Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HBO Nordic uppdateras med bättre Airplay‑stöd

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

IOS-appen HBO Nordic har uppdaterats med bland annat bättre stöd för Airplay vilket möjliggör att program kan strömmas till en Apple TV.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-03-18 10:45

Kan de inte få hit appen till ATV istället?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-18 11:00

Och kalla den för Nordic när den inte finns på svenska (eller annat nordiskt språk)...

Ändock…
jämfört med förra versionen verkar denna vara ett stort lyft, har inte kraschat än och kommer t.o.m. ihåg vad jag tittade på senast och var i filmen jag var!

  • Medlem
  • 2015-03-18 13:10
Ursprungligen av kenjon:

Och kalla den för Nordic när den inte finns på svenska (eller annat nordiskt språk)...

Hur menar du?
För undertexter så kan en välja mellan Svenska/Danska/Norska/Finska.
Samt under kugghjulet i högra hörnet så kan man ändra språket för hemsidan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-18 13:31

Jag har inte HBO själv, läste bara artikeln:
Språk: Engelska med flera, ej svenska

  • Medlem
  • 2015-03-18 14:05
Ursprungligen av kenjon:

Jag har inte HBO själv, läste bara artikeln:
Språk: Engelska med flera, ej svenska

Ok, hursom så är det svenska i iOS-appen även. För den som undrar.

Ursprungligen av kenjon:

Jag har inte HBO själv, läste bara artikeln:
Språk: Engelska med flera, ej svenska

Det ska jag uppdatera, vårt lilla verktyg som hämtar info till de där rutorna får inte alltid med sig rätt info från App Store.

Äntligen!!!! Detta var mycket välkommet. Jag har precis testat den nya versionen och nu fungerar det äntligen som det borde gjort från dag 1.

Inte bra nog :-/

Appen på Xboxen är fortfarande att föredra.

Såg nyss ett avsnitt av Black Sails via AirPlay. Det fungerade, till och med texten! O.o

En lite längre recension på svenska här: http://cornucopia.cornubot.se/2015/03/stor-up...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2015-04-12 10:16

Airplay har fungerat någorlunda för mig hela tiden (beroende på vad man sätter gränsen för sitt tålamod), textningen har alltid fungerat, dock har HBO-appen kraschat ofta vid start av ström.

Jag har nu dock köpt ny Samsung-TV med SmartTV och förinstallerad HBO Nordic-app och slipper nu allt Airplay-crap. Samsung-appen är usel att navigera i, men själva användarupplevelsen i övrigt är ju toppen. (Förra TVn var sju år gammal så det var ändå på tiden).

1
Bevaka tråden