Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta ComHem-modem (ej adressändring)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-14 11:24

Hej.
Har en fråga då jag stötte på ett problem igår.
Min flickvän har internet från comhem i sin lägenhet, till det har hon ett riktigt kasst modem (webstar från scientific atlanta). Jag uppgraderade ComHem-abonnemanget i min lägenhet och fick då ett nytt modem. Då kom jag på den geniala idén att min flickvän skulle får mitt gamla modem (Netgear cg 3100, det är kasst men mindre kasst än webstar). Kopplade ur hennes igår och kopplade in Netgear modemet istället. Det fick stå över natten då det enligt ComHem tankar hem nya inställningar. I morse fungerade fortfarande inte internet (dvs jordglobs-symbolen lyser ej grönt).

Är det någon som testat att flytta ett modem från ComHem från en lägenhet till en annan där det är olika abonnemangsinnehavare och fått det att funka, eller måste man ringa ComHems support (som jag helst undviker)?

Ursprungligen av bjorsi:

Hej.
Har en fråga då jag stötte på ett problem igår.
Min flickvän har internet från comhem i sin lägenhet, till det har hon ett riktigt kasst modem (webstar från scientific atlanta). Jag uppgraderade ComHem-abonnemanget i min lägenhet och fick då ett nytt modem. Då kom jag på den geniala idén att min flickvän skulle får mitt gamla modem (Netgear cg 3100, det är kasst men mindre kasst än webstar). Kopplade ur hennes igår och kopplade in Netgear modemet istället. Det fick stå över natten då det enligt ComHem tankar hem nya inställningar. I morse fungerade fortfarande inte internet (dvs jordglobs-symbolen lyser ej grönt).

Är det någon som testat att flytta ett modem från ComHem från en lägenhet till en annan där det är olika abonnemangsinnehavare och fått det att funka, eller måste man ringa ComHems support (som jag helst undviker)?

Du måste ringa till ComHem tyvärr.

Ursprungligen av bjorsi:

Hej.
Har en fråga då jag stötte på ett problem igår.
Min flickvän har internet från comhem i sin lägenhet, till det har hon ett riktigt kasst modem (webstar från scientific atlanta). Jag uppgraderade ComHem-abonnemanget i min lägenhet och fick då ett nytt modem. Då kom jag på den geniala idén att min flickvän skulle får mitt gamla modem (Netgear cg 3100, det är kasst men mindre kasst än webstar). Kopplade ur hennes igår och kopplade in Netgear modemet istället. Det fick stå över natten då det enligt ComHem tankar hem nya inställningar. I morse fungerade fortfarande inte internet (dvs jordglobs-symbolen lyser ej grönt).

Är det någon som testat att flytta ett modem från ComHem från en lägenhet till en annan där det är olika abonnemangsinnehavare och fått det att funka, eller måste man ringa ComHems support (som jag helst undviker)?

Du måste ringa supporten, de aktiverar det nya modemet och vips efter någon minut så fungerar det. Inga frågor ställda. Jag gjorde samma sak hos en person. Gudomlig skillnad i prestanda efter bytet.

Senast redigerat 2015-04-14 13:57
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-15 09:32

Tack för snabba svar :).
Ringde supporten igår, de fixade det på några minuter. ComHems support har blivit klasser bättre sen jag pratade med dem sist.
Som primu[s] skrev så är skillnaden i prestandan helt sjuk, kommer upp i den hastighet som flickvännen betalar för nu. Underligt att man kan tycka att Netgear cg3100 är bra :).

1
Bevaka tråden