Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fullt minne trots raderat allt iOS 8.3

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har nygligen laddat ner nya uppdateringen till min iphone 6, alltså 8.3.
Problem sen jag gjorde det är att min telefon säger att jag har fullt minne.

jag har 51 appar sammanlagt om man räknar med alla, köpta som standard, 152 bilder.
När jag går in och kollar på allmänt och hur mycket som är lagrat så står det 0 GB kvar.
Alltså har allt detta tagit upp 12 GB.

Hur är det möjligt?
jag har gjort omstart, hårdomstart, nollställt hela mobilen.
Även om jag plockar bort och raderar så får jag inte mer minne.

någon som vet vad jag behöver göra?

Du har alltså inte uppgraderat till 8.3 utan bara laddat ner uppdateringen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Du har alltså inte uppgraderat till 8.3 utan bara laddat ner uppdateringen?

ehum.. jag alltså gått in på inställningarna och klickat hem programuppdateringen.

Du får nog berätta lite mer vad du gjort för att kunna få hjälp, hur det ser ut i inställningar gällande utrymme, lägg gärna till ett par screenshots.

Har du installerat 8.3 redan? Hur ser ledigt utrymme ut i inställningar?
Du skriver att du nollställt hela mobilen och ändå är den full, det är inte möjligt om nu inte din telefon är trasig, men det är inte troligt.

Ge mer information..

Ursprungligen av keptang:

Du får nog berätta lite mer vad du gjort för att kunna få hjälp, hur det ser ut i inställningar gällande utrymme, lägg gärna till ett par screenshots.

Har du installerat 8.3 redan? Hur ser ledigt utrymme ut i inställningar?
Du skriver att du nollställt hela mobilen och ändå är den full, det är inte möjligt om nu inte din telefon är trasig, men det är inte troligt.

Ge mer information..

jag har haft dåligt minne på telefonen ända sedan jag ladda ner uppdateringen.
då hade jag ca 1000 bilder, massvis med onödiga appar.
nu blev de så att jag inte ens kunde kolla video på fb, snapchat, instagram så rensade telefonen helt tog bort alla onödiga appar + bilder. men minnet rubbades inte alls stod fortfarande att jag hade använt 12 GB och hade 0 kvar. trots jag rensade över 600 bilder.

Jag löste problemet nu genom att göra en fabriksåterställning och sedan återskapa den.
nu har jag exakt lika mycket appar och bilder som innan fabriksåterställningen och nu har jag använt 2 GB och har 10 GB ledigt.
så jäkla mysko..

tyvärr har jag ingen printscreen då det inte ens gick att ta kort innan jag gjorde fabriksåterställningen.

hänger ni med? tycker dock de är riktigt konstigt att jag har en himla massa minne nu efter återställningen och återskapadet.

Kolla om du har några videos på x antal minuter, dessa tar upp massor med plats.

Om du går in i inställningar så kan du där hitta till vad exakt som tar plats.
Men jag skulle gissa (utan att ha sett det) att du har videos som äter upp utrymmet, på en iPhone 6 jag tittade på precis så tog 6 minuter video upp ca 800MB, då räcker inte 16GB långt tillsammans med allt annat.

16GB utrymme är verkligen för lite på en iPhone/iPad om man inte håller efter och frigör utrymme hela tiden (synkar till någon online-tjänst och sen tar bort från telefonen).

Ursprungligen av keptang:

Kolla om du har några videos på x antal minuter, dessa tar upp massor med plats.

Om du går in i inställningar så kan du där hitta till vad exakt som tar plats.
Men jag skulle gissa (utan att ha sett det) att du har videos som äter upp utrymmet, på en iPhone 6 jag tittade på precis så tog 6 minuter video upp ca 800MB, då räcker inte 16GB långt tillsammans med allt annat.

16GB utrymme är verkligen för lite på en iPhone/iPad om man inte håller efter och frigör utrymme hela tiden (synkar till någon online-tjänst och sen tar bort från telefonen).

hade 1 video på 38 sek, känns inte som det var det som var problemet.
Sedan på inställningar på lagring så det som stod där om man räkna ihop det var långt ifrån 12 GB.

Har klarat mig med 16 GB på alla mina iphones jag haft sedan 4an.
Antagligen så hoppa de in någon bugg eftersom de är 2 GB nu efter återställning

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-24 09:03

När du tar bort innehåll på iPhonen, frigörs inte utrymmet direkt; det tar lite tid innan iOS har rensat bort, och visar det frigjorda utrymmet.
Ladda ner uppdateringen via iTunes istället, då krävs inte så mycket utrymme på iPhonen som vid OTA.
16 GB iPhone är till för företagen, som inte installerar mer än någon enstaka app, och inte använder musik/bilder/filmer

Du kör inte iTunes Match möjligtvis? För det äter utrymme som inte syns under använd lagring. Man får helt enkelt stänga av och dra igång matchning då och då för att få loss utrymme.

Kolla oxå så att du har raderat mappen "senast raderade" i photo...

1
Bevaka tråden