Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efter senaste uppdateringen till 8.2 så reagerar inte låsknappen som tidigare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

....så upplever jag problem med att inte låskärmsknappen reagerar som förr ?! Fungerar bara ibland !
Någon som upplever detsamma eller har tips på åtgärd ?

Mvh P

Senast redigerat 2015-03-22 19:33
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-21 12:20

På vilket sätt har det ändrats?
Är det ett kort tryck på Powerknappen du menar? Funkar den att slå av/på telefonen med?

Knappen reagerar helt enkelt inte på tryckning. Om jag är på hemskärmen och vill låsa skärmen så räckte det med en tryckning förut, nu får jag trycka som en galning och ibland lyckas jag men oftast inte !
Håller jag ner den länge för att stänga av fungerar det !

Senast redigerat 2015-03-22 09:53
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-03-22 09:10

Har du testat en 'hard reset' (håll in home och power samtidigt i tio sekunder)?

Jo jag har gjort det. Samma där så gick det inte vid ett antal försök eftersom inte power funkar som den ska. Istället drog röststyrningen igång...
Blev ändå ingen skillnad efter hard reset:en.

Då lär det nog vara knappen det är fel på - inte 8.2-uppdateringen.

Ursprungligen av poolio:

....så upplever jag problem med att inte låskärmsknappen reagerar som förr ?! Fungerar bara ibland !
Någon som upplever detsamma eller har tips på åtgärd ?

Mvh P

Vilken modell har du?

iPhone 5? - https://www.apple.com/se/support/iphone5-slee...
Känt fel på iPhone 5 som Apple just nu har åtgärdsprogram för.

/Andreas

Edit: fummelfinger...

Tack Andreas, där har vi nog problemet !
Kändes som att det kunde bero på uppdateringen eftersom felet började i samma veva.
Mvh P

Ursprungligen av poolio:

Tack Andreas, där har vi nog problemet !
Kändes som att det kunde bero på uppdateringen eftersom felet började i samma veva.
Mvh P

Gött!
Bara att knappa in serie-nr och se om den omfattas av åtgärderna, och i så fall leta upp första bästa ombud.

Vi hämtade precis en av familjens 5:a som omfattades av åtgärdsprogrammet. Den hade tydligen fått ta en tur till Irland för att få knappen utbytt, kan ha tagit en vecka eller strax däröver. Telefonen är en god bit från "nyskick" men det påverkade inte det här garantibytet av knappen (den är lite kantstött, hemknappen sitter löst (roterar) och så vidare, men det lät dom vara, vilket förvånade personalen i butiken).

/Andreas

Jo jag kollade numret och den hörde till dom felande ! Tack igen för tipset !

1
Bevaka tråden