Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet fungerar inte när min Magic Mouse är inkopplad via Bluetooth

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2015-04-11 13:21

Internet fungerar inte när min Magic Mouse är inkopplad via Bluetooth trotts uppkopplad till snabb lina. När jag kopplar av bluetooth på Mac'en så fungerar internet igen som det ska. Det verkar vara någon störning här men vet i fasen vad eller hur man fixar detta... Mycket tacksam för hjälp då detta är mäkta irriterande

Jag har ingen lösning utöver att slå av bluetooth. Jag har tidigare haft liknande problem och det tog lång stund innan jag begrep att det var bluetooth som störde ut min internetförbindelse.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-04-12 17:28

Jo men det måste ju finnas en lösning på detta problem?

Ursprungligen av Mrnicoo:

Internet fungerar inte när min Magic Mouse är inkopplad via Bluetooth trotts uppkopplad till snabb lina. När jag kopplar av bluetooth på Mac'en så fungerar internet igen som det ska. Det verkar vara någon störning här men vet i fasen vad eller hur man fixar detta... Mycket tacksam för hjälp då detta är mäkta irriterande

Under Systeminställningar > Nätverk, klicka på det lilla kugghjulet nere i vänsterhörnet pch välj Ange tjänsteordning. I fönstret som då dyker upp, se till att inga Bluetooth-gränssnitt ligger över den typ av anslutning du använder för internet, vanligtvis Wi-Fi eller Ethernet. (Du kan gott lägga Bluetooth sist på listan om du aldrig använder det för internetanslutning).

Om det gränssnitt du använder för internetanslutning redan ligger över Bluetooth så är det något annat som spökar. Då kan det vara läge att först skapa en ny användare på datorn och logga in som denna. Försvinner problemet så ligger felet i din vanliga användares användarkonto, kvarstår det så ligger det i själva systemet och då är det enklast att installera om OS X (raderar ingen användardata). Läs mer om det här: https://support.apple.com/sv-se/HT201314

1
Bevaka tråden