Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX Vill göra ändringar.skriv in ett administratörsnamn och lösenord

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej får fram ett dialogfönster "OSX Vill göra ändringar.skriv in ett administratörsnamn och lösenord för tillåta detta . OSX vill använda nyckelringen "system"" som inte går att få bort. Hittade info från Apple men inget hjälper. Hittade ingen tråd som behandlade detta problem ..Dialogrutan kommer fram när datorn startas och det går inte att bli av med dialogrutan även om jag tillåter OSX får använda nyckelringen .Jag har Mavericks 10,9,2 . Finns det någon som ett tips

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-30 22:03

Och det står ingenting om varför den vill göra ändringar, eller vilket program som lägger upp dialogrutan?
Något du hade gjort/installerat/uppdaterat när det dök upp första gången?

Ursprungligen av kenjon:

Och det står ingenting om varför den vill göra ändringar, eller vilket program som lägger upp dialogrutan?
Något du hade gjort/installerat/uppdaterat när det dök upp första gången?

Jag tror att det började med att jag installerade Sony Bridge till mac , tror det , men det spelar ingen roll om jag skriver in mina uppgifter och tillåter att osx får göra ändringar eller klickar på avbryt . samma resultat dialogrutan dyker upp igen. Jag har kommit på att man kan lägga den utanför skärmen så slipper jag se den , men jag tror den fördröjer start av dator .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-16 20:16

Lyfter upp den här tråden på nytt eftersom jag har samma problem. Har ingen aning om vad jag kan ha laddat ned innan det dök upp. Visar sig flera gånger om dagen trots att jag skriver in användare och lösen.

Någon listig person som vet vad jag ska göra?

Kör Yosemite.

Ursprungligen av guzen:

Lyfter upp den här tråden på nytt eftersom jag har samma problem. Har ingen aning om vad jag kan ha laddat ned innan det dök upp. Visar sig flera gånger om dagen trots att jag skriver in användare och lösen.

Någon listig person som vet vad jag ska göra?

Kör Yosemite.

Se frågan som kenjon ställde. Vad står det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-17 10:28
Ursprungligen av barbapappa_86:

Se frågan som kenjon ställde. Vad står det?

Här är vad jag får upp, alltid 2-3 st efter att datorn varit i vila. Frågetecknet är ej klickbart. Ingen info om varför den dyker upp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-17 11:06

Det står att OSX vill använda nyckelringen. Får du de frågorna upprepade gånger beror det troligen på att OSX inte kan använda informationen på rätt sätt (t ex skriva/läsa till den). Filen kan vara trasig.
Har du testat med att Reparera Nyckelringen? Ev skapa en ny...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-17 11:51

Ok, makes sense. Nu testade jag reparera (hade ingen aning att man kunde det! tack). Loggen säger att "Inga problem hittades" …
Hmmmm.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-03-17 12:01

Ta och kika vad du har i din Systemnyckelring. Själv har jag Wifilösenord, lösen till mobilens internetdelning, VPN-lösen etc.

Så om du kopplar bort ev iphone och stänger av Wifi och provar att vila/väck datorn. Frågar den fortfarande då?

1
Bevaka tråden