Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 dyker inte upp i iPhoto 9.6.1

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2015-03-29 21:06

Min iPhone dyker inte upp i iPhoto så jag kan inte importera bilder från den. Har googlat och startat om både iMac och iPhone flera gånger och provat mycket i olika turordning men hittar inget som löser problemet.

Säkerhetskopiering och synkronisering via iTunes funkar som vanligt.

Tacksam för hjälp och tips.

Syns telefonen när du använder programmet Bildinsamlaren

  • Medlem
  • Linköping
  • 2015-03-29 22:20
Ursprungligen av Megolon:

Syns telefonen när du använder programmet Bildinsamlaren

Tack för svar.

Nej, iPhonen syns ej i Bildinsamlaren.

Ursprungligen av Han:

...och provat mycket i olika turordning....

Berätta gärna vad det är du har provat, så slipper du få de tipsen en gång till. Sparar tid både för dig och för alla som vill svara.

Berätta gärna också vilken iOS-version och OS X-version du kör.

Har det alltid varit så här, eller uppstod problemet helt plötsligt? Om det uppstod plötsligt, finns det någon händelse som du kan sätta det i samband med, t.ex någon uppdatering?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2015-03-30 20:35

Maskinvaruöversikt:

Modellnamn: iMac
Modellidentifierare: iMac7,1
Processornamn: Intel Core 2 Duo
Processorhastighet: 2,8 GHz
Antal processorer: 1
Totalt antal kärnor: 2
L2-cache: 4 MB
Minne: 5 GB
Busshastighet: 800 MHz

Systemprogramöversikt:

Systemversion: OS X 10.10.1 (14B25)
Kärnversion: Darwin 14.0.0

iPhonen har iOS 8.1

I slutet av förra året uppgraderade jag iPhoto från en betydligt äldre version (rödaktig ikon) till mitt nuvarande iPhoto 9.6.1 (mer turkos ikon) vilket var krångligt och tvingade mig att läsa på och reparera databasen för att programmet skulle fungera igen. När jag tänker och letar bland bilderna inser jag att jag inte genomfört någon import sedan dess. Så det är nog "uppgraderingen" till 9.6.1 som spökar. Hoppas det är en bra ledtråd. Tack för all hjälp.

Mvh Carl

Uppdatera datorn till 10.10.2 och telefonen till 8.2.

Återkom om problemet kvarstår.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2015-03-30 21:52
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Uppdatera datorn till 10.10.2 och telefonen till 8.2.

Återkom om problemet kvarstår.

Nu gäller följande:

Systemprogramöversikt:

Systemversion: OS X 10.10.2 (14C109)
Kärnversion: Darwin 14.1.0

iPhone med iOS 8.2

Problemet kvarstår.

Har du bilder som du har fått via mail eller bilder som du har laddat ned via Safari? Testa att radera dem och testa igen (om du vill ha kvar dem, maila dem till dig själv eller spara dem på annat sätt).

Ursprungligen av Han:

Min iPhone dyker inte upp i iPhoto så jag kan inte importera bilder från den. Har googlat och startat om både iMac och iPhone flera gånger och provat mycket i olika turordning men hittar inget som löser problemet.

Säkerhetskopiering och synkronisering via iTunes funkar som vanligt.

Tacksam för hjälp och tips.

Hur kopplar du telefonen till datorn? Importera till iphoto fungerar vad jag vet endast om telefonen är kopplad till datorn med usb-kabeln. Har du testat en annan kabel? Säkerhetskopiering och synkronisering fungerar även via wifi om det är aktiverat.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2015-03-30 22:25

Tack Mikael E, det var ditt inlägg som fick mig att kolla hur telefonen är kopplad till datorn.

Jag väljer här att inte ge ytterligare kommentarer utan lämnar tråden öppen för glada tillrop och fritt drivande.

Betrakta följande bild för en förklaring av varför telefonen laddas när jag sätter i kontakten men varför jag samtidigt har svårt att importera bilder till min fina nyuppdaterade dator. Stort tack för all hjälp! Godnatt.

Tack för ett glatt morgonskratt!

1
Bevaka tråden