Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple watch, vilka funktioner ser ni fram emot?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Själv hoppas jag på att slippa låsa upp telefonen så länge klockan är på vristen. Touch id är inte 100%igt. Tänker även att om kontakten bryts mellan telefon o klocka (wi-fi eller bluetooth, så ska högljutt larm vråla från enheterna om man så ställer in. Smidigt! Detta kanske redan tagits upp i nån tråd? Kul med lite funderingar iallafall...

Senast redigerat 2015-04-01 09:17
Ursprungligen av knuttelyft:

Själv hoppas jag på att slippa låsa upp telefonen så länge klockan är på vristen. Touch id är inte 100%igt. Tänker även att om kontakten bryts mellan telefon o klocka (wi-fi eller bluetooth, så ska högljutt larm vråla från enheterna om man så ställer in. Smidigt! Detta kanske redan tagits upp i nån tråd? Kul med lite funderingar iallafall...

Touch ID har jag aldrig haft problem med på varken 5S eller min 6:a. Däremot så är den främsta egenskapen jag ser fram emot (som en gammal Pebble-användare) att få notiserna på handleden. Det kan låta trivialt men det är en otrolig bekvämlighet. Utöver det är jag helt övertygad om att Apple kommer ge mig en massa användningsområden.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-03-31 19:49
Ursprungligen av knuttelyft:

Själv hoppas jag på att slippa låsa upp telefonen så länge klockan är på vristen. Touch id är inte 100%igt. Tänker även att om kontakten bryts mellan telefon o klocka (wi-fi eller bluetooth, så ska högljutt larm vråla från enheterna om man så ställer in. Smidigt! Detta kanske redan tagits upp i nån tråd? Kul med lite funderingar iallafall...

"Touch id är inte 100%igt". Förstår inte vad du menar. Förklara gärna.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-03-31 20:56

Touch ID funkar inte alls för frun (på en 5S), hennes fingeravtryck verkar vara oläsliga.
Hon testade på min 6:a också, samma problem, den kan inte läsa fingeravtrycken ordentligt.

Hon kör med kod nu.

Ursprungligen av mattiL:

Touch ID funkar inte alls för frun (på en 5S), hennes fingeravtryck verkar vara oläsliga.
Hon testade på min 6:a också, samma problem, den kan inte läsa fingeravtrycken ordentligt.

Hon kör med kod nu.

i

Ett tips kan vara att scanna samma finger två gånger som två separata fingeravtryck (i mitt fall höger tumme som används mest). Med tiden blir också Touch ID mer träffsäkert.

Är det så illa som du skriver skulle jag kontakta Apple och få iPhonen utbytt.

Ursprungligen av mattiL:

Touch ID funkar inte alls för frun (på en 5S), hennes fingeravtryck verkar vara oläsliga.
Hon testade på min 6:a också, samma problem, den kan inte läsa fingeravtrycken ordentligt.

Hon kör med kod nu.

Testade ni att läsa in ett finger som flera fingrar?
Jag har problem med min tumme pga jobbet så den har jag läst in som Finger 1,Finger 2 osv.
Då fungerar det med 100% säkerhet.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-03-31 21:34
Ursprungligen av Megolon:

Testade ni att läsa in ett finger som flera fingrar?
Jag har problem med min tumme pga jobbet så den har jag läst in som Finger 1,Finger 2 osv.
Då fungerar det med 100% säkerhet.

O ja, hon har testat med ett antal fingrar (inklusive tummarna).

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-03-31 21:35
Ursprungligen av mattiL:

Touch ID funkar inte alls för frun (på en 5S), hennes fingeravtryck verkar vara oläsliga.
Hon testade på min 6:a också, samma problem, den kan inte läsa fingeravtrycken ordentligt.

Hon kör med kod nu.

Ok. Då förstår jag. Men jag har aldrig hört talats om detta problem innan. Trärtom så hör jag bara positivt om Touch ID.
Kan det vara så att din fru är en förrymd fånge med bortslipade fingeravtryck? ?

Ursprungligen av The Cat:

Ok. Då förstår jag. Men jag har aldrig hört talats om detta problem innan. Trärtom så hör jag bara positivt om Touch ID.
Kan det vara så att din fru är en förrymd fånge med bortslipade fingeravtryck? ?

En kollega till mig berättade faktiskt att han fått sin 6 Plus utbytt på grund av Touch ID. Så det finns säkert några med lite fel. Skulle vara lite väl konstigt om 100% av telefonerna fungerande som tänkt.

Ursprungligen av knuttelyft:

...så länge klockan är på vristen...

Ska du ha klockan på vristen? Blir det inte lite jobbigt att använda den då?

Att se vad klockan är...

Ser inte fram emot någon funktion faktiskt. För så viktigt är det inte att jag måste se notiser x antal sekunder snabbare än det tar att plocka fram telefonen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ska du ha klockan på vristen? Blir det inte lite jobbigt att använda den då?

Jobb = akrobat

Ursprungligen av The Cat:

"Touch id är inte 100%igt". Förstår inte vad du menar. Förklara gärna.

funkar inte bra när man är blöt, svettig, smutsig eller kladdig om fingret, högaktuellt just nu i ett varmt thailand

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ska du ha klockan på vristen? Blir det inte lite jobbigt att använda den då?

apa

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-01 22:50
Ursprungligen av mattiL:

O ja, hon har testat med ett antal fingrar (inklusive tummarna).

@kafferast & @megalon syftar på att "lära" mobilen ett finger, flera gånger om. Dvs att scanna in höger tymme som finger 1-5. Själv har jag grymt mycket bättre upplåsning efter att ha läst in min högratumme som finger 1&2. Självklart ska man variera positionen lite mellan version 1-x av fingret.

Enda gången Touch-ID får lite svårt är när fingrarna/tummen är blöta, annars är det blixtsnabb respons på min iP6+

Jag ser (hoppas) fram emot Sonos-styrning, AppleTV-styrning och att kunna (slippa) ha koll på telefonen under möten.

1
Bevaka tråden