Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud Drive - Mer utrymme i molnet än på min bärbara

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har iCloud som jag använder mellan två stationära, två Macbooks, ipads och iphone. ... och med risk för låta dum men finns det något sätt att dela upp vilket som skall syncas på respektive enhet? Kan man ha iCloud i findern men filen ladas upp när jag accessar den? Mitt krux är att har 500 GB utrymme på iCloud medan min Macbook Air har typ 256 GB SSD och hela tiden fylls up. Vet att det är något super enkelt jag missat för lösa detta.

Filer du har på iCloud För Macen finns även på datorns hårddisk i en "gömd" map, så du sparar inget utrymme på din dator genom att flyttta filer dit.

På Dropbox går det att på varje enhet välja att vissa mappar inte ska synkas dit. Så där går det att ha filerna enbart i molnet, om man vill. Finns säkert motsvarande funktioner i andra molntjänster.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

På Dropbox går det att på varje enhet välja att vissa mappar inte ska synkas dit. Så där går det att ha filerna enbart i molnet, om man vill. Finns säkert motsvarande funktioner i andra molntjänster.

Stämmer bra det, men vet inte om denna funktion finns för iCloud, men tror inte det.

Ursprungligen av CekariYH:

...vet inte om denna funktion finns för iCloud, men tror inte det.

Nej, det tror inte jag heller. Ville bara visa på att det finns alternativ som kan göra det som TS önskar.

1
Bevaka tråden