Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper OS X Yosemite 10.10.3

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Scorpio77:

Jo, iphoto och biblioteket finns kvar. Men!
Sista versionen av iphoto till Mavericks är inte kompatibel med Yosemite... Därför blev jag tvungen att gå in i bilder fullt ut direkt istället för att testa gradvis som jag hade tänkt mig.
I det här fallet skulle jag ha uppgraderat till Yosemite innan 10.10.3 släpptes, då hade jag kunnat uppdatera iphoto innan den togs bort från AppStore.

Aha, det visste jag inte

Ursprungligen av jas:

Du kanske kan snarfa iPhoto 9.6.1 från någon som kan lägga upp på ex vis Dropbox eller via torrent!

Ja. Jag har funderat på den möjligheten. Jag har ju lyckligtvis en mac mini som server som jag inte uppgraderat än så jag kan köra iphoto på den om jag stöter på problem.
Min tanke med inlägget var mest att varna andra som kanske inte har den möjligheten.
Det känns som ett lite märkligt sätt från Apples sida. Jag tycker att man borde ha möjligheten att uppdatera iphoto till senaste version iaf.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-12 13:47
Ursprungligen av Scorpio77:

Det känns som ett lite märkligt sätt från Apples sida. Jag tycker att man borde ha möjligheten att uppdatera iphoto till senaste version iaf.

Tycker A alltid agerar så, de vill pusha användarna uppdatera till senaste version och därmed även driva behovet av ny hårdvara!

Underlättar väl även för supporten det minskar på frågor om gammal programvara.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-12 19:37
Ursprungligen av Scorpio77:

Jag tycker att man borde ha möjligheten att uppdatera iphoto till senaste version iaf.

Har du kollat i köphistoriken för Mac App Store om du kan installera iPhoto på nytt i Yosemite?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-04-12 22:42

När jag tittar i mina inköp i Mavericks kan jag se både iPhoto och Aperture. Dessutom står det update på knapparna på höger sida. Nu är ju den här updaten för Yosemite men skulle man kunna dra ner dem på något sätt?

Bevaka tråden