Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-04-12 08:00

"Nästan klarblå himmel" rapporterar Janne. Synd bara att det inte syns pga all smogg i Kina. Men, så går det ju när man anser kol vara den absolut bästa energikällan...

  • Medlem
  • 2015-04-12 08:36

Spännande inledning

RTL visar Apple watch reklam

  • Medlem
  • 2015-04-12 09:43

Skönt ändå att det blev en pinne till Marcus tillslut.

  • Medlem
  • 2015-04-18 13:53

Jisses vilken smäll i GP2s första race. Fyra bilar...

  • Medlem
  • 2015-04-18 22:49

Ferrari i topp på ett varv nu hänger det på race pace om de kan matcha Mercedes på hela distansen

  • Medlem
  • 2015-04-18 23:28

Någon som följde speedwayen ikväll från Polen? Jag brukar alltid tycka att tidningar överdriver när de skriver om "koas", "fiasko" och "skandal" i varje rubrik. Men ikväll var det fan befogat!

Senast redigerat 2015-04-18 23:50
  • Medlem
  • 2015-04-19 18:23

Heja heja Raikkonen
Bahrain

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-19 18:46
Ursprungligen av PaO:

Heja heja Raikkonen
Bahrain

Kanon Race ! Tråkigt med depåstrulet för Ericsson. Grattis till Hamilton sicken form hos han och teamet
Härligt lopp av Räikkönen 2:a boostar nog teamet , fick Rosberg att darra av skräck på slutvarven kände sig nog smått jagad i svansen lol...

  • Medlem
  • 2015-04-19 22:07

På tiden att Kimi fick en pallplats hos Ferrari. Förra året var han ju inte ens i närheten.
När Ericsson fick sitt race förstört skrev jag här ett inlägg. Ett inlägg som jag sedan raderade när jag hade lugnat ner mig lite.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-04-19 22:22

Äntligen Kimi på pallen igen! Ett steg för långt ner bara. Men härligt att se honom plocka tid på Rosberg i sista stinten och ta sig förbi.

Tråkigt med Ericsson som gick miste om en mer eller mindre garanterad poängplats. Det såg väldigt stabilt ut innan depåmissödet.

  • Medlem
  • 2015-05-10 16:45

Tråkigaste tävlingen hittills i år.
Huvuden borde rulla i Sauber. Både bland mekaniker och strateger/ingenjörer. Uruselt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-10 17:41
Ursprungligen av Dalle:

Tråkigaste tävlingen hittills i år.
Huvuden borde rulla i Sauber. Både bland mekaniker och strateger/ingenjörer. Uruselt!

Supertrist att depån ska spela allan hela tiden hos Sauber
Mekaniker mm har väl en hyfsad lön mm för att hålla tungan och fingrarna i styr man blir bara så trött..

Vad sa "Clintan" i sina forna dagar "Häng dom högt ". Skärpning annars kommer jag och tar över . Kan det bli sämre

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-05-10 20:36
Ursprungligen av Dalle:

Tråkigaste tävlingen hittills i år.
Huvuden borde rulla i Sauber. Både bland mekaniker och strateger/ingenjörer. Uruselt!

Jag håller med. Tar man in en förare åtskilliga varv efter de närmaste konkurrenterna förväntas det vara för att man satsar på en annan strategi, typ ett stopp mindre eller annan ordning på gummiblandningarna. Inte som i Marcus fall samma strategi fast förskjuten några varv. Värdelöst!

Ursprungligen av Dalle:

Tråkigaste tävlingen hittills i år.
Huvuden borde rulla i Sauber. Både bland mekaniker och strateger/ingenjörer. Uruselt!

Var ett riktigt sömnpiller och dåligt utfört lopp av Sauber.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-05-21 11:44

Usel första träning i Monaco för Ericsson... :|

Ursprungligen av AndyK:

Usel första träning i Monaco för Ericsson... :|

Yikes! Han kanske saknar fighterna med Marussia/Manor från förra året?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-21 11:51
Ursprungligen av AndyK:

Usel första träning i Monaco för Ericsson... :|

Småknepig speciell bana. Ericsson lite grön där men han kanske får upp ångan allt eftersom får man hoppas

  • Medlem
  • 2015-05-21 11:51
Ursprungligen av AndyK:

Usel första träning i Monaco för Ericsson... :|

Förvånad?
Kolla historiken hur det har sett ut. Nasr har dominerat "hela" säsongen. Om du vill så kan jag presentera ett par bra foliehattsteorier om varför det ser ut som det gör i Sauber.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-21 11:54
Ursprungligen av Dalle:

Förvånad?
Kolla historiken hur det har sett ut. Nasr har dominerat "hela" säsongen. Om du vill så kan jag presentera ett par bra foliehattsteorier om varför det ser ut som det gör i Sauber.

Foliehattsterorier hehehehe skjut . Give us your best shoot

  • Medlem
  • 2015-05-21 12:19

1. Kolla bilen. Bilen är väl inte blå och gul för att hedra Marcus nationalitet?
2. Vem lär ha pytsat in mest pengar i teamet? Marcus eller en brasiliansk bank? (återigen, kolla bilen)
3. Kolla hur det har sett ut under säsongen. Vem har hela tiden haft prio 1 i tex depåstopp? Det är sagt att den som ligger först på banan som ska ha förtur till depån. Men hur var det under Spaniens GP? (Var det va?) Där låg Marcus först när Nasr kom in. Vilket fick till följd att Marcus däck tog tvärslut och Nasr kunde ta sig förbi.
4. Nasr lär styra teamets utveckling på bilen i den riktning han vill ha den.
5. Kolla ett normalt F1-lopp. Hur många minuter ser du Nasr i bild jämfört med Marcus? (ok, går inte att jämföra eftersom inte teamet styr över produktionen. Men det finns en klar "gullpojke".

Som sagt. Foliehattsteorier.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-05-21 12:45
Ursprungligen av cubeis:

Småknepig speciell bana. Ericsson lite grön där men han kanske får upp ångan allt eftersom får man hoppas

Det är en av Ericssons favoritbanor, han har kört där många gånger och brukar köra bra där.
Men han var bara 0,3 s efter Nasr, så det kanske är någon inställning som inte funkat.

Det är ju i slutet på FP3 och sedan kval som man öht har en aning om hur det ligger till, sen ska det köras ett race också.

  • Medlem
  • 2015-05-21 15:08

Spännande och händelserik andra träning!

  • Medlem
  • 2015-05-24 16:01

Grattis Hamilton.

  • Medlem
  • 2015-06-07 19:05

Spänn fast er. Ikväll bärgar Sverige ett par nya VM-poäng!

Ursprungligen av Dalle:

Spänn fast er. Ikväll bärgar Sverige ett par nya VM-poäng!

Yes!

Har suttit klistrad framför Sky Sports F1 sen kl14.

  • Medlem
  • 2015-06-14 11:48

Hoppas Porsche #19 kan vinna nu och bryta Audis dominans. Vore nog kul för Nico också att ha en Le Mans-vinst i bältet när det går tungt i F1.

Grymt kul för Porsche och Nico med team!

  • Medlem
  • 2015-07-18 10:28

Jules Bianchi har avlidit av sina skador. Vila i frid.

Ursprungligen av Dalle:

Jules Bianchi har avlidit av sina skador. Vila i frid.

Trist, väldigt tråkigt, men tyvärr snarast en befrielse för BIA och familjen.
Vi får i alla fall glädjas åt att det gick 20 år mellan Senna och Bianchi.

Bevaka tråden