulle börjat levereras. Med den takten så kommer det ju ta en månad innan de har ens betat av de som beställde första halvtimmen.

Tror ni fortfarande att Apple kommer släppa klockan i ytterligare länder under Juni?

Nej det känns ju inte så... Om inte tillverkningsprocessen tar raketfart nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-28 10:45
Ursprungligen av grenhall:

Nej det känns ju inte så... Om inte tillverkningsprocessen tar raketfart nu.

Precis, det hoppas vi ju på såklart men det känns inte sannolikt.

  • Medlem
  • 2015-04-28 10:52

Mycket stor prisskillnad mellan amerikanska och tyska Apple Store. Blir det lika dyrt i Sverige köper jag klockan på resan i stället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-28 11:01
Ursprungligen av The Cat:

https://support.apple.com/sv-se/HT202032

iPad laddare stöder ALLA varianter av iPhone.

Ja det stämmer - Telefonen tar enbart den mängd strömstyrka den behöver. Det enda som inte fungerar är t ex en Ipad Air att ladda med en Iphone laddare då den ger för lite strömstyrka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-28 11:02

Hoppas på att min 42SS med Milanese lämnar London idag med UPS så jag har den i morgon... Håll tummarna att polaren får iväg den!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-28 12:41

Ingen som har haft funderingar på att ta ett flyg till London och köpa en på Dover Street Market?

Ursprungligen av zinned:

Ingen som har haft funderingar på att ta ett flyg till London och köpa en på Dover Street Market?

Trodde inte att den fanns där... Finns väl inga kvar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-28 13:37
Ursprungligen av grenhall:

Trodde inte att den fanns där... Finns väl inga kvar?

Jo, vad jag förstår gör det det. Måste dock boka tid för "try-on and purchase".

Ursprungligen av zinned:

Jo, vad jag förstår gör det det. Måste dock boka tid för "try-on and purchase".

Det stod iofs att de inte garanterar tillgång av den modellen man väljer. Vilket känns lite halvt meningslöst.

Ursprungligen av grenhall:

Det stod iofs att de inte garanterar tillgång av den modellen man väljer. Vilket känns lite halvt meningslöst.

Jag hade kunnat köpa det om de garanterade fri uppgradering om den man väljer inte finns. Sorry, sir, sport är slut. Går det bra med en i guld för samma pris?

Ursprungligen av pmarriott:

Jag hade kunnat köpa det om de garanterade fri uppgradering om den man väljer inte finns. Sorry, sir, sport är slut. Går det bra med en i guld för samma pris?

Nej men om man som kund vet vilken/vilka modeller man vill ha borde man kunna reservera via en handpenning med kreditkortet tycker jag iaf. Kommer man inte på utsatt tid då så faller handpenningen. Typ så.

Ursprungligen av grenhall:

Nej men om man som kund vet vilken/vilka modeller man vill ha borde man kunna reservera via en handpenning med kreditkortet tycker jag iaf. Kommer man inte på utsatt tid då så faller handpenningen. Typ så.

Sabba inte nu. Jag har guldkort på Hertz. Jag är van vid fri uppgradering. Vilket har fått till följd att jag kommit glidande i sprillans nya Mercedes S-klass vid 2 tillfällen till leverantörer i syfte att gnälla om priser.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-28 14:27
Ursprungligen av grenhall:

Det stod iofs att de inte garanterar tillgång av den modellen man väljer. Vilket känns lite halvt meningslöst.

Nej, de garanterar ingenting men vad jag förstår så får de regelbundna leveranser (ca två ggr/v). Jag läste någons inlägg idag som hade gått förbi och det stod då ca 50 "scalpers" utanför, varför vet jag inte då det krävs bokad tid. Däremot kan man ringa till dem och boka tid, max fem dagar i förväg.

Ursprungligen av pmarriott:

Sabba inte nu. Jag har guldkort på Hertz. Jag är van vid fri uppgradering. Vilket har fått till följd att jag kommit glidande i sprillans nya Mercedes S-klass vid 2 tillfällen till leverantörer i syfte att gnälla om priser.

Jante är stark min vän.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-28 14:29

Om jag ringer till dem, har ni något specifikt ni vill att jag ska fråga dem?

Ursprungligen av zinned:

Nej, de garanterar ingenting men vad jag förstår så får de regelbundna leveranser (ca två ggr/v). Jag läste någons inlägg idag som hade gått förbi och det stod då ca 50 "scalpers" utanför, varför vet jag inte då det krävs bokad tid. Däremot kan man ringa till dem och boka tid, max fem dagar i förväg.

Läste att man kunde boka tid face-to-face också från och med 28:e april tror jag det var. Det kanske kan vara värt med en liten mini-semester. Får fundera på det lite.

Ursprungligen av zinned:

Om jag ringer till dem, har ni något specifikt ni vill att jag ska fråga dem?

Fråga om det finns någon lösning på tillgångsfrågan. Om man som vi reser från Sverige så är inte resan målet.

Ursprungligen av Cindori:

Fick just min 38mm milanese

Okej, det har nämnts i princip överallt men jag måste säga det igen: klockan är sjukt mycket mindre IRL än på bilder.

http://i.imgur.com/bBr33gt.png

Kul!

Bra bilder. Femkronan var genialisk!

Min Seamaster är lite drygt 42 mm. Normalt sett så brukar jag säga att själva urtavlan är ungefär som en traditionell klocka av herrstorlek

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-28 14:44
Ursprungligen av grenhall:

Läste att man kunde boka tid face-to-face också från och med 28:e april tror jag det var. Det kanske kan vara värt med en liten mini-semester. Får fundera på det lite.

Ursprungligen av grenhall:

Fråga om det finns någon lösning på tillgångsfrågan. Om man som vi reser från Sverige så är inte resan målet.

Du menar detta?

Citat:

Appointments from Wednesday 29th April can now be made in person on the Ground Floor and to a maximum of 5 days in advance.

Det var det jag menade gällande att kunna boka maximalt fem dagar i förväg. Men ja, jag ska se om jag ringer dem senare.

Ursprungligen av zinned:

Du menar detta?

Det var det jag menade gällande att kunna boka maximalt fem dagar i förväg. Men ja, jag ska se om jag ringer dem senare.

Japp det var det jag menade. Läste i bilen vid rödljus så jag fick inte rätt datum med mig i huvudet.

Men har du inte klockor på väg nu?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-28 15:41
Ursprungligen av grenhall:

Men har du inte klockor på väg nu?

Jo, nån gång i maj. Tänkte mest att man kunde korta väntetiden...

Hur som kan vi skrota det. Jag ringde dem och de tar inte längre emot bokningar per telefon, det var bara de första tre dagarna. Nu är det endast på plats.

Ursprungligen av zinned:

Jo, nån gång i maj. Tänkte mest att man kunde korta väntetiden...

Hur som kan vi skrota det. Jag ringde dem och de tar inte längre emot bokningar per telefon, det var bara de första tre dagarna. Nu är det endast på plats.

Jadu... Lanseringen av denna produkten har varit sisådär kan man nog lugnt säga.

Hur f*n ska man klara av att vänta till slutet av juni/juli..

Någon som har en klocka till försäljning? Skicka pm vad du har och pris.

Ursprungligen av _empty:

Någon som har en klocka till försäljning? Skicka pm vad du har och pris.

Kolla blocket, ligger ute för 8-13k

Hej,

Är tyvärr lite dyrt. Dock hittar jag bara en som säljer sin klocka där. Köper inte från skumma sidor direkt..

Mvh

Ursprungligen av j0hanSE:

Kolla blocket, ligger ute för 8-13k

Ursprungligen av _empty:

Hej,

Är tyvärr lite dyrt. Dock hittar jag bara en som säljer sin klocka där. Köper inte från skumma sidor direkt..

Mvh

Nej, massa oseriösa "företag" som säger att de säljer en. Synd att man inte känner någon i tyskland, för i tyskland så verkar det vara 4-6 weeks på SS 38mm.

Ursprungligen av j0hanSE:

Nej, massa oseriösa "företag" som säger att de säljer en. Synd att man inte känner någon i tyskland, för i tyskland så verkar det vara 4-6 weeks på SS 38mm.

38mm är EXTREMT liten. 42mm är också väldigt liten i jämförelse med en normal klocka.

Ursprungligen av grenhall:

38mm är EXTREMT liten. 42mm är också väldigt liten i jämförelse med en normal klocka.

Väldigt liten jämfört med smaklösa vräkighetsur ja

Bevaka tråden