Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Galaxy S6 låter användaren ta bort medföljande appar

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Förhandsexemplar av Samsungs nya flaggskeppsmobiler avslöjar en välkommen ny funktion i operativsystemet.

Läs hela artikeln här

Om de bara går att gömma eller om man verkligen kan ta bort dem kan vara av stor vikt för dem som väljer mellan iPhone o Android o om det är det senare som gäller kan man ju hoppas på, även om det inte är så troligt, att Apple följer efter

Ursprungligen av Mymac4ever:

Om de bara går att gömma eller om man verkligen kan ta bort dem kan vara av stor vikt för dem som väljer mellan iPhone o Android o om det är det senare som gäller kan man ju hoppas på, även om det inte är så troligt, att Apple följer efter

Följer efter vad?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-03-23 18:23
Ursprungligen av Mymac4ever:

...även om det inte är så troligt, att Apple följer efter

Tror det heller inte men hade ju varit bra att få väck typ Aktier, Game center och liknande. Varför inte bara lägga dem på App Store för gratis nerladdning för den som vill.

  • Medlem
  • 2015-03-23 19:26
Ursprungligen av Mymac4ever:

Om de bara går att gömma eller om man verkligen kan ta bort dem kan vara av stor vikt för dem som väljer mellan iPhone o Android o om det är det senare som gäller kan man ju hoppas på, även om det inte är så troligt, att Apple följer efter

Håller med dig
Deaktivera har man kunnat på de flesta redan då försvinner de även från appdrawern men om detta är sant så är det lysande. Dels mindre antal appar från start och dessutom kunna ta bort dem. Lade ungefär 2 timmar på att deaktivera och organisera mina appar i min Edge. Då IOS inte har appdrawer väl lägger du oönskade appar i en mapp för att slippa bläddra så mycket?

Ursprungligen av PaO:

Håller med dig
Deaktivera har man kunnat på de flesta redan då försvinner de även från appdrawern men om detta är sant så är det lysande. Dels mindre antal appar från start och dessutom kunna ta bort dem. Lade ungefär 2 timmar på att deaktivera och organisera mina appar i min Edge. Då IOS inte har appdrawer väl lägger du oönskade appar i en mapp för att slippa bläddra så mycket?

Jag har de Apple-appar jag sällan eller aldrig använder i en mapp m namnet "A-apps"

  • Medlem
  • 2015-03-23 21:44
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag har de Apple-appar jag sällan eller aldrig använder i en mapp m namnet "A-apps"

Min mapp heter "Övrigt" där stoppar jag allt som jag inte använder. Men app hanteringen har blivit betydligt bättre nu när jag kan lägga mappar på sidoskärmen. Bifogar en bild på min hemskärm

Ursprungligen av PaO:

Min mapp heter "Övrigt" där stoppar jag allt som jag inte använder. Men app hanteringen har blivit betydligt bättre nu när jag kan lägga mappar på sidoskärmen. Bifogar en bild på min hemskärm

Min(men din är "renare")

  • Medlem
  • 2015-03-24 05:18
Ursprungligen av Mymac4ever:

Min(men din är "renare")

Snygg och bra organiserad.
Normalt har jag mina barn som bakgrund
Din bakgrund är snygg är det IOS eller nedladdningsbar?

Ursprungligen av PaO:

Snygg och bra organiserad.
Normalt har jag mina barn som bakgrund
Din bakgrund är snygg är det IOS eller nedladdningsbar?

Den är nedladdad men jag minns inte från var

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-26 09:01

Jag önskar att Apple också gjort det. Men det är tyvärr knappast troligt.

Jag har Apples oanvända appar under mapp "Värdelösa". Totalt inte mindre än 17 stycken! Hur många (och vilka?) Apples appar rattar ni?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-26 10:22

Åtminstone 10 av dem du har ratat använder jag mer eller mindre frekvent.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-26 10:29
Ursprungligen av kenjon:

Åtminstone 10 av dem du har ratat använder jag mer eller mindre frekvent.

Mer eller mindre samma här.

Det är ingen big deal att man rent praktiskt inte kan ta bort dem, bara att ett fåtal retar sig på att inte ges möjligheten. Det är också garanterat så att det finns andra appar på samma personers telefoner som används lika lite som samma personer använder de medföljande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-26 10:35
Ursprungligen av kenjon:

Åtminstone 10 av dem du har ratat använder jag mer eller mindre frekvent.

Förvisso! Vi har ju alla olika behov. Jag har till exempel aktieapp på min första sida! Därför tycker jag att det vore bra om man kunde själv bestämma vilka appar man ska ha på sin telefon.

Apple Store är väl ingen app som följer med OS:et. Den laddar man själv ner och den går att ta bort

Är inte Samsungs problem att de hade på tok för många medföljande appar så de satt fast i en liten rävsax?

Nåväl, det går alltid att diskutera om vilka som man vill ha. Det brukar sluta med total oenighet:)

Och mitt stora problem är annars de appar som jag köpt/laddat ner och aldrig använder. Jag drar mig ändå för att radera dem av någon anledning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-26 13:07
Ursprungligen av BlackSmp:

Apple Store är väl ingen app som följer med OS:et. Den laddar man själv ner och den går att ta bort

Ah, tack för tipset! Nu har jag bara 16 appar i mappen. Vet inte hur Apple Store hamnat på min telefon. Kan det vara så att Apple hade ett erbjudande kopplat till appen?

Hur gör du?

Ursprungligen av PaO:

Min mapp heter "Övrigt" där stoppar jag allt som jag inte använder. Men app hanteringen har blivit betydligt bättre nu när jag kan lägga mappar på sidoskärmen. Bifogar en bild på min hemskärm

En funktion som jag inte upptäckt! Var finns den?
Tack!

  • Medlem
  • 2015-03-26 20:42
Ursprungligen av ingerfw:

En funktion som jag inte upptäckt! Var finns den?
Tack!

Då jag inte vet hur mycket du känner till om kantskärmen på Edge så kommer här en fullständig förklaring

På sidoskärmen (den böjda delen) dra uppåt i nederkanten så du får fram kugghjulet.
Tryck på kugghjulet så kommer du till meny "Kantskärm"

Tryck på hantera paneler

Välj att redigera favoritprogram (pennan längst ned)

Sedan när du drar App ikonerna till sidopanelen så kommer "skapa mapp upp överst" drar du appen dit istället skapas en mapp på sidoskärmen

Vill du ha fler appar i samma mapp så drar man dem till mappen

Håll ett tag på mappen så kan du dra den till papperskorgen överst om du vill radera

Lycka till

  • Medlem
  • 2015-03-26 20:48
Ursprungligen av BlackSmp:

Apple Store är väl ingen app som följer med OS:et. Den laddar man själv ner och den går att ta bort

Är inte Samsungs problem att de hade på tok för många medföljande appar så de satt fast i en liten rävsax?

Nåväl, det går alltid att diskutera om vilka som man vill ha. Det brukar sluta med total oenighet:)

Och mitt stora problem är annars de appar som jag köpt/laddat ner och aldrig använder. Jag drar mig ändå för att radera dem av någon anledning...

Samsungs problem var två delat
Många appar som kanske inte användes så mycket som minskade internminne
Många funktioner som kördes i bakgrunden som tar processorkraft och RAM

Man har alltid kunnat deaktivera de flesta appar då uppdateras de inte och försvinner från app drawern men det var krångligt i programhanteraren. Nu vad jag förstått så kan man deaktivera fler men framförallt på ett enklare sätt direkt i drawern och färre appar är för installerade till att börja med.

Bra tycker jag om det stämmer

  • Medlem
  • 2015-03-26 22:40

Mobil testade prestanda på S6 Edge och den klockade högre än Ipad Air 2 i Atuntu 69 000 poäng. Ytterst intressant
Kanske äntligen första Samsung och Android utan mikro lagg

Ursprungligen av PaO:

Mobil testade prestanda på S6 Edge och den klockade högre än Ipad Air 2 i Atuntu 69 000 poäng. Ytterst intressant
Kanske äntligen första Samsung och Android utan mikro lagg

Högst anmärkningsvärt att det måste till sådan hög prestanda för att slippa lagg.

Ursprungligen av Megolon:

Högst anmärkningsvärt att det måste till sådan hög prestanda för att slippa lagg.

Behövs inte kraftig hårdvara med hög prestanda för det, ART som nu är default med Lollipop löser det även på klen hårdvara.

Ursprungligen av PaO:

Samsungs problem var två delat
Många appar som kanske inte användes så mycket som minskade internminne
Många funktioner som kördes i bakgrunden som tar processorkraft och RAM

Man har alltid kunnat deaktivera de flesta appar då uppdateras de inte och försvinner från app drawern men det var krångligt i programhanteraren. Nu vad jag förstått så kan man deaktivera fler men framförallt på ett enklare sätt direkt i drawern och färre appar är för installerade till att börja med.

Bra tycker jag om det stämmer

Och att det lär vara hela 56 appar som är förinstallerade

  • Medlem
  • 2015-03-27 06:03
Ursprungligen av Megolon:

Högst anmärkningsvärt att det måste till sådan hög prestanda för att slippa lagg.

Nej det tycker jag inte

IOS har begränsningar och force closure och Android har öppen anpassning och mikro lagg.

Man skall tänka på att Android skall du kunna köra din favorit launcher med massor av widgets, mail, hemsidor mm och de tyngsta spelen samtidigt och det på en otroligt högupplöst skärm.

Tex. Tar jag min Note Edge med sidoskärm och alla de anpassningar som finns. Multitasking med floating apps och splitscreen och hela s-Pen funktionen mm och dessutom anpassningsbar så det visslar på en super högupplöst skärm så är jag förundrad över att den klarar allt jag kastar över den. Dock får man vid något enstaka tillfälle mikro lagg men det köper jag rätt av på grund av ovanstående.

Ursprungligen av PaO:

Nej det tycker jag inte

IOS har begränsningar och force closure och Android har öppen anpassning och mikro lagg.

Man skall tänka på att Android skall du kunna köra din favorit launcher med massor av widgets, mail, hemsidor mm och de tyngsta spelen samtidigt och det på en otroligt högupplöst skärm.

Tex. Tar jag min Note Edge med sidoskärm och alla de anpassningar som finns. Multitasking med floating apps och splitscreen och hela s-Pen funktionen mm och dessutom anpassningsbar så det visslar på en super högupplöst skärm så är jag förundrad över att den klarar allt jag kastar över den. Dock får man vid något enstaka tillfälle mikro lagg men det köper jag rätt av på grund av ovanstående.

Nyss skrev du att du hoppades slippa microlagg. Hur ska du ha det egentligen.
Av den korta tid jag spenderat här har jag förstått vad du gillar för plattform.
Så det behöver du inte poängtera i vart och varannat inlägg.

Ursprungligen av keptang:

Behövs inte kraftig hårdvara med hög prestanda för det, ART som nu är default med Lollipop löser det även på klen hårdvara.

Hjälper föga på äldre telefoner som inte får Lolipopp.

  • Medlem
  • 2015-03-27 22:00
Ursprungligen av Megolon:

Nyss skrev du att du hoppades slippa microlagg. Hur ska du ha det egentligen.
Av den korta tid jag spenderat här har jag förstått vad du gillar för plattform.
Så det behöver du inte poängtera i vart och varannat inlägg.

S6 Edge är troligen fri från mikro lagg vilket är fullständigt lysande.
Det bådar gott för framtiden tex Note Edge 2

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-27 22:13
Ursprungligen av PaO:

S6 Edge är troligen fri från mikro lagg vilket är fullständigt lysande.
Det bådar gott för framtiden tex Note Edge 2

...åtta år efter iPhone.

  • Medlem
  • 2015-03-27 22:14
Ursprungligen av Megolon:

Precis rätt ordval. Så du ska inte hoppas för mycket.

S6 Edge är världens coolaste och häftigaste telefon och nu börjar tester visa att det Samsung presenterade på unpacked stämmer. Lysande kraft, enastående kamera och snygg förpackning. Bara nattklockan på kanten är värd mellanskillnaden i kr för att uppgradera till S6 Edge.

  • Medlem
  • 2015-03-27 22:16
Ursprungligen av zinned:

...åtta år efter iPhone.

Det stämmer men Android har aldrig haft forced closure så det kanske Iphone skall jobba på

Bevaka tråden