Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av EdvinT:

Jag blir mer och mer nyfiken på Apple Watch (trots tidigare tvivel). Tror ni klockorna är känsliga för repor? Då tänker jag inte främst på displayen utan själva kroppen. Apple Watch Spac Gray bör väl - likt iphone 5 och ipad mini 1 - vara extra känslig?

Nej, jag tror inte det. Inte på någon av frågorna.

iphone 5s var inte speciellt känslig så jag ser inga problem.

Och iPhone 6 är inte känslig alls och de använder hårdare aluminium i klockan är i telefonerna.

Ursprungligen av simulacra:

Och iPhone 6 är inte känslig alls och de använder hårdare aluminium i klockan är i telefonerna.

Sedan använder man ju inte riktigt en klocka på samma sätt som en telefon - så risken är nog mindre - oavsett färg/utförande.

Ursprungligen av adress@mac:

Sedan använder man ju inte riktigt en klocka på samma sätt som en telefon - så risken är nog mindre - oavsett färg/utförande.

Jag skulle nog vilja säga att klockan oftast blir mer utsatt. Det är extremt lätt att skrapa emot en vägg eller liknande. Framför allt om man har barn.

Jo vi är alla olika. Väggar och barn är ett problem naturligtvis. Väggar har jag - även om det är gott om plats. Barnen är vuxna och får stryk i så fall.....

Ursprungligen av adress@mac:

Jo vi är alla olika. Väggar och barn är ett problem naturligtvis. Väggar har jag - även om det är gott om plats. Barnen är vuxna och får stryk i så fall.....

Haha förståeligt! Jag utgår bara ifrån mina mekaniska klockor som servas vart femte år med polering. Jag brukar polera upp med Cape Cod-cloths varje år. Kommer rätt mycket repor på blankpolerade stålytor. Borstade ytor är inte så farliga men det kommer ändå lite ytrepor.

Särskilt Apple Watch Sport Space gray riskerar att få synlig repor efter några års användande. Det tror åtminstone jag...

Ursprungligen av grenhall:

Haha förståeligt! Jag utgår bara ifrån mina mekaniska klockor som servas vart femte år med polering. Jag brukar polera upp med Cape Cod-cloths varje år. Kommer rätt mycket repor på blankpolerade stålytor. Borstade ytor är inte så farliga men det kommer ändå lite ytrepor.

Var försiktig med Cape Cod-cloths bara. Är det dyrare klocka i ädelmetall ( Rolex - Panerai - Breitling mfl ) så är risken stor att det märks efter tid. Åtminstone när du ev skall sälja/byta. Allt som tar bort repor - ger repor. Har sett skräckexempel.

Ursprungligen av grenhall:

Haha förståeligt! Jag utgår bara ifrån mina mekaniska klockor som servas vart femte år med polering. Jag brukar polera upp med Cape Cod-cloths varje år. Kommer rätt mycket repor på blankpolerade stålytor. Borstade ytor är inte så farliga men det kommer ändå lite ytrepor.

Det är därför som jag kör med borstade ytor. Speciellt på stållänkarna.

Min 15 åriga Seamaster har inte många synliga repor. Det är bara på armbandslåset (som givetvis är polerat) som man ser dem. Jag har i princip klockan dagligen - utom under servicen ?

Jag är inte speciellt oroad för finishen på Apple Sport watch. Den kommer klara sig. Det är en pryl som ska användas.

Ingen ser den som ett arvegods så jag har svårt att begripa att många (speciellt i amerikanska forum) verkar så fixerade vid reptåligheten

Skillnaden mellan Sport och Watch Edt. Är att Sport kör med en ion beläggning och Watch Edt. kör med Sapphire kristall?

- Om man använder klockan som telefonen, dvs rädd om den, och visst, använda den när man är på gymmet tex. så repkänslig är väl den inte. Som ni nämner, kollar man in macrumors forum så ser man att de citerar värsta konstiga testerna, när de drar klockan med sandpapper osv osv. Men en vanlig användare är ju försiktig med sina saker så enda skillnaden är själva beläggningen på klockan? Och att Sport inte har en metall laddare utan en plast laddare?

Passar alla watchbands en Sport?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-25 17:05

Så typiskt... nu verkar Parcelforce ha slarvat bort paketet till råga på allt. Gud vill inte att jag ska ha en Apple Watch.

Ursprungligen av dermike:

Så typiskt... nu verkar Parcelforce ha slarvat bort paketet till råga på allt. Gud vill inte att jag ska ha en Apple Watch.

Oj! Vad händer då?

Ursprungligen av j0hanSE:

Skillnaden mellan Sport och Watch Edt. Är att Sport kör med en ion beläggning och Watch Edt. kör med Sapphire kristall?

- Om man använder klockan som telefonen, dvs rädd om den, och visst, använda den när man är på gymmet tex. så repkänslig är väl den inte. Som ni nämner, kollar man in macrumors forum så ser man att de citerar värsta konstiga testerna, när de drar klockan med sandpapper osv osv. Men en vanlig användare är ju försiktig med sina saker så enda skillnaden är själva beläggningen på klockan? Och att Sport inte har en metall laddare utan en plast laddare?

Passar alla watchbands en Sport?

Alla band passar alla. Enligt rapport så passar ett till och med 38 mm band en 42 mm klocka (men inte omvänt)

Jag hittar dock inte länken som påstod det sista (38 band till en 42 klocka)

Watch Edition har liksom aldrig varit intressant att titta på så jag vet ingenting om den mer än att sportbanden som kommer tillsammans med den är inte samma band som kommer tillsammans med Watch och Sport. Låspinnen ska matcha färgen på digital crown

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-25 17:13
Ursprungligen av nollnoll:

Oj! Vad händer då?

Trackingen slutade efter den hämtades från lokala postkontoret. Har inte ens kommit fram till sorteringen efter ett dygn.

Edit: puh... tydligen så hade det fått ett nytt trackingnummer pga express-tjänsten. Allt i sin ordning.

Senast redigerat 2015-04-25 18:07

Suck! Oseriös Ebay-säljare, återbetalade utan förklaring. Har någon över en så viftar jag med armarna här.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Suck! Oseriös Ebay-säljare, återbetalade utan förklaring. Har någon över en så viftar jag med armarna här.

Otur, men du får vara glad över att du inte träffade på den mest oseriösa typen som behöll pengarna...

Ursprungligen av BlackSmp:

Otur, men du får vara glad över att du inte träffade på den mest oseriösa typen som behöll pengarna...

Nej det är tur att eBay/paypal styrt upp det där. Utan deras garanti om återbetalning så hade jag inte lagt bud på något så dyrt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-25 19:38
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Suck! Oseriös Ebay-säljare, återbetalade utan förklaring. Har någon över en så viftar jag med armarna här.

Jag har min 42mm Stainless Steel som ännu inte är öronmärkt

Ursprungligen av adress@mac:

Var försiktig med Cape Cod-cloths bara. Är det dyrare klocka i ädelmetall ( Rolex - Panerai - Breitling mfl ) så är risken stor att det märks efter tid. Åtminstone när du ev skall sälja/byta. Allt som tar bort repor - ger repor. Har sett skräckexempel.

Jag är tämligen försiktig. Hade en Chronomat Evolution där jag råkade snudda vid AR-behandlingen på utsidan då med CC. Inte snyggt. Iaf inte för mig som visste om det.

Men annars brukar det inte behövas speciellt mycket polering. Det har faktiskt räckt med översynen var femte år. Om jag inte använt den extremt mycket under året.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är därför som jag kör med borstade ytor. Speciellt på stållänkarna.

Min 15 åriga Seamaster har inte många synliga repor. Det är bara på armbandslåset (som givetvis är polerat) som man ser dem. Jag har i princip klockan dagligen - utom under servicen ?

Jag är inte speciellt oroad för finishen på Apple Sport watch. Den kommer klara sig. Det är en pryl som ska användas.

Ingen ser den som ett arvegods så jag har svårt att begripa att många (speciellt i amerikanska forum) verkar så fixerade vid reptåligheten

Jag tycker det är lite småjobbigt med hairlines på mina klockor. Så då förstår du nivån. Alla mina är i så gott som nyskick. Däremot Apple Watch är jag inte speciellt bekymrad över. Kommer putsa den lika mycket som telefonen dvs. aldrig.

Håller med till 100%. Mina mekaniska klockor ska killarna få när de uppskattar dem men min Apple Watch kommer säljas till någon på Blocket om ett år typ.

Se upp så detta inte händer er

http://www.break.com/video/apple-watch-review...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-25 22:47
Ursprungligen av Megolon:

Se upp så detta inte händer er

http://www.break.com/video/apple-watch-review...

Hahaha, riktigt kul faktiskt

För övrigt spenderade jag en stund på ebay nu för att se vad klockorna gick för där och det är sjuka priser...följde en auktion som låg närmast i tid att avslutas och där gick en 42AWSWSB för £550....alltså, en bit över 7000 SEK!

Såg också en som hade en annons ute på en maj pre-order för en 42AWE för £12.500...undrar om han får många bud

Ursprungligen av zinned:

Hahaha, riktigt kul faktiskt

För övrigt spenderade jag en stund på ebay nu för att se vad klockorna gick för där och det är sjuka priser...följde en auktion som låg närmast i tid att avslutas och där gick en 42AWSWSB för £550....alltså, en bit över 7000 SEK!

Såg också en som hade en annons ute på en maj pre-order för en 42AWE för £12.500...undrar om han får många bud

Många troll på EBay också... Har kolla Blocket. 20K för en 42AWSSML jo tjena säkert någon här.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-25 22:56
Ursprungligen av grenhall:

Många troll på EBay också... Har kolla Blocket. 20K för en 42AWSSML jo tjena säkert någon här.

Bedrövligt.

Skulle aldrig göra så själv. Som sagt, jag har två beställda och behåller bara en själv. Den andra är tillgänglig att köpa och jag letar inga överpriser.

Ursprungligen av zinned:

Hahaha, riktigt kul faktiskt

För övrigt spenderade jag en stund på ebay nu för att se vad klockorna gick för där och det är sjuka priser...följde en auktion som låg närmast i tid att avslutas och där gick en 42AWSWSB för £550....alltså, en bit över 7000 SEK!

Såg också en som hade en annons ute på en maj pre-order för en 42AWE för £12.500...undrar om han får många bud

Är ju likadant när nya iPhone släpps. Rövarpriser. Tydligen finns det folk som går på det i alla fall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-25 23:07
Ursprungligen av adress@mac:

Är ju likadant när nya iPhone släpps. Rövarpriser. Tydligen finns det folk som går på det i alla fall.

Ja, precis. Hade ingen betalat de summorna så hade heller ingen sålt dem för de.

Ursprungligen av Megolon:

Se upp så detta inte händer er

http://www.break.com/video/apple-watch-review...

Men i vilket format är den inspelad? Jag har banne mig aldrig sett en mindre video...

Ursprungligen av BlackSmp:

Men i vilket format är den inspelad? Jag har banne mig aldrig sett en mindre video...

Och på råga på allt är det en VVS

https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA

Ursprungligen av zinned:

Bedrövligt.

Skulle aldrig göra så själv. Som sagt, jag har två beställda och behåller bara en själv. Den andra är tillgänglig att köpa och jag letar inga överpriser.

Hade jag kunnat köpa den och dra momsen hade jag gärna köpt den av dig.

Ser det ut så här för er också, försöker kolla status på ordern?

Ursprungligen av WilliamWT:

Ser det ut så här för er också, försöker kolla status på ordern?

Jo

Bevaka tråden