Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chattprogram för PC och mobil?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-24 16:01

Jag jobbar på plattformar i nordsjön, där får vi inte ha mobilen med oss.
Finns det ett bra chattprogram som jag kan ha i min mobil (när jag inte jobbar) samt ett som jag kan använda på en kollektiv PC.
Vi vill prata med varandra i jobbet, utspridda på många håll.
Det är inte alla som vill facebook !
Tacksam för hjälp.
Peo101

Senast redigerat 2015-04-25 08:25
Ursprungligen av peo101:

...chattprogram som jag kan ha i min mobil (när jag inte jobbar) samt ett som jag kan använda på en kollektiv PC...

Vilket operativsystem i din mobil?
Vilket operativsystem i den kollektiva PCn?

Får du lov att installera program i den kollektiva PCn? Om inte, så är du ju hänvisad till någon slags webbtjänst, och inte ett program.

Skype eller Lync?

  • Medlem
  • 2015-04-24 16:34

WhatsApp har ju fått ett webbinterface nu. Om man vill använda något som folk kanske redan har, men som också fungerar till mer än detta specifika syfte. Lätt att hitta varandra, kopplat till mobilnummer. Annars finns det ju flertalet mer eller mindre vanliga lösningar.

EDIT: Skype som andra säger skulle jag inte rekommendera. Tung och otrevlig app i jämförelse. Ringa via whatsapp är möjligt på Android och håller även på att rulla ut till iPhone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-24 16:38

Skype som @barbapappa_86 säger. Då kan du snacka med folket om du inte har lust att skriva också..
Kanske till och med redan finns på den kollektiva PC'n? Känns nästa lite troligt..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-04-25 11:33

Hangouts?

Ursprungligen av erak:

WhatsApp har ju fått ett webbinterface nu. Om man vill använda något som folk kanske redan har, men som också fungerar till mer än detta specifika syfte. Lätt att hitta varandra, kopplat till mobilnummer. Annars finns det ju flertalet mer eller mindre vanliga lösningar.

EDIT: Skype som andra säger skulle jag inte rekommendera. Tung och otrevlig app i jämförelse. Ringa via whatsapp är möjligt på Android och håller även på att rulla ut till iPhone.

WhatsApp har ju fått ett webbinterface nu: Nope inte för iPhone, så man kan inte koppla ihop iPhone-kontot till webbinterfacet av någon outgrundlig anledning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-25 16:54

Viber finns också.

  • Medlem
  • 2015-04-27 16:51
Ursprungligen av CekariYH:

WhatsApp har ju fått ett webbinterface nu: Nope inte för iPhone, så man kan inte koppla ihop iPhone-kontot till webbinterfacet av någon outgrundlig anledning.

Ok, trist. I min naivitet trodde jag webb-funktionen fungerade fristående, motsvarande Telegram, men verkar var kopplat till telefonen. Har inte hunnit testa det än. Tar tillbaka det förslaget då, och rekommenderar Telegram istället.

1
Bevaka tråden