Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Server, utgående epost NEDKOPPLAD?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag kan inte skicka några mail ifrån "mail" utan bara ta emot. Jag har 5 olika konton, varav enbart mitt iCloud fungerar att skicka ifrån. Däremot så fungerar alla ifrån min Iphone.

Jag har testat en del b.l a: https://support.apple.com/sv-se/TS1307

Det står vid varje konto att server är nedkopplad. Jag har provat att koppla upp dem men inget ändras.

Någon som känner för att göra mig super glad och lösa problemet?

Tack på förhand!

Vilken leverantör och har du jämfört inställningarna?

Mail har en tendens att ändra inställningar ibland tack vare den automatiska konfigurationen som är introducerad ett tag tillbaka.

Ursprungligen av Borttaget:

Vilken leverantör och har du jämfört inställningarna?

Mail har en tendens att ändra inställningar ibland tack vare den automatiska konfigurationen som är introducerad ett tag tillbaka.

Gmail, yahoo och hotmail. Fattar inte varför alla tre är nedkopplade och varför det inte ens går att koppla upp en av dem. Funderar på om det kan va nyckelring för iCloud som på något sätt ställer till det..?

Senast redigerat 2018-07-23 13:15
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-15 21:42

Connection Doctor kanske kan hjälpa dig?
Menyn Window->Connection Doctor (engelsk OS X)

Ursprungligen av mattiL:

Connection Doctor kanske kan hjälpa dig?
Menyn Window->Connection Doctor (engelsk OS X)

Har provat och det står: Kontrollera att användarnamnet och lösenordet stämmer.
Det ska stämma jag har provat flera gånger. Jag kan ju dessutom ta emot email.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-15 23:09
Ursprungligen av Mille78:

Har provat och det står: Kontrollera att användarnamnet och lösenordet stämmer.
Det ska stämma jag har provat flera gånger. Jag kan ju dessutom ta emot email.

Du kanske måste specificera autentiseringen för SMTP separat, har du gjort det? I annat fall har du bara behörighet att ta emot, inte skicka.

Ibland får Mail för sig att blanda och ge mellan SMTP-servrarna. Gå in på avancerat under kontoinställningarna och redigera utgående servrar. Har hänt mig mer än en gång att Mail plötsligt vill använda Telias utgående server för iCloud och vice versa.

Ursprungligen av pmarriott:

Ibland får Mail för sig att blanda och ge mellan SMTP-servrarna. Gå in på avancerat under kontoinställningarna och redigera utgående servrar. Har hänt mig mer än en gång att Mail plötsligt vill använda Telias utgående server för iCloud och vice versa.

Nu lyckades jag äntligen skicka epost, efter att ha tagit bort dubbla "smtp" för utgående som låg på samma konto.
Det enda är att alla mail försvann i inkorgen och jag kan bara se de nya mailen en gång sen försvinner dem ifrån inkorgen.
För att importera alla gamla mail minns jag inte hur man gör? Konstigt som faan att detta sker eftersom jag bara redigerat server för utgående post.. Blir så trött:()

1
Bevaka tråden