Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blinkande skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har precis köpt min första MAC så allt är väldigt nytt för mig.
Men jag har problem med min externa bildskärm.
Jag har kopplat den från min mini displayport med en mini-hdmi hona och sen en vanlig HDMI kabel till den externa skärmen.
Problemet är att den externa blinkar. Den håller bilden i ca 5-10 sekunder sen blir det svart i ca 2
Är det nån annan som haft samma problem eller tror sig veta vad felet kan vara.
Har testat med bara batteri och även med laddning men det spelar ingen roll

MVH Jon J

Kanske är en dum fråga, men har du kollat så att konverteraren är avsedd för din datormodell? Det är skillnad på konverterare avsedda för MBP 2009, 2010 och 2011 exempelvis. Vilket jag lärde mig den hårda vägen...

Ursprungligen av Manglobe:

Kanske är en dum fråga, men har du kollat så att konverteraren är avsedd för din datormodell? Det är skillnad på konverterare avsedda för MBP 2009, 2010 och 2011 exempelvis. Vilket jag lärde mig den hårda vägen...

Nej det har jag inte gjort. visste inte att det fanns olika

Ah, men då så! Enkel startfråga: vilken modell är din dator? Gå in på Om den här datorn > kolla modellen (alternativt klicka vidare till "systemrapport" och kolla modellidentifierare — min dator är till exempel en MacBookpro6,2).

När vi vet vilken modell du har kan vi kolla nästa steg: är din konverterarsladd avsedd för din dator? Om inte, kan man enkelt kolla efter en som passar bättre.

1
Bevaka tråden