Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

använda dator som sekundär skärm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

BNån som vet hur man kan göra då jag vill använda gmin linux (före detta Wxp) som sekundär skärm, såg en video (för windows) där man anväde sig av teamwiewer, och gjorde en så kallad "Ghost" screen. Det var en skärm som egentligen inte fanns , men som man kunde visa via teamwiewer. Problemet är att jag inte hittar något sätt att skapa en sån "ghost" scren, så om nån vet något sätt så säg till!
(jag använder nyaste yosemite)

  • Medlem
  • 2015-04-24 15:46

Vad ska du använda detta till? Det kan vara bra att känna till begränsningarna för en låtsasskärm innan man börjar så man inte blir besviken. Trådbundet är också att föredra framför trådlöst nätverk.

Har du tittat på ScreenRecycler och Air Display?

http://www.screenrecycler.com/ScreenRecycler....
http://avatron.com/applications/air-display/

USB-grafikkort finns också, med ungefär samma prestanda, men de billigaste brukar inte ha drivrutiner for OS X. Eller DVI-splitters som för datorn ser ut som 1 bred skärm, som man delar upp på två.

Ursprungligen av erak:

Vad ska du använda detta till? Det kan vara bra att känna till begränsningarna för en låtsasskärm innan man börjar så man inte blir besviken. Trådbundet är också att föredra framför trådlöst nätverk.

Har du tittat på ScreenRecycler och Air Display?

http://www.screenrecycler.com/ScreenRecycler....
http://avatron.com/applications/air-display/

USB-grafikkort finns också, med ungefär samma prestanda, men de billigaste brukar inte ha drivrutiner for OS X. Eller DVI-splitters som för datorn ser ut som 1 bred skärm, som man delar upp på två.

Kan för övrigt berätta att air display inte rekommenderas. Kräver en hel del av wifi. Då är Duet display bra mycket bättre då ipaden faktiskt blir en fungerande extern skärm!

  • Medlem
  • 2015-04-24 22:43
Ursprungligen av skrotnisse92:

Kan för övrigt berätta att air display inte rekommenderas. Kräver en hel del av wifi.

Nej det var därför jag rekommenderade trådbundet. Vidare beror allt på ens krav. Titta på statiska saker som excel-ark osv är inga som helst problem. Men har man fått för sig att spela via en nätverksströmmad bild är det lätt att bli besviken. Då krävs det mer optimerade lösningar, som t.ex. Remote Play på playstation.

Ursprungligen av skrotnisse92:

Då är Duet display bra mycket bättre då ipaden faktiskt blir en fungerande extern skärm!

Nu gällde det dock en dator med Linux och inte en iPad.

Ursprungligen av Fellelii:

BNån som vet hur man kan göra då jag vill använda gmin linux (före detta Wxp) som sekundär skärm, såg en video (för windows) där man anväde sig av teamwiewer, och gjorde en så kallad "Ghost" screen. Det var en skärm som egentligen inte fanns , men som man kunde visa via teamwiewer. Problemet är att jag inte hittar något sätt att skapa en sån "ghost" scren, så om nån vet något sätt så säg till!
(jag använder nyaste yosemite)

Nu vet jag ju inget om Linux, men Mac OS utan skärm simulerar ju en med standardupplösning och gissar att även Linux gör så annars får du väl skaffa en Headless-dongel som simulerar en.
Se denna tråd: http://www.99mac.se/forum/t/312659-mac-mini-u...

Fast välj en för din dators skärmutgång.

  • Medlem
  • 2015-04-25 00:56
Ursprungligen av CekariYH:

Nu vet jag ju inget om Linux, men Mac OS utan skärm simulerar ju en med standardupplösning och gissar att även Linux gör så annars får du väl skaffa en Headless-dongel som simulerar en.

Jag tror du missuppfattar frågan. Fellelii vill alltså inte se Linux-datorns desktop på sin Mac, utan simulera ett extra desktop på sin Mac för att sedan visa den på Linux-datorn.

Jag förutsätter att hans enda skärmutgång redan är upptagen. Är den inte det är det ju betydligt bättre att köra en switch.

Ursprungligen av erak:

Jag tror du missuppfattar frågan. Fellelii vill alltså inte se Linux-datorns desktop på sin Mac, utan simulera ett extra desktop på sin Mac för att sedan visa den på Linux-datorn.

Jag förutsätter att hans enda skärmutgång redan är upptagen. Är den inte det är det ju betydligt bättre att köra en switch.

Det stämmer delvis, jag vill använda min linux laptops skärm som extern skärm till min imac, så det blir precis som med en extra skärm, fast på en annan dator som ligger precis bredvid min iMac, och utan kabel. såg nån som gjorde det med teamwiever...

Ursprungligen av erak:

Jag tror du missuppfattar frågan. Fellelii vill alltså inte se Linux-datorns desktop på sin Mac, utan simulera ett extra desktop på sin Mac för att sedan visa den på Linux-datorn.

Jag förutsätter att hans enda skärmutgång redan är upptagen. Är den inte det är det ju betydligt bättre att köra en switch.

Ursprungligen av Fellelii:

Det stämmer delvis, jag vill använda min linux laptops skärm som extern skärm till min imac, så det blir precis som med en extra skärm, fast på en annan dator som ligger precis bredvid min iMac, och utan kabel. såg nån som gjorde det med teamwiever...

Ah, ok då missuppfattade jag.

  • Medlem
  • 2015-04-27 17:01
Ursprungligen av Fellelii:

Det stämmer delvis, jag vill använda min linux laptops skärm som extern skärm till min imac, så det blir precis som med en extra skärm, fast på en annan dator som ligger precis bredvid min iMac, och utan kabel. såg nån som gjorde det med teamwiever...

Skillnaden var väl då bara att det gällde en laptop, vilket är mycket bättre beskrivande än "min linux" Så då faller ju vanlig skärmkabel klart bort, vilket ändå inte var ett "riktigt" förslag.

1
Bevaka tråden