Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple släpper webbtv-tjänst i juni

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Till hösten kan Apple släppa en webbtv-tjänst för IOS-enheter med innehåll från flera stora kanaler, enligt nya uppgifter.

Läs hela artikeln här

I USA men troligtvis inte här.
Inte ens HBO kommer komma hit.

Ursprungligen av Megolon:

I USA men troligtvis inte här.
Inte ens HBO kommer komma hit.

Har HBO Nordic sagt nått om det? Eftersom vi redan har samma upplägg som HBO Now här i form av HBO Nordic känns det ju inte helt avlägset att vi också skulle få Nordic som app för Apple TV?

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Har HBO Nordic sagt nått om det? Eftersom vi redan har samma upplägg som HBO Now här i form av HBO Nordic känns det ju inte helt avlägset att vi också skulle få Nordic som app för Apple TV?

Har mailat dom och frågat men inte fått något svar.

http://array.se/nyheter/hbo-pa-apple-tv-komme...

Ursprungligen av Megolon:

Har mailat dom och frågat men inte fått något svar.

http://array.se/nyheter/hbo-pa-apple-tv-komme...

Mm, samma här, ingen kontakt med dem än. Tänker hålla tummarna tills vidare. Utan app till Apple TV är deras abonnemang inte intressant för mig.

Jag tror nog de är på bollen. I nuläget så vore det ganska enkelt att programmera en app som motsvarar HBO nordics utbud vilket som jag förstått är densamma som den nya tjänsten som ska erbjudas i USA. SVT/TV4 var ju väldigt tysta under utvecklingen av sina Apple TV appar så tror att HBO nordic följer deras exempel.

Ursprungligen av JoelBurman:

Jag tror nog de är på bollen. I nuläget så vore det ganska enkelt att programmera en app som motsvarar HBO nordics utbud vilket som jag förstått är densamma som den nya tjänsten som ska erbjudas i USA. SVT/TV4 var ju väldigt tysta under utvecklingen av sina Apple TV appar så tror att HBO nordic följer deras exempel.

Det är precis så jag tänker också.

Skulle gärna ha en app som innehöll:
SVT1
SVT2
TV3
TV4
Kanal 5
TV6
Sjuan
TV8
Kanal 9
TV10
Kanal 11
TV12
SVT24
Kunskapskanalen
Barnkanalen

Som helt vanliga kanaler som jag kan zappa mellan i vilken enhet som helst i HD-kvalitet, seriöst varför finns inte det för typ 5 år sedan?

Ge hit ESPN och alla dess kanaler tack!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-17 23:33

Sedan så MÅSTE de släppa ny hårdvara och mjukvara med ett mycket förbättrat och genomtänkt GUI. Med nuvarande upplägg och fjärrkontroll hade jag iaf inte orkat med att hålla på att byta mellan kanalerna...

  • Medlem
  • 2015-03-18 03:51
Ursprungligen av Megolon:

I USA men troligtvis inte här.
Inte ens HBO kommer komma hit.

HBO finns redan här i och med HBO Nordic
Betalar inte mer bara för att den heter Now

  • Medlem
  • 2015-03-18 03:55
Ursprungligen av Chaosstar:

Skulle gärna ha en app som innehöll:
SVT1
SVT2
TV3
TV4
Kanal 5
TV6
Sjuan
TV8
Kanal 9
TV10
Kanal 11
TV12
SVT24
Kunskapskanalen
Barnkanalen

Som helt vanliga kanaler som jag kan zappa mellan i vilken enhet som helst i HD-kvalitet, seriöst varför finns inte det för typ 5 år sedan?

Den som kommer närmast idag är väl viaplay

Ursprungligen av PaO:

HBO finns redan här i och med HBO Nordic
Betalar inte mer bara för att den heter Now

I ATV? Men va bra att du vet och har koll på läget

Är väldigt skeptisk till att detta verkligen kommer lanseras i Sverige. Finns förmodligen kontrakt som ger de större svenska aktörerna, Viasat & MTG, första tjing på serier.

Tv är väldigt tidskänsligt, där vill man se så nära amerikansk sändningstid som möjligt för att försöka hålla sig spoilerfri.

Men man kan ju alltid hoppas att detta är den tjänst som tillslut flyttar tv'n till internet för gott.

  • Medlem
  • 2015-03-18 05:47
Ursprungligen av Megolon:

I ATV? Men va bra att du vet och har koll på läget

Apple TV har jag i ärlighetens namn inte så mycket koll på. Men du måste väl kunna visa HBO Nordic från din IOS apparat via Airplay på Apple TV för att visa på din TV? Eller finns det ingen möjlighet att se HBO material?

HBO släppte ChromeCast till Nordic igår

Ursprungligen av PaO:

Apple TV har jag i ärlighetens namn inte så mycket koll på. Men du måste väl kunna visa HBO Nordic från din IOS apparat via Airplay på Apple TV för att visa på din TV? Eller finns det ingen möjlighet att se HBO material?

HBO släppte ChromeCast till Nordic igår

Men snälla lilla du det är AppleTV vi pratar om i denna tråd och dess tjänster och vad som kanske kommer till den.

Nej, det handlar on IOS-enheter - bara en liten droppe av IOS-enheterna som finns är AppleTV. Du har säkert hört talas om iPhone och iPad.

Ursprungligen av Megolon:

Men snälla lilla du det är AppleTV vi pratar om i denna tråd och dess tjänster och vad som kanske kommer till den.

Ursprungligen av Demiurgen:

Nej, det handlar on IOS-enheter - bara en liten droppe av IOS-enheterna som finns är AppleTV. Du har säkert hört talas om iPhone och iPad.

Nej det handlar om AppleTV och när/om HBO Nordic kommer till den och nu syftar jag på mitt första inlägg i denna tråd.

Jag ser att jag var lite otydlig i mitt första inlägg.
Det jag syftade på är att troligtvis kommer inga av dessa tjänster att lanseras i Sverige.
Med tanke på hur lång tid det tar innan ens HBO Nordic,som redan finns till iPhone/iPad,kommer till AppleTV.
Så lär det aldrig komma en betaltjänst som denna till Sverige.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-18 21:46

Aldrig...?

Ursprungligen av kenjon:

Aldrig...?

Jag skrev "lär"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-19 10:36

Dessutom lär Apple få släppa en helt omgjord ATV innan detta sker, nuvarande modell med aktuellt GUI kommer vara helt värdelöst när det gäller en sådan här tjänst.

Ursprungligen av zinned:

Dessutom lär Apple få släppa en helt omgjord ATV innan detta sker, nuvarande modell med aktuellt GUI kommer vara helt värdelöst när det gäller en sådan här tjänst.

GUI är väl inte beroende av hårdvara i någon större utsträckning?
Nu vill jag att det ska komma en AppStore till ATV så det måste släppas en med större lagringsutrymme alla fall.

(nästan) allt är HTML5 nuförtiden. iTunes är en browser kan man säga, ATV är också en broxser kan man säga. HTML5. Som jag har fattat det. Väldigt många appar för iOS är också HTML5 - det är en "ram/behållare" för en browser som visar HTML5.
Har jag missuppfattat det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-19 16:59
Ursprungligen av Megolon:

GUI är väl inte beroende av hårdvara i någon större utsträckning?
Nu vill jag att det ska komma en AppStore till ATV så det måste släppas en med större lagringsutrymme alla fall.

Du missförstod mig.

Hårdvaran behöver uppdateras generellt. Sedan så behöver GUI:t förändras för att kunna hantera webbtjänsten på ett smidigt sätt. Även en AppStore behövs för att kunna föra ATV framåt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-20 22:12

Exakt.

Precis vad jag skrev kommer krävas och är troligt att ske vid WWDC.

1
Bevaka tråden