Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Galaxy S6 låter användaren ta bort medföljande appar

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-27 22:30
Ursprungligen av PaO:

S6 Edge är världens coolaste och häftigaste telefon och nu börjar tester visa att det Samsung presenterade på unpacked stämmer. Lysande kraft, enastående kamera och snygg förpackning. Bara nattklockan på kanten är värd mellanskillnaden i kr för att uppgradera till S6 Edge.

Ursprungligen av PaO:

Det stämmer men Android har aldrig haft forced closure så det kanske Iphone skall jobba på

Jag är för det fria ordet och att man detta forums huvudfokus till trots kan vara öppen för annat också.

Dock börjar jag tvivla lite dig nu, trots att jag tidigare ändå inte har varit på dig som vissa av dina belackare. Nu kanske du får sansa dig lite och komma ner på jorden. Givet att det är en helt subjektiv fråga gällande vilken telefon som är den häftigaste och coolaste men det är fortfarande en Samsung. De har alltså nu lyckats skapa en telefon med mjukvara som inte laggar, som sagt åtta hela år efter iPhone. Grattis Samsung. Sinnessjukt coolt.

Utöver detta hyllar du ett företag som inte har skapat ett skit utan som rider på Apples innovation och skaparförmåga, betalar för det genom för klena straff i rättssalarna.

Nej, du får nog se över om detta verkligen är forumet för dig.

  • Medlem
  • 2015-03-28 14:12
Ursprungligen av zinned:

Jag är för det fria ordet och att man detta forums huvudfokus till trots kan vara öppen för annat också.

Dock börjar jag tvivla lite dig nu, trots att jag tidigare ändå inte har varit på dig som vissa av dina belackare. Nu kanske du får sansa dig lite och komma ner på jorden. Givet att det är en helt subjektiv fråga gällande vilken telefon som är den häftigaste och coolaste men det är fortfarande en Samsung. De har alltså nu lyckats skapa en telefon med mjukvara som inte laggar, som sagt åtta hela år efter iPhone. Grattis Samsung. Sinnessjukt coolt.

Utöver detta hyllar du ett företag som inte har skapat ett skit utan som rider på Apples innovation och skaparförmåga, betalar för det genom för klena straff i rättssalarna.

Nej, du får nog se över om detta verkligen är forumet för dig.

Jag passar nog inte i något forum det har du rätt i. Till skillnad från många andra så gillar jag både Samsung och Apple och hoppas innerligt att Apple kan öka sin marknadsandel mot Android. Samtidigt hoppas jag att S6 och S6 Edge blir en försäljningssuccé som Samsung verkligen behöver. Därav kanske att jag är lite väl lyrisk över S6 Edge men den verkar vara bra. Samtidigt tycker jag att Apple gjorde ett misstag med bara 16GB som insteg på Iphone. Apple är fantastiska som på sin kammare kan utveckla enastående produkter medan Samsung står för imponerande utveckling och innovation. Mitt hjärta ligger hos Note serien med Edge i spetsen och då den i grunden förändrat mitt liv så bryr jag mig inte så mycket om vilket företag eller operativ den har bara den fortsätter att utvecklas i framtiden.

Jag är ruskigt imponerad av S6 måste jag säga. Provade både vanliga och edge igår och de kändes jätte bra i handen och för första gången så märkte man inte av android laggen! Edge verkar mest häftig med en wow factor man får när man ser det första gången men jag skulle nog ändå ha köpt den vanliga. Jag tyckte det var lite jobbigt att texten nästan föll över kanten på vänstra sidan av skärmen på edge varianten, det skulle nog irritera mig i längden. Det är nog tycke och smak men för mig är vanliga ett bättre val. Bra att samsung erbjuder 2 alternativ och inte tvingar alla på samma spår!
Sen måste jag hålla med @PaO, jag kommer nog att vänta på nästa Notes version. Har redan S4+ men vill a en Notes till nästa gång då jag tror pennan kommer att underlätta mitt arbete då jag behöver ta många anteckningar under dagen. Notes 4 är grymt också men vill ändå ha en 64 bitars version (ju jag vet vad många tänker nu hehe). Jag hoppas Samsung fortsätter med sin Exynos CPU och trycker det in näste Notes också. Sen att rumors säger det kommer att ha 4GB minne och annat smått och gott är inte helt fel.
Har också en iphone 6 som jag älskar, den kommer nog att fortsätta vara min primära för allt annat

  • Medlem
  • 2015-03-29 13:19
Ursprungligen av reza666:

Jag är ruskigt imponerad av S6 måste jag säga. Provade både vanliga och edge igår och de kändes jätte bra i handen och för första gången så märkte man inte av android laggen! Edge verkar mest häftig med en wow factor man får när man ser det första gången men jag skulle nog ändå ha köpt den vanliga. Jag tyckte det var lite jobbigt att texten nästan föll över kanten på vänstra sidan av skärmen på edge varianten, det skulle nog irritera mig i längden. Det är nog tycke och smak men för mig är vanliga ett bättre val. Bra att samsung erbjuder 2 alternativ och inte tvingar alla på samma spår!
Sen måste jag hålla med @PaO, jag kommer nog att vänta på nästa Notes version. Har redan S4+ men vill a en Notes till nästa gång då jag tror pennan kommer att underlätta mitt arbete då jag behöver ta många anteckningar under dagen. Notes 4 är grymt också men vill ändå ha en 64 bitars version (ju jag vet vad många tänker nu hehe). Jag hoppas Samsung fortsätter med sin Exynos CPU och trycker det in näste Notes också. Sen att rumors säger det kommer att ha 4GB minne och annat smått och gott är inte helt fel.
Har också en iphone 6 som jag älskar, den kommer nog att fortsätta vara min primära för allt annat

Intressant och bra text
Har inte känt på dem ännu men blev mer sugen nu

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-30 09:03
Ursprungligen av PaO:

[...] medan Samsung står för imponerande utveckling och innovation [...]

Ursäkta?

#avdelningommanskaljugafårmanjugöradetbra

  • Medlem
  • 2015-03-30 10:02

Hur många delar kommer tex från Samsung i dagens Iphone 6?

Ursprungligen av PaO:

Hur många delar kommer tex från Samsung i dagens Iphone 6?

Vad har det med helheten att göra?
Ingen Samsung pryl jag har tagit har någonsin kunnat konkurrera med iPhone.
T.o.m 3Gs'n som var byggd i plast överträffade Samsungs mobiler.
Inget snack om saken att Samsung tillverkar bra komponenter men sätta ihop dom är dom sämre på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-30 10:38
Ursprungligen av PaO:

Hur många delar kommer tex från Samsung i dagens Iphone 6?

Vi talar om produkter. Inte komponenter. För övrigt helt ointressant fråga.

Diskussionen hade inte ens kunnat handla om komponenter då Apple inte tillverkar sådana, än mindre säljer sådana i konsumentledet.

  • Medlem
  • 2015-03-30 15:59
Ursprungligen av zinned:

Vi talar om produkter. Inte komponenter. För övrigt helt ointressant fråga.

Diskussionen hade inte ens kunnat handla om komponenter då Apple inte tillverkar sådana, än mindre säljer sådana i konsumentledet.

Mitt svar kanske var lite kort men det är för jag är trött på de som menar att Google / Samsung är onda och Apple är goda

De är varken eller, de är alla företag som försöker utveckla och skapa tjänster produkter som konsumenter vill köpa

Allt för att finnas kvar i framtiden och tjäna pengar

Inget fel med det

Vilken teknikpryl man tycker är bäst är högst personligt någon gillar HTC bättre än LG osv

Både Apple och Samsung skapar fantastiska produkter och vi skall vara glada att vi har möjligheten att välja

Denna tråden handlar om Samsung S6 och bara för att man tycker om den och skriver positivt om den så föringar man inte Apples produkter

Att sedan skriva något så dumt som att Samsung inte utvecklar något utan bara snor allt i deras väg är lite naivt tycker jag

Då har man inget större allmänt teknikintresse utan lever i sin egen lilla bubbla, tex borde man hört talas om

Gear VR
Gear S
Youm
Bendable TV
Böjd display som Note Edge / S6 Edge
14 nm
s-pen
osv
Men även detta föringar inte Apples enastående förmåga att utveckla lysande produkter för konsumenter

Valfrihet för oss konsumenter är det bästa så att alla får vad de önskar

Därför tjänar både Apple och Samsung på att vara starka krafter inom elektronikindustrin

  • Medlem
  • 2015-03-30 16:05
Ursprungligen av Megolon:

Vad har det med helheten att göra?
Ingen Samsung pryl jag har tagit har någonsin kunnat konkurrera med iPhone.
T.o.m 3Gs'n som var byggd i plast överträffade Samsungs mobiler.
Inget snack om saken att Samsung tillverkar bra komponenter men sätta ihop dom är dom sämre på.

Vilken pryl man gillar är högst personligt.
Någon gillar Motorola bättre än Sony
Både Samsung och Apple gör enastående produkter och de förringar inte varandra
Fine då har du valt rätt då vore ju tråkigt om du satt med elektroniska apparater som du inte gillar. För mig är det tvärtom hade en 4S och förändrade mitt digitala liv med Note serien och vill inte tillbaka. Med det tycket jag inte sämre om Apple bara att Note passar mig bättre inte alla

Ursprungligen av PaO:

Att sedan skriva något så dumt som att Samsung inte utvecklar något utan bara snor allt i deras väg är lite naivt tycker jag

Då har man inget större allmänt teknikintresse utan lever i sin egen lilla bubbla, tex borde man hört talas om

Du tycker det ja men då är det dom som vet mer än du som befinner sig i en liten bubbla.

Citat:

Why Samsung fell
...and how copying Apple again could be exactly what picks it back up

http://bgr.com/2015/02/05/galaxy-s6-vs-iphone...

Ursprungligen av PaO:

Både Samsung och Apple gör enastående produkter och de förringar inte varandra

Så länge dom kopierar så är deras design godkänd men vi såg hur det gick med S5 när dom skulle försöka själva.

  • Medlem
  • 2015-03-30 19:51
Ursprungligen av Megolon:

Du tycker det ja men då är det dom som vet mer än du som befinner sig i en liten bubbla.

http://bgr.com/2015/02/05/galaxy-s6-vs-iphone...

Tyckte denna var mer intressant
http://bgr.com/2015/03/27/galaxy-s6-vs-iphone...

  • Medlem
  • 2015-03-30 19:56
Ursprungligen av Megolon:

Så länge dom kopierar så är deras design godkänd men vi såg hur det gick med S5 när dom skulle försöka själva.

Då du inte släpper ämnet och kan acceptera att både Apple och Samsung gör bra produkter så får du denna bilden från 2012. Samsung Ativ S heter den. Ser du några likheter?

Ursprungligen av PaO:

Då du inte släpper ämnet och kan acceptera att både Apple och Samsung gör bra produkter så får du denna bilden från 2012. Samsung Ativ S heter den. Ser du några likheter?

Ska jag släppa ämnet som denna tråd handlar om?
Hur många modeller har Samsung släppt? 30,40,50st?
Även en blind höna finner ett korn så att någon av modellerna inte liknar iPhone är statistiskt möjligt.

Ursprungligen av PaO:

Tyckte denna var mer intressant
http://bgr.com/2015/03/27/galaxy-s6-vs-iphone...

Något måste dom komma på själv annars blir det alldeles för pinsamt.
Slänger man nog mycket skit på väggen är det alltid något som fastnar och det är precis vad Samsung gör med funktioner.
Fast nu så tydligen skryter dom att skalat bort 40st som nu det vore något att skryta över.
Det är att erkänna att många av funktionerna är onödiga/bloatware.

  • Medlem
  • 2015-03-30 20:48
Ursprungligen av Megolon:

Något måste dom komma på själv annars blir det alldeles för pinsamt.
Slänger man nog mycket skit på väggen är det alltid något som fastnar och det är precis vad Samsung gör med funktioner.
Fast nu så tydligen skryter dom att skalat bort 40st som nu det vore något att skryta över.
Det är att erkänna att många av funktionerna är onödiga/bloatware.

Jag skall tänka på detta inlägg ikväll/inatt när min nattklocka lyser på kanten på min Note Edge placerad på sängbordet
Samma funktion finns förövrigt på S6 Edge och är värd varenda krona i mellanskillnaden till S6

  • Medlem
  • 2015-03-30 20:54
Ursprungligen av Megolon:

Ska jag släppa ämnet som denna tråd handlar om?
Hur många modeller har Samsung släppt? 30,40,50st?
Även en blind höna finner ett korn så att någon av modellerna inte liknar iPhone är statistiskt möjligt.

Tråden handlar om S6 inte om Samsung vs Apple även om du verkar tro det. Samsung har släppt många modeller i plast och laddat dem med massor av funktioner. S6 Edge är däremot något annat och skall bli oerhört kul att få testa den vid tillfälle. 2011 skrattade världen åt Note och 2014 kom Iphone 6 plus så något har kanske Samsung satt på kartan ändå

Ursprungligen av PaO:

Då du inte släpper ämnet och kan acceptera att både Apple och Samsung gör bra produkter så får du denna bilden från 2012. Samsung Ativ S heter den. Ser du några likheter?

Även om jag ser fördelar med alla tillverkare om vi nu skall jämföra kopiering får vi gå tillbaka till "första riktiga smartphone".

Men för att jag skall tillföra tråden något bättre.
De två nya S6-telefonerna är inte dumma alls efter att ha tagit en titt på dem.

Ursprungligen av PaO:

Tråden handlar om S6 inte om Samsung vs Apple även om du verkar tro det. Samsung har släppt många modeller i plast och laddat dem med massor av funktioner. S6 Edge är däremot något annat och skall bli oerhört kul att få testa den vid tillfälle. 2011 skrattade världen åt Note och 2014 kom Iphone 6 plus så något har kanske Samsung satt på kartan ändå

Nej den gör inte det så varför gjorde du en jämförelse mot iPad Air 2 då för?
Så den som startade det hela är du.

Ursprungligen av PaO:

Jag skall tänka på detta inlägg ikväll/inatt när min nattklocka lyser på kanten på min Note Edge placerad på sängbordet
Samma funktion finns förövrigt på S6 Edge och är värd varenda krona i mellanskillnaden till S6

Tack för mig för nu vet jag vilken nivå du ligger på.

Ursprungligen av Megolon:

Vad har det med helheten att göra?
Ingen Samsung pryl jag har tagit har någonsin kunnat konkurrera med iPhone.
T.o.m 3Gs'n som var byggd i plast överträffade Samsungs mobiler.
Inget snack om saken att Samsung tillverkar bra komponenter men sätta ihop dom är dom sämre på.

På vilket sätt är de sämre? har du glömt antennagate eller vad de kallade det?
Sen om du pratar om metall vs plast så är det smaksak och även där finns det pro och cons.

Ursprungligen av reza666:

På vilket sätt är de sämre? har du glömt antennagate eller vad de kallade det?
Sen om du pratar om metall vs plast så är det smaksak och även där finns det pro och cons.

Nej jag tänker inte svara på det och fortsätta PaO´s privata lilla krig.

Ursprungligen av PaO:

Jag skall tänka på detta inlägg ikväll/inatt när min nattklocka lyser på kanten på min Note Edge placerad på sängbordet
Samma funktion finns förövrigt på S6 Edge och är värd varenda krona i mellanskillnaden till S6

Damn den ser läcker ut när man ser det så måste orka vänta till Notes 5....... få se hur länge jag orkar stop fingrarna från att trycka på köp knappen

Ursprungligen av Megolon:

Nej jag tänker inte svara på det och fortsätta PaO´s privata lilla krig.
Utan du får antingen starta en ny tråd eller ställa frågan i en befintlig.

LOL vad bra att du kan stå för vad du säger jag var inte efter något krig här utan mest se om du hade något konkret bevis att komma med och inte en magkänsla! Jag tror jag fick svaret iaf. Fortsätt du din lilla krig

Ursprungligen av reza666:

LOL vad bra att du kan stå för vad du säger jag var inte efter något krig här utan mest se om du hade något konkret bevis att komma med och inte en magkänsla! Jag tror jag fick svaret iaf. Fortsätt du din lilla krig

Jag står för vad jag säger men jag vill som sagt inte förstöra forumet genom något patetiskt krig som någon vill ha.
Sen så heter det DITT och inte DIN

  • Medlem
  • 2015-03-30 22:40
Ursprungligen av Borttaget:

Även om jag ser fördelar med alla tillverkare om vi nu skall jämföra kopiering får vi gå tillbaka till "första riktiga smartphone".

https://dl.dropbox.com/s/8eg64xay5dqrb7e/primeiro-iphone.png?dl=0

Men för att jag skall tillföra tråden något bättre.
De två nya S6-telefonerna är inte dumma alls efter att ha tagit en titt på dem.

Så är det utan denna lilla goding hade vi inte haft alla fantastiska telefoner och appar att fylla dem med. Tack för den

Senast redigerat 2018-07-23 13:10
  • Medlem
  • 2015-03-30 22:52
Ursprungligen av reza666:

Damn den ser läcker ut när man ser det så måste orka vänta till Notes 5....... få se hur länge jag orkar stop fingrarna från att trycka på köp knappen

Note Edge 2 eller vad som nu kommer är nog häftig och värd att vänta på. Hade Note 3 men slumpen gjorde att jag bytte till Note Edge. Har inte ångrat mig ännu
Du får försöka hålla dig till tåls
Själv får jag ju sikta på Note 6 eller vad det kan tänkas heta

Ursprungligen av PaO:

Note Edge 2 eller vad som nu kommer är nog häftig och värd att vänta på. Hade Note 3 men slumpen gjorde att jag bytte till Note Edge. Har inte ångrat mig ännu
Du får försöka hålla dig till tåls
Själv får jag ju sikta på Note 6 eller vad det kan tänkas heta

Ju jag ska nog vänta, med tanke på att jag måste ha minst 64GB eller 128GB så behöver jag börja lägga undan lite peng varje månad
Jag kan också känna att Notes modellerna håller mer än vanliga S modellerna. Min brorsas Notes 3 är fortfarande bättre än min S4+. Notes brukar ha mer minne och vassare CPU/GPU + penna så det är värd att vänta på.

  • Medlem
  • 2015-03-31 06:08
Ursprungligen av reza666:

Ju jag ska nog vänta, med tanke på att jag måste ha minst 64GB eller 128GB så behöver jag börja lägga undan lite peng varje månad
Jag kan också känna att Notes modellerna håller mer än vanliga S modellerna. Min brorsas Notes 3 är fortfarande bättre än min S4+. Notes brukar ha mer minne och vassare CPU/GPU + penna så det är värd att vänta på.

Helt rätt
Note håller länge och är om man lär sig s-pen med sina program mycket användbart. Men smaken är olika och det är det fina att det finns något för alla

Bevaka tråden