Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVT lägger ner flödande webbtjänst

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sveriges Television lägger ner webbtjänsten SVT Flow som lanserades för ett knappt år sedan.

Läs hela artikeln här

Saknad av någon? Jag har inte varit inne en enda gång. Kan man hoppas på att SVT/SR framöver bliver vid sin läst och satsar resurserna där de hör hemma? Eller kanske inte iofs (_host_ edit.se _host_)...

Fundera annars över vilka fantastiska barn-/ungdomsproduktioner man skulle kunna få till om budgetproportionerna såg ut som de gjorde på sjuttiotalet:

Citat:

Barnprogrammen tilldelas numera en spottstyver av SVT:s budget, menar Janson, ”att jämföra med sändningsåret 1976/1977, då barnprogrammen hade näst störst budget på TV2, större än Faktaredaktionen och Rapport och dubbelt så stor som Sporten trots att man bara sände fem och en halv timme per dag.”

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20031...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-04-16 17:21

Förstod aldrig varför det skulle skapas en separat tjänst utanför SVT play, jag tycker det hade varit bättre om den integrerats där direkt.

Det är ju just det som är problemet med konventionell TV; att man inte kan välja själv vad man vill se när.

Bakåtsträvande, kallas det.

SVT Flow måste ha varit en gamma nostalgisk chef som fick sin vilja igenom när SVTplay kickade igång - gubben kunde bara inte tro att tablåtittandet var döende och ville införa det även i molnet Jag tänker på en gubbe som när bilismen exploderar i början av 1900-talet lyckas få igenom att det också ska finnas höbalar och hästskoreparatör på bensinmackarna.
Eller så var det demokratifrågan som kom upp på planeringsmötet på SVT: Robotmedborgarna som sitter och tuggar i sig tablåflödet framför TV'n ska också kunna känna sig hemma på webben...dom blir utanför annars...dom ska få sitt tablå-flöde även på webben...det är rättvist...då kan dom också känna sig moderna och titta på dator eller padda...behöver inte sitta som fån i soffan framför TV'n och avslöja att dom är tablårobotar...

Jag kände inte ens till flow. Vad ska man med den till när SvT Play har livesändingar och jag alltid går dit.

På något sätt så misstänker jag nästan att SvT Flow skapades för att förstärka argumenationen till att smartphones och datorer skulle beläggas med TV-licens.

Jag föll inte heller för SVT Flow, men däremot så kan jag känna att det borde kunna finnas något intressant i en mix av tablå och play. Jag lyssnar ungefär tusen gånger hellre på P2 musikradio än på mina egna spellistor, eftersom jag i tablåradion, då den är som bäst, får lyssna på saker jag inte visste ens fanns!

Att endast ha tablå och ett av andra bestämt urval vore ju förfärligt, men jag kan tycka det är en förlust att endast hänvisas till det urval man gör själv också.

Nu är jag ju en gammal stöt, präglad av tablå-media, men icke desto mindre tycker jag att det borde finnas utrymme för någon typ av mix/variant, men hur det ska se ut har jag däremot ingen aning om, kanske den typ av "rekommendationer" som t.ex. amazon har eller så

Jag läste "SVT" och "läggs ner" och hann bli riktigt glad innan jag såg att det bara var någon okänd kringtjänst. Nåväl, den som väntar på något gott...

1
Bevaka tråden