Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB17 väska

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2003-08-12 18:09

Nu är det dags för att handla väska. Jag vill ha en som rymmer lite saker så vad har ni för tips? Var och tittade på en Samsonite Trunk & Co Messenger's Bag idag men blev lite osäker om man rymmer en PB17 i den. PBn är 39cm och enligt spec skall Trunk&Co klara storlekar på upp till 37cm. Men, den är töjbar fick jag intrycket av så man kanske får in den. Någon som har provat? Andra alternativ är Waterfield Cargo som jag gillar skarpt. Men priset. Hu...En Crumpler kan också vara av intresse men den har inget bärhandtag vad jag kan se och det är ett måste.

Jag har läst alla inlägg i debatten kring väskor med det är ingen som nästan pratar om väskor till PB17. Kom igen nu - vad har ni för väskor?

Axelremsväska från Brenthaven, speciellt framtagen för Powerbook 17".

Egenskaper:
• Väska med två fack: ett med plats för dator, maskinvarutillbehör samt en dragspelsmapp; ett med en uppsättning mindre fickor
• Uttagbart datorskyddsfodral
• 4 fack för datormaskinvara, 3 mediefack, 3 lättåtkomliga fickor
• Rem för fastsättning på en resväska med hjul
• Vadderad och ergonomiskt utformad 3,8 cm bred axelrem
• Livstidsgaranti
• Väskans vikt: 1,9 kg.

1700 kr inklusive moms på Apple Store.

Har beställt en Brenthaven rygga för PB 17". Hoppas få den denna vecka...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 19:35

Dedikerade 17" väskor finns det inte gott om, men det finns ett annat sätt. Leta reda på någonting i hemmet som har ungefär samma yttermått som din PB, jag hittade en Jiffy påse. Gå runt i stadens väskbutiker så hittar du många väskor som funkar. Jag hottade en baron för 1300 spänn som är helt super.

/Per

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-08-14 19:56

Jag köpte en Crumpler Crisp Suit som Arvid testade här.

Jag tycker att den är toppen till min 17" (Big Al) men som du noterade har den inget bärhandtag. Bara axelrem.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2003-08-14 20:09

Det blev en Waterfield Cargo Large med allt lull-lull. Fick tracking number 3h efter det beställningan var gjord. Nu får man bara hoppas på att den flyger lite raskt över pölen också.

Hur är det med tull och sånt egentligen. Förtullas allt och man får betala till Airborne-killen när han kör ut den eller skickar tullen faktura?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2003-08-18 17:33

I morse kom den. Jag var och hämtade kaffe och snackade med en kompis i korridoren. När jag väl kom tillbaks till kontoret stod den där. Min Carge Large. Yes! Givetvis lyckades jag beställa när halva USA var utan ström. Airborne har mellanlagring i Ohio och givetvis blev min väska stående där några dagar för länge.

Hmm, Customs Value: $17.00 stod det på etiketten. Har Waterfield varit så "snäll" så dom medvetet skrivit en låg summa så jag slapp betala tull tro? Ja, jag hade pengar med mig för att betala Airborne-killen men då slapp jag det. Har liks en p-bot att betala så då gick det ju jämt ut så att säja

Väskan är helt klockren! Min PB17" passar nästan för bra. Det enda klagomål egentligen jag har är att jag önskar axelremmen vore löstagbar, men det är detaljer.

1
Bevaka tråden