Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behov av dator för tv-visning

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
jag har i fyra år haft en gammal macbook pro som jag kopplat till tv:n. På så vis har vi kunnat se SvT play, youtube och viaplay via datorn.
Nu har macbooken säckat ihop och jag letar ny dator. Det kan ju vara en begagnad. Det får gärna vara en dator som inte tar så stor plats (den står i en trång hylla).

Vad bör jag satsa på?
Och om ni rekommenderar en begagnad, var köper man den enklast? blocket? annat ställe på nätet?
tacksam för alla tips.
Jonas Ludvigsson, Latorp utanför Örebro

Mac Mini. Kolla blocket, tradera etc.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Mac Mini. Kolla blocket, tradera etc.

Hej!
tack för svar.
datorn står i bokhyllan på ett sätt att det är svårt att se TV:n när man grejar med datorn i dagsläget. Därför tror jag det är lättast med en dator som har skärm.
Om jag skulle köpa en macbook eller macbook pro, vilken version tror du då är bäst?

Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej!
tack för svar.
datorn står i bokhyllan på ett sätt att det är svårt att se TV:n när man grejar med datorn i dagsläget. Därför tror jag det är lättast med en dator som har skärm.
Om jag skulle köpa en macbook eller macbook pro, vilken version tror du då är bäst?

Skaffa ett trådlöst tangentbord och mus istället. Alt Denovo Mini eller motsvarande (har jag själv).

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-21 22:48

En AppleTV eller Raspberry Pi som du kör Airplay till från mobil/surfplatta/annan dator?
Pratar vi en dator som är en renodlad mediaspelare, eller vill du kunna använda den till annat?

Ursprungligen av reboot81:

En AppleTV eller Raspberry Pi som du kör Airplay till från mobil/surfplatta/annan dator?

Instämmer. Om det inte är något mer den måste göra hade jag valt en Apple TV 3 (ej 2 för Youtube kommer sluta funka på den snart).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-21 23:44
Ursprungligen av marcushedenstrom:

(ej 2 för Youtube kommer sluta funka på den snart).

Vaddå kommer sluta funka på ATV2?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-21 23:54
Ursprungligen av zinned:

Vaddå kommer sluta funka på ATV2?

http://www.idg.se/2.1085/1.622256/youtube-for...

Ursprungligen av zinned:

Vaddå kommer sluta funka på ATV2?

Google ändrar sitt API. Det går att läsa om här till exempel:
https://support.google.com/youtube/answer/609...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-21 23:59

Ah, där ser man.

Då får jag hoppas att Apple släpper en ny ATV illa kvickt då, gärna igår

  • Medlem
  • 2015-04-22 00:36
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Nu har macbooken säckat ihop

På vilket sätt? Jag skulle eventuellt kunna hjälpa dig att laga den.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-04-22 07:05
Ursprungligen av zinned:

Ah, där ser man.

Då får jag hoppas att Apple släpper en ny ATV illa kvickt då, gärna igår

Men det finns ju fortfarande ATV3!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-22 09:14
Ursprungligen av frazze:

Men det finns ju fortfarande ATV3!

Varför skulle jag spendera pengar på två ATV3 när en potentiell ATV4 bör ligga i faggorna?

Ursprungligen av erak:

På vilket sätt? Jag skulle eventuellt kunna hjälpa dig att laga den.

Tack men inget med den fungerar...:-) både operativsystemt och hårdvara verkar ha pajat.

Ursprungligen av zinned:

Varför skulle jag spendera pengar på två ATV3 när en potentiell ATV4 bör ligga i faggorna?

Så kan man tänka. Man kan också se det som att 3an fyller ett behov redan nu, och i så fall kan det ju vara värt att köpa. När nästa version kommer är det ingen som vet.

1
Bevaka tråden