Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt trådlöst tangentbord syns på Apples webbplats

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple kan vara på gång med ett nytt trådlöst tangentbord. En bild på företagets tjeckiska webbplats avslöjar nyheter.

Läs hela artikeln här

Spännande, nu kanske det kommer lite uppdatering på deras "gamla" prylar också

Hoppas på att det inte bara är belysning utan också dom nya tangenterna med Butterfly tekniken.

Ett numpad också tack!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ett numpad också tack!

Har jag önskat länge men tror inte det kommer ett från Apple.

Ursprungligen av CekariYH:

Har jag önskat länge men tror inte det kommer ett från Apple.

Det finns ett, fast med tråd.

Om de ändå kunde byta till svarta tangenter istället för vita... Så att de matchar datorerna!

Ursprungligen av Papperskatt:

Om de ändå kunde byta till svarta tangenter istället för vita... Så att de matchar datorerna!

Nej tack, gillar dom vita bättre trots missmatch

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det finns ett, fast med tråd.

Vet, har bägge sorterna

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-23 21:30

Om de någon gång kunde presentera ett trådlöst fullstort tangentbord...skit i belysningen men kapa sladden någon gång. Gah...

Belysta tangenter känns för mig helt överflödigt - använder det aldrig på min MBP och det är ännu mindre sannolikhet att jag skulle använda det vid skrivbordet. Men visst, det skadar väl inte att ha möjligheten för de som behöver det. De vita tangenterna däremot... Blä! Bortsett från att det numera inte finns en enda dator/skärm från Apple som är vit, så fungerar inte färgkombinationen silver/vit speciellt bra.

Det skulle vara trevligt om Apple kunde släppa ett fullstort trådlöst tangentbord, även om jag själv inte skulle köpa det. Just tangentbord är en produkt som jag personligen tycker gärna kan få ha sladd.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-23 21:50

Kommer Apple att bara ha svarta tangentbord kommer jag starkt överväga att sluta med Mac. Förhoppningsvis finns det tredjepart som har vita/ljusa då....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-23 22:04
Ursprungligen av Papperskatt:

Det skulle vara trevligt om Apple kunde släppa ett fullstort trådlöst tangentbord, även om jag själv inte skulle köpa det. Just tangentbord är en produkt som jag personligen tycker gärna kan få ha sladd.

Frigöra USB-portar...

Ursprungligen av zinned:

Frigöra USB-portar...

Men det trådade tangentbordet har ju en inbyggd USB-hubb så då får man en extra port.

Dom har ju precis utvecklat riktigt bra tangentbord till nya Macbook. Får hoppas att den tekniken även finns i nya tangentbordet. Dessutom så hoppas jag på färgkombinationer, guld silver spacegrey och valbara vita eller svarta tangenter.
Jag tycker att det är korkat av Apple att det inte har släppt backlit till externa tangentbord tidigare?
Det borde dom ha hjort för 10 år sen. Bara för att det är en stationär dator så är det inget som säger att det skulle vara belyst i miljön där man är? Faktum är ju att en laptop har är skärmen bara nån centimeter från tangentbordet.
Nu med så mörka appar från Apple Logic Pro, iMovie Final Cut Pro osv så vill man ha starkt ljus från skärmen/skärmarna samt mörk i rummet och då även ha backlit tangentbord.

Jag sitter med två 24" Apple Led Cinema Display (ska snart byta upp till 27") och tycker det är jobbigt att inte kunna se tillräckligt.
Som tur är så finns det riktade led-lampor men det stör ändå lite!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-23 22:25
Ursprungligen av Papperskatt:

Men det trådade tangentbordet har ju en inbyggd USB-hubb så då får man en extra port.

Och ännu en sladd som ska dras över skrivbordet och skräpa...

Men snälla kan vi få ett tangentbord som ligger plant, höjt i framkant är ju helt värdelöst.

Ursprungligen av Chaosstar:

Men snälla kan vi få ett tangentbord som ligger plant, höjt i framkant är ju helt värdelöst.

Den lilla lutningen tycker jag är bekväm. Har svårare med dom plana på MacBook mfl.

1
Bevaka tråden