Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stoppa hotspot

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag använder personal hotspot för att dela ut internetuppkopplingen från min telefon till min volvo v40 via personal hotspot. Det funkar jättebra och den kopplar upp automatiskt när jag är i bilen. En sak som stör lite dock är att när jag sen laddar min telefon i datorn via USB kabel så hoppar min dator över att börja använda telefonens uppkoppling istället för sin egna. Finns det nått sätt att blocka datorn från att göra detta? Jag vill helst undvika att stänga på och av personal hotspot hela tiden.

Ursprungligen av rockform:

Hej!
Jag använder personal hotspot för att dela ut internetuppkopplingen från min telefon till min volvo v40 via personal hotspot. Det funkar jättebra och den kopplar upp automatiskt när jag är i bilen. En sak som stör lite dock är att när jag sen laddar min telefon i datorn via USB kabel så hoppar min dator över att börja använda telefonens uppkoppling istället för sin egna. Finns det nått sätt att blocka datorn från att göra detta? Jag vill helst undvika att stänga på och av personal hotspot hela tiden.

Du måste manuellt slå av det. Finns inget annat sätt. Du kan tala om för Siri att stänga av det

Ursprungligen av rockform:

Hej!
Jag använder personal hotspot för att dela ut internetuppkopplingen från min telefon till min volvo v40 via personal hotspot. Det funkar jättebra och den kopplar upp automatiskt när jag är i bilen. En sak som stör lite dock är att när jag sen laddar min telefon i datorn via USB kabel så hoppar min dator över att börja använda telefonens uppkoppling istället för sin egna. Finns det nått sätt att blocka datorn från att göra detta? Jag vill helst undvika att stänga på och av personal hotspot hela tiden.

Använder du OS X? Jag tolkar det som att din dator kopplar upp sig via USB-kabeln och använder din Iphone som modem? Se i så fall till att din Iphones uppkoppling kommer längre ned i listan över nätverk än det du vill använda. Du hittar det under "kugghjulet" i Systeminställningar->Nätverk->kugghjul->Ange tjänsteordning... Sen drar du din vanliga uppkoppling till toppen.

Ursprungligen av Megolon:

Du kan tala om för Siri att stänga av det

Jag får bara responsen att hon inte kan detta och råder mig att gå in i inställningar.

Ursprungligen av Borttaget:

Jag får bara responsen att hon inte kan detta och råder mig att gå in i inställningar.

Ok då är det borttaget i den skarpa versionen för det gick i betan.

Senast redigerat 2018-07-23 13:16
1
Bevaka tråden