Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop startar inte på grund av att en skiva inte är tillgänglig

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan starta Photoshop CS6 som vanligt i min användare, men i en annan användare på samma dator går det inte på grund av att en skiva inte är tillgänglig. Se bifogade bilder.

Men jag kan ju inte ändra inställningarna för virtuellt minne utan att starta Photoshop. Finns det någon inställningsfil som är användaranknuten som jag kan slänga?

Tror jag löste det själv. Använde Onyx för att visa dolda filer. I användarbiblioteket tog jag bort mappen "Adobe Photoshop CS6 Settings". Sedan gick det att starta programmet. Datorn skapade en ny mapp med det namnet. Kanske hade det räckt att ta bort någon av filerna i mappen men jag visste inte vilken.

Ursprungligen av Asterraster:

Tror jag löste det själv. Använde Onyx för att visa dolda filer. I användarbiblioteket tog jag bort mappen "Adobe Photoshop CS6 Settings". Sedan gick det att starta programmet. Datorn skapade en ny mapp med det namnet. Kanske hade det räckt att ta bort någon av filerna i mappen men jag visste inte vilken.

Lite onödigt att rensa hela den mappen. Du kunde börjat med att gå till Gå-menyn och alt-klicka, så du får upp Biblioteket. I den hittar du mappen Preferences och där hittar du Adobe. I den hittar du den mapp som du slängde med alla preferensinställningar, alltså Adobe Photoshop CS6 Settings. I den mappen hittar du en fil som heter Adobe Photoshop CS6 Prefs.psp. Det är filen som du behöver välja.

1
Bevaka tråden