Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad vill uTorrent ha tillgång till?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-04-16 19:12

Ville installera uTorrent på en maskin med Mavericks på. Men ångrade mig när jag såg denna ruta. Någon som vet exakt vad detta betyder? Vad är det den vill ha tillgång till och varför? Är det bara att tillåta?

Rutan dök upp under installationen av senaste versionen av uTorrent.

Som jag uppfattar det vill uTorrent nu eller i framtiden lägga in en plugg i Safari - kanske en som gör att du kan ladda ner Torrent-filer direkt inifrån Safari...eller snarare så kickar uTorrent igång uTorrent om du klickar på en torrent-länk i Safari. Det är helt normalt och ofarligt, många appar vill detta...att ta över när man klickar på en filtyp/adress i Safari (FTP, PDF, videoappar) - mycket är redan inbyggt...t.ex. så kickar mail-program igång när man klickar på en mail-länk.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-17 09:12

OT, men måste du köra uTorrent? De har ju misskött sig rejält det senaste.

  • Medlem
  • 2015-04-17 11:13
Ursprungligen av reboot81:

OT, men måste du köra uTorrent? De har ju misskött sig rejält det senaste.

Du har rätt, det är hög tid att byta. Men programmet var bra eftersom det inte tog så mycket resurser från datorn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 11:17

Transmission stjäler väl inget heller...

Det där är bara ett problem för Windows-användare - som vanligt - men visst kan man nobba uTorrent av moraliska skäl även om man kör Mac. Själv har jag aldrig använt annat än Transmission.

Ursprungligen av reboot81:

OT, men måste du köra uTorrent? De har ju misskött sig rejält det senaste.

1
Bevaka tråden