Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har i bilen en Kinovo BTC 450, http://www.kinivo.com/Kinivo-BTC450-Bluetooth...
, den dongeln strömmar min musik i bilen trådlöst via bluetooth och aux ingången.
Sen har jag ett par Bluebuds X, ett par bluetooth inear lurar och med en Pebble i nuläget, Appleklockan får jag nästa vecka:)
Problemet är dessa enheter krockar med varandra. Jag väljer en av dessa, sen byter den mellan dom helt random.
Finns det nån hierarki på nåt sätt?
Jag tänker att om man väljer en enhet så borde den hålla sej till den så länge jag inte väljer att byta.
Det ska bli intressant om se om det blir bättre med Apple klockan.
Ibland misstänker jag att Pebble är boven i dramat nämligen.

Intressant, jag hoppas att det kommer något bra svar. Jag har liknande problem men ingen lösning

Jag pratade med Apple om detta, men dom menade att jag skulle testa ett annat par bluetooth- lurar.
Risken är stor att alla tillverkare skyller på alla andra. Man undrar om Android- folk har samma problem?

Bluetooth 4.0 har möjlighet att upprätta olika anslutningar till olika enheter. Problemet kommer ju när du har tre olika hörlurar t.ex. Då får du själv gå in och välja en av dessa via "pull-up"-menyn i botten på telefonen. Så tillvida att inte anslutningen bryts så kommer musiken strömmas via Kinvio i bilen. När du stänger av den så kommer du få välja en annan högtalare/hörlurar om inte Bluebirds:en är anslutna redan och tar över strömningen.

Jag har inga som helst problem med anslutningarna även om jag har armband, hörlurar och bil inkopplade. Däremot måste jag välja ljud ut för iPhonen kan inte göra den prioriteringen.

Ibland så försvinner bara ljudet i Jaybird Bluebuds X. Den tappar connection helt enkelt. Har försökt att para ihop dom igen, men ingen lycka.. Sen så tycker jag att det borde vara så att så länge jag har valt en enhet, att den håller sej till den, men så är inte fallet.
Vet inte om jag ska försöka prata med Elgiganten om att testa ett annan lur för att se vad som händer.

Läste på ett forum att testa nollställa nätverksinställningarna på telefonen, och än så länge verkar det funka rätt bra.
Ett tips ifall nån vill prova.

1
Bevaka tråden