Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa brightness iMac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har kalibrerat min skärm med i1 Display Pro som även sätter "Brightness"-inställningen.
Finns det något sätt att låsa denna inställning, så man inte ändrar av misstag med F1 & F2?
I tidigare systemversioner fanns nog en display-del i System Prefs/Keyboard/Shortcuts där man kunde klicka ur tangentkommandot, men den verkar vara borttagen.

Sitter på iMac 2010/Yosemite.

  • Medlem
  • Boston
  • 2015-03-25 15:59
Ursprungligen av HankPank:

Jag har kalibrerat min skärm med i1 Display Pro som även sätter "Brightness"-inställningen.
Finns det något sätt att låsa denna inställning, så man inte ändrar av misstag med F1 & F2?
I tidigare systemversioner fanns nog en display-del i System Prefs/Keyboard/Shortcuts där man kunde klicka ur tangentkommandot, men den verkar vara borttagen.

Sitter på iMac 2010/Yosemite.

Beroende på om du använder de andra "specialtangenterna" som ligger på funktiontangenterna eller inte kan du ju checka i att du vill använda F-tangenter som standard funktionstangenter under Keyboard i System Preferences.

Vill gärna behålla volymkontrollerna mm.
Provade att klicka i "använda F-tangenter som standard funktionstangenter" och då försvann ju mycket riktigt brightness-kontrollerna med F1/F2, men jag hittar inget sätt att mappa tillbaks de jag vill behålla.

1
Bevaka tråden