Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 8.3

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Chaosstar:

Fixade det, var tvungen att ha Facebook-ihopkopplat med iOS räckte inte med att va inloggad i appen.

Men då betyder det att förutom Twitter, Vimeo, Flickr och Facebook så går det inte att låta Siri utföra kommandon i Appar?

Nej det är bara ett antal appar som man har möjlighet att styra på det sättet.
Starta dom går bra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-04-10 00:32
Ursprungligen av kenjon:

Gjort en Force Restart med Home och Power samtidigt i 10 sekunder?

Japp det har jag också testat, även det utan resultat.

Börjar bli rätt frustrerande detta; hade sett fram emot Siri på svenska, men det känns ju inte helt optimalt om man inte får rösten också – då måste man ju titta på skärmen för att se att ens kommando har uppfattats rätt.

Ursprungligen av Adzam 1:

Är det bara för mig Siri på svenska inte fungerar riktigt som det ska? Till en början kunde jag höra hennes röst, men nu får jag bara text till svar. Byter jag till engelska eller danska kommer rösten tillbaka.

Jag har stängt av och satt på alla inställningar som har med Siri och göra, samt stängt av och satt på telefonen, utan något resultat. Vad är felet?

Jag hade samma problem när jag skulle byta Siris språk från engelska till svenska efter uppdateringen. Det löste sig när jag slog av "Hej Siri" i inställningarna och efter det fungerar det, även om jag slår på "Hej Siri" igen..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-04-10 12:33
Ursprungligen av grytfot:

Jag hade samma problem när jag skulle byta Siris språk från engelska till svenska efter uppdateringen. Det löste sig när jag slog av "Hej Siri" i inställningarna och efter det fungerar det, även om jag slår på "Hej Siri" igen..

Fungerade tyvärr inte för mig.

Nu har jag testat nästan alla andra språk som finns tillgängliga – danska, engelska (alla varianter), franska (alla varianter), italienska, japanska osv – och alla fungerar precis som de ska. Men så fort jag byter till svenska får jag ingen röstrespons, bara text (och det lilla plinget innan och efter man har sagt sitt kommando). Väldigt frustrerande!

Är det någon som har något mer tips innan jag återställer telefonen?

Ursprungligen av Adzam 1:

Fungerade tyvärr inte för mig.
[..]
Är det någon som har något mer tips innan jag återställer telefonen?

Det är visserligen en gammal tråd men liknande problem löstes genom att höja volymen på telefonen medan Siri-fönstret är öppet.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

  • Medlem
  • 2015-04-13 10:30

Kors i taket! Stoppa pressarna! Ett mirakel har inträffat!
Numera kan man återigen tvinga telefonen att köra röst och data via GSM-nätet! Det har man inte kunnat sedan iOS 4 tror jag.
Vad är då vitsen med detta? Jo. Jag jobbar i en betong/stål-bunker med NOLL mottagning på 4G/3G, vilket gör att batteriet drar slut på nolltid eftersom telefonen letar efter bättre nät. (Om man glömmer att stänga av mobildata)
Kanske kan jag nu äntligen få en acceptabel batteritid på min iPhone 6 plus.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2015-04-13 18:32
Ursprungligen av Dalle:

Kors i taket! Stoppa pressarna! Ett mirakel har inträffat!
Numera kan man återigen tvinga telefonen att köra röst och data via GSM-nätet! Det har man inte kunnat sedan iOS 4 tror jag.
Vad är då vitsen med detta? Jo. Jag jobbar i en betong/stål-bunker med NOLL mottagning på 4G/3G, vilket gör att batteriet drar slut på nolltid eftersom telefonen letar efter bättre nät. (Om man glömmer att stänga av mobildata)
Kanske kan jag nu äntligen få en acceptabel batteritid på min iPhone 6 plus.

Exakt vad jag såg med, av en slump. Hurra för det, jag svor på forumet när det försvann. Nu kan man spara batteri och få bra täckning i obygden och slippa att den väljer 3G-nät med en halv plupp var tionde sekund. Halleluja.

Bevaka tråden