Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ladda AppleID eller Appstore

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-04-11 10:42

Jag kan inte logga in på iMessage med mitt konto, jag kan inte ladda Appstore och jag kan inte ladda sidan för hantering av AppleID. Det tycks också vara nåt certifikatsproblem trots att jag har raderat certifikaten.
I Appstore kan jag inte läsa in "Uppdatera"utan den blir blank. De andra ser ut som nedan.
Lösenordet fungerar och iCloud fungerar i en browser och i telefonen.

Citat:

Kunde inte logga in på iMessage.
Ett fel inträffade vid aktivering. Försök igen.

Jag skulle blåsa den, det som i din App store på hemsidespråk ser ut att sakna CSS borde bero på mer än bara avsaknad av giltiga certifikat och jag brukar akta mig för att radera cert från Apple överlag då vissa som följde med systemet krävs och kan vara knepiga att få tillbaka på ett vettigt sätt.

  • Medlem
  • 2015-04-16 08:38

Jag tror du har rätt. Jag håller redan på att förbereda flytt till en ny hemkatalog. (Det fungerar i andra konton på samma dator.)

Ursprungligen av Baron:

Jag tror du har rätt. Jag håller redan på att förbereda flytt till en ny hemkatalog. (Det fungerar i andra konton på samma dator.)

Gott, det är givetvis ett ännu bättre alternativ om det inte är en system wide issue

1
Bevaka tråden